• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3728 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

گزارش«اعتماد» درباره «كي‌روش» پس از لغو بازي با عراق

سرمربي تيم ملي كجاست؟

گروه ورزش


خبر كوتاه بود اما پشت‌پرده اين خبر، اتفاقات عجيب و غريبي در شرف وقوع است. روزنامه اليوم در گزارشي نوشت: مسوول فدراسيون فوتبال عراق اظهار كرد ايراني‌ها به خاطر وضعيت نامشخص سرمربي تيم ملي فوتبال كشورشان ديدار دوستانه در اواخر اسفند را لغو كردند. مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال عراق اعلام كرد سران فوتبال ايران از لغو ديدار دوستانه با اين كشور به صورت رسمي عذرخواهي كرده است. محمد خلف گفت‌: پيش‌تر قرار بود تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران و عراق در ۲۸ اسفندماه در تهران بازي دوستانه‌اي را برگزار كنند اما به دليل نامشخص بودن وضعيت كارلوس كي‌روش، سرمربي ايران، فدراسيون فوتبال اين كشور در نامه رسمي عذرخواهي خودش را از فدراسيون فوتبال عراق اعلام كرد. او در ادامه گفت‌: دو بازي حساس برابر استراليا و عربستان در انتخابي جام جهاني خواهيم داشت و قصد داريم بازي دوستانه خوبي داشته باشيم. براي كشورهاي مختلفي از جمله ازبكستان، بحرين و سوريه، درخواست بازي دوستانه داريم اما هنوز آنها جوابي به ما ندادند. پيش‌تر ديدار دوستانه ايران و مراكش نيز در امارات لغو شده بود. ملي‌پوشان ايران بعد از پايان دوره رفت انتخابي جام جهاني در يافتن بازي دوستانه موفق نبوده است.
خبر محرمانه سايت آي‌اسپورت
كارلوس كي‌روش پس از اعلام استعفاي خود، با رسانه‌هاي ايراني مصاحبه‌اي انجام نداده و مواضعش را از طريق فيس‌بوك يا مصاحبه با رسانه‌هاي خارجي بيان مي‌كند. مهدي تاج مدتي پيش اعلام كرد كه كي‌روش وارد ايران شده ولي در اين مدت كسي مرد پرتغالي را نديده است. در برخي رسانه‌ها هم عنوان شده كه غير از تاج كسي كي‌روش را نديده و اين در حالي است كه محمود اسلاميان هم مدعي جلسه با سرمربي پرتغالي ايران در تهران شده است. با اين حال ابهاماتي درباره حضور كي‌روش در تهران وجود دارد و اين ابهامات با انتشار خبر سفر مخفيانه تاج به امارات بيشتر هم شده و حالا برخي معتقدند كه كي‌روش اصلا به ايران برنگشته است. اما روز گذشته خبر سفر تاج به مالزي در راهروهاي فدراسيون منتشر شد. گفته شد تاج به AFC رفته تا درباره ماجراي ميزباني ايران در ليگ قهرمانان آسيا با مديران فوتبال آسيا صحبت و از حقوق فوتبال ايران دفاع كند. اما حالا افشا شده كه تاج اصلا به مالزي نرفته بلكه مقصد او دوبي بوده. رييس فدراسيون فوتبال به امارات رفته تا با كارلوس كي‌روش مذاكره و او را راضي به حضور در ايران كند. حتي شنيده شده مسوولان فدراسيون و ارباب‌رجوع طبقه چهارم هم نبايد در جريان اين سفر قرار مي‌گرفتند. گفته مي‌شود كي‌روش اين‌بار جدي‌تر از هميشه در فكر قطع همكاري با ايران است و شايعه مذاكرات آفريقاي جنوبي با او نيز بار ديگر مطرح شده و چه‌بسا او ترجيح بدهد در جام جهاني 2018 با نماينده آفريقا حضور يابد؛ اتفاقي كه باب ميل مديران فدراسيون ايران نيست.
كي‌روش كجاست؟
ديگر خبري از بيانيه‌هاي كي‌روش نيست. اين پرسش اهالي فوتبال است و البته جواب كاملي هم ندارد چرا كه معمولا كي‌روش تا بخواهد آتشش خاموش شود مدت‌هاي مديدي زمان سپري مي‌شود. با اين حال تلاش فدراسيون در سكوت خبري پيرامون اين ماجرا وجود داشت و جلسات زيادي در اين رابطه برگزار شده و حداقل چند روزي هست كه بيانيه‌اي صادر نشده است. تاج در اين مدت جلسات و گفت‌وگوهاي تلفني زيادي با طرفين دعوا داشت. نخستين كاري كه كرد با طاهري گفت‌وگو كرد تا طاهري جلوي برانكو را براي پاسخگويي بگيرد. طاهري هم‌چنين كرد؛ او در حالي كه بيانيه برانكو تقريبا آماده شده بود جلوي برانكو را گرفت و اين مورد را به ضرر پرسپوليس دانست. جلسه طاهري با تاج البته حاشيه‌هايي هم از سوي تيفوسي‌هاي قرمز درست كرد چون برخي هواداران پرسپوليس دوست داشتند جنگ همچنان ادامه پيدا كند تا كي‌روش در اين جنگ شكست بخورد. با اين حال طاهري درست عمل كرد و جلوي برانكو را گرفت. جلسه‌هاي بعدي تاج با كي‌روش برگزار شد. كي‌روش در اين جلسات گله‌هاي بسيار زيادي داشت؛ از لغو اردوها گرفته تا آماده نبودن زمين كمپ تيم ملي و البته اردوي امارات كه به هم ريخت. او توضيح داد كه در اين مدت خواسته‌هايش برآورده نشده و البته با اين وجود توانسته ۱۰ لژيونر به فوتبال ايران اضافه كند و در اردوها بازيكناني مثل محمدي و عزت الهي و... را ساخته و در تيم ملي شكوفا كرده است. با اين حال تاج به او دلگرمي داد اما كي‌روش همچنان اعلام كرد كه مسووليت بازي با قطر با خود فدراسيون فوتبال ايران است.
آرامش قبل از توفان؟
به هر حال فعلا چند روزي هست كه كي‌روش بيانيه نداده و اگرچه او نشان داده در اين زمينه قابل اعتماد نيست و تا به دست آوردن آنچه مي‌خواهد از پا نمي‌نشيند اما فدراسيون تلاش خودش را در سكوت انجام داد. بايد ديد تلاش‌هاي تاج چند روز دوام مي‌آورد و در نهايت كار كي‌روش و تيم ملي ايران به نتيجه مي‌رسد يا نه و از اين مهم‌تر اينكه آيا اين سكون دو روزه آرامش قبل از توفان است؟
فدراسيوني‌ها هم خبر ندارند
گويا اعضاي هيات‌رييسه خبري از روند مذاكرات ندارند. ديروز محمود شيعي، عضو هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال در رابطه با اوضاع تيم ملي گفت: مسائل مربوط به تيم ملي توسط آقاي تاج پيگيري مي‌شود و قرار بر اين است تا زماني كه نياز باشد ايشان مسائل را به هيات رييسه انتقال دهد و در صورت لازم درباره آن مساله تصميم‌گيري شود. او در رابطه با احتمال مراسم آشتي‌كنان كي‌روش و برانكو توسط فدراسيون فوتبال گفت: بنده در جريان جزييات چنين مساله‌اي نيستم و فكر مي‌كنم فدراسيون فوتبال قادر است اين مساله را حل كند. شيعي به عنوان عضوي از هيات‌رييسه در رابطه با حمايت از تيم ملي گفت: حمايت از تيم ملي به طور كامل وجود دارد و هيات رييسه حمايت خود را در اين‌باره اعلام كرده است. مديرعامل باشگاه پيكان در رابطه با عدم حضور كي‌روش در ايران و مشكل او با فدراسيون فوتبال گفت: طي صحبتي كه با آقاي تاج داشتم ايشان در اين باره عنوان كردند اين مساله را مي‌توانند حل كنند و مشكلي در اين‌باره وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون