• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3730 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ بهمن

مصوبات روز گذشته كميسيون تلفيق بودجه 96

  بر اساس مصوبات روز گذشته كميسيون تلفيق محروميت‌هاي خريد سربازي در بودجه ۹۶ برداشته شد. محمدمهدي مفتح، سخنگوي كميسيون تلفيق گفت كه برداشتن محروميت‌هاي خريد سربازي به نحوي است كه كساني كه در سال 94 با خريد سربازي مشمول محروميت‌هاي يكساله شدند، ديگر اين محروميت‌ها را نخواهند داشت. پيش از اين مقرر شده بود كساني كه 8 سال از اعزام به سربازي غيبت داشتند با واريز جريمه‌هايي از سربازي معاف شوند. اما اين افراد از برخي حقوق‌هاي اجتماعي از جمله كانديداتوري براي مجلس شوراي اسلامي و همچنين شوراي شهر تا يكسال محروم مي‌شدند كه در سال‌هاي اخير اين محدوديت برداشته نشده بود. اما كميسيون تلفيق در نشست اخير خود مصوب كرد اين محروميت‌ها در سال 96 برداشته شوند.
  وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف شد به ازاي فروش هر مگابايت اينترنت، مبلغ 10 ريال دريافت و سپس به حساب اختصاصي وزارت بهداشت براي طرح تحول سلامت واريز كند.
 مقرر شد كارگروهي متشكل از سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت امور اقتصادي و دارايي و ديوان محاسبات تشكيل شود و بر اين اساس اسناد و حساب‌هاي مربوط به صادرات نفت را طي سال‌هاي 87 تا 91 و همچنين تامين بنزين، نفت و گاز و تهاتر بنزين و اينگونه عملياتي كه به حوزه نفت مربوط است و مابه‌التفاوت فروش داخلي فرآورده‌هاي نفتي با قيمت فوق خليج‌فارس براي سنواتي كه مطرح شده بررسي كنند و گزارش آن را ديوان محاسبات به مجلس شوراي اسلامي تقديم و كميسيون برنامه آن را به صحن ارايه كند. ديوان محاسبات كشور موظف است گزارش اقدامات متضمن نقض قانون مسوولان ذي‌ربط وقت را حسب مورد به تفكيك هر سال جهت رسيدگي به كميسيون برنامه‌وبودجه ارايه كند.
  طي مصوبه‌اي ديگر به بانك‌هاي عامل اجازه داده شد در سال 96 از منابع در اختيار خود مبلغ 800 ميليون دلار را به دانشگاه‌هاي مختلف وام دهند. بر اساس مصوبه فوق، 380 ميليون دلار از اين مقدار براي وزارت بهداشت، 100 ميليون دلار دانشگاه فني و حرفه‌اي، 50 ميليون دلار دانشگاه پيام نور، 30 ميليون دلار دانشگاه فرهنگيان، 30 ميليون دلار دانشگاه آزاد اسلامي و 70 ميليون دلار سازمان تحقيقات و آموزش ترويج كشاورزي و 80 ميليون دلار جهاد دانشگاهي و همچنين هنرستان‌هاي آموزش‌وپرورش براساس فهرست موردتفاهم اين اعداد را بتوانند بانك‌ها تسهيلات ارايه دهند.
  اگرچه دولت پيشنهاد كرده بود كه سقف معافيت مالياتي براي كاركنان دولت ماهانه 5/1 ميليون تومان تعيين شود اما با مصوبه ديروز كميسيون تلفيق سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت تا دو ميليون تومان در ماه افزايش پيدا كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون