• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3730 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ بهمن

توصيه‌هاي رييس مجلس به اعضاي تلفيق

علي لاريجاني، رييس مجلس ديروز در جلسه كميسيون تلفيق بودجه 96 حاضر شد. او به اعضاي كميسيون توصيه‌هايي براي تصويب لايحه بودجه 96 داشت:
 اول: انطباق بودجه سال 96 با الزامات برنامه ششم توسعه و اينكه تمام مواردي كه در برنامه ششم توسعه مقرر شده كه در بودجه سنواتي به آنها پرداخته شود بايد در بودجه سال 96 ذكر شود.
دوم: در شرايط فعلي بايد ترميم‌هايي نسبت به طبقات پايين جامعه صورت گيرد و قشر زيادي از بازنشستگان كه حقوق پاييني دريافت مي‌كنند بايد در بودجه به آنها توجه خاص شود.
سوم: ادبيات قانون‌نويسي بايد فاخر باشد، تنظيم ادبيات قانون‌نويسي بايد با دقت انجام شود و از مركز پژوهش‌ها براي ساختار ادبي كمك گرفته شود.
چهارم: درآمدها در بودجه به اندازه هزينه‌ها نيست، توزيع اوراق مشاركت و صكوك نشان مي‌دهد كه حدود 50 الي 60 هزار ميليارد تومان كمبود بودجه داريم كه اين در واقع بدهي روي بدهي است و اين‌گونه مملكت‌داري مناسب نيست، در منابع كمبود داشته و متاسفانه هزينه‌هاي‌مان زياد است و نمي‌خواهيم به روي خودمان بياوريم؛ لذا مجبوريم قرض كرده و دولت بعدي را مقروض كنيم. خيلي از مواردي كه در بودجه ذكر مي‌شود ممكن است خوب و مفيد باشد؛ اما ضروري نيست. «آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني» در سال 61 در نامه‌اي به رييس مجلس وقت نوشتند كه زماني كه از بيت‌المال هزينه مي‌شود مبنا بايد ضروريات درنظر گرفته شود نه مفيد بودن و اولويت كشور هزينه‌هاي ضروري است. دوسوم هزينه‌ها دركشور ضروري نبوده و تنها يك سوم آنها ضروري است، ممكن است يك فعاليت اجتماعي خوب و مفيد باشد؛ اما ضروري نيست اكنون كه بسياري از چاله‌هاي كشور با اوراق مشاركت پر مي‌شود بايد ضروريات رعايت شود.
پنجم: مشكل اشتغال كشور توليد و روان‌سازي اقتصاد است، منابع بخش خصوصي و غير دولتي بايد به سمت پروژه‌هاي عمراني و توليدي حركت كنند تا بتوان اقتصاد كشور را فعال كرد.
ششم: ‌در برنامه ششم توسعه براي اقشار تحت‌پوشش بهزيستي و كميته امداد، مبلغ 200 هزارتومان درنظر گرفته شده كه در بودجه سال 96 بايد همان قانون در نظر گرفته شود و شرايط اجتماعي كشور اقتضا مي‌كند كه به اقشار ضعيف توجه ويژه شود.
هفتم: ملاحظات دفاعي كشور بايد در بودجه سال 96 در نظر گرفته شود تا بنيه دفاعي كشور تقويت شود.
هشتم: در بخش فرهنگي بايد به بخش‌هاي ديني توجه ويژه شود. اگر بخواهيم در امواج مختلف فكري وزانتي داشته باشيم بايد بنيادهاي ديني را تقويت كرده و به ريشه‌هاي ديني مردم توجه كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون