• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3723 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ دي

صعود ۲۰۸ واحدي شاخص بورس

عدد شاخص در كانال 79 هزار واحدي مانده، اگرچه ديروز بازار سرمايه ۲۰۸ واحد رشد كرد و به رقم ۷۹ هزار و ۲۹۳ واحدي رسيد، اما بورس اين روزها انگار به دنبال يك هيجان است؛ هيجاني كه سبب شود، شاخص از 80 هزار واحد عبور كند. در ميانه هفته، حجم معاملات نيز نسبت به روز دوشنبه مقداري رشد نشان مي‌دهد، به‌طوري كه آيفكس ديروز توانست 5/3 واحد رشد كند.
شاخص بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران از ابتداي باز شدن معاملات اندكي رشد كرد و تقريبا مي‌توان گفت تا ۴۰ درجه مانده به دادوستدها چندان تغييري نداشت، اما در اين مدت با نوسان‌هايي مواجه شد و تنها در پنج دقيقه‌ پاياني معاملات حدود ۲۸۰ واحد رشد نشان داد و با احتساب اين افت‌وخيزها نسبت به روز گذشته ۲۰۸ واحد رشد كرد و به عدد ۷۹ هزار و ۲۹۳ واحدي رسيد. شاخص كل هم وزن نيز پس از ۴۸ واحد رشد به رقم ۱۵ هزار و ۵۰۲ واحدي رسيد و شاخص آزاد شناور با ۳۱۷ واحد صعود رقم ۸۷ هزار و ۱۷۱ واحدي را تجربه كرد. شاخص بازار اول نيز ۳۱۵ واحد بالا رفت و رقم ۵۶ هزار و ۴۹۴ واحدي را تجربه كرد، اما شاخص بازار دوم نزديك به ۵۰۰ واحد افت كرد و در كانال ۱۶۷ هزار و ۵۶۱ واحدي قرار گرفت.
در معاملات نماد مخابرات ايران با ۶۸ واحد تاثير مثبت در شاخص بيشترين نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمايه داشت. پس از اين نماد هلدينگ غدير ايران خودرو، معدني و صنعتي گل‌گهر و ايران ترانسفو بيشترين تاثير مثبت را روي شاخص داشتند.
در طرف مقابل نماد صنايع پتروشيمي خليج‌فارس با ۵۹ واحد نقش منفي در دماسنج بازار سرمايه، بيشترين تاثير منفي را در شاخص گذاشت پس از اين نماد آسان پرداخت پرشين، گسترش نفت و گاز پارسيان و شركت ارتباطات سيار ايران بيشترين نقش كاهشي را در شاخص داشتند. در گروه خودرو شرايط بسياري از نمادها رو به رشد بود در عين حال تعدادي از نمادهاي اين گروه شرايط كاهشي را تجربه كردند. در نماد ايران‌خودرو بيش از ۸۱ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقيقي و ۱۸درصد از فروش‌ها مربوط به حقوقي‌ها بود.
در عين حال از مجموع اين عرضه‌ها بيش از ۶۶ درصد آن به سهامداران حقيقي رسيد. در گروه فلزات اساسي تعداد زيادي از نمادها شرايط كاهشي را تجربه كردند، اما در اين بين نمادهايي بودند كه حتي تا پنج درصد نيز رشد داشتند. در اين گروه ۵۳ ميليون و ۴۸۷ سهم به ارزش بيش از ۹ ميليارد تومان در ۳۹۶۱ نوبت مورد معامله قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون