• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3734 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ بهمن

معاون پارلماني رييس‌جمهور خبر داد

پاسخ فريدون به اتهامات وارد شده از سوي نمايندگان در دست رييس مجلس

گروه سياسي|  اين روزها در ميان تمامي خبرهاي قضايي، ردي هم از يكي از بستگان رييس‌جمهور يافت مي‌شود. هرچند هم كه بارها از سوي سخنگوي قوه قضاييه اعلام شده باشد كه تا اتهامي متوجه كسي نباشد نمي‌توانيم او را تعقيب كنيم و هر وقت مستند و مدركي پيدا كرديم مي‌توانيم اقدام كنيم، اما باز هم اين نام حسين فريدون است كه زبان به زبان مي‌چرخد بدون اينكه اتهامي متوجه او باشد. اين اتهامات كه تنها از سوي رسانه‌هاي متعلق به يك جريان خاص مطرح نمي‌شود بلكه از سوي چند نماينده مجلس نيز منجر به نامه‌نگاري به رييس‌جمهوري مي‌شود، اينك پس از گذشت نزديك به يك ماه مشخص مي‌شود كه فريدون پاسخ اين نمايندگان را چندي پيش به رييس مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.
معاون امور مجلس رييس‌جمهور با ابراز تاسف از شبهه‌افكني و ادعاهاي نادرست برخي از سايت‌ها مبني بر بي‌محلي 25 روزه روحاني به نمايندگان اعلام كرد: جواب نامه تعدادي از نمايندگان محترم مجلس به رييس‌جمهور در خصوص حسين فريدون براي علي لاريجاني و هيات رييسه مجلس ارسال شده است. به گزارش روابط عمومي معاونت امور مجلس رياست‌جمهوري، حسينعلي اميري روز دوشنبه در واكنش به ادعاهاي نادرست برخي از سايت‌ها در اين باره گفت: پاسخ‌نامه نمايندگان محترم در تاريخ 2/11/1395 براي رييس محترم مجلس شوراي اسلامي ارسال و از ايشان درخواست شد كه «دستور فرمايند بر اساس ماده 78 قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، موضوع در هيات‌رييسه محترم مجلس شوراي اسلامي مطرح تا به نحو مقتضي در نخستين جلسه علني قرائت و نيز جهت رسيدگي در دستور هيات موضوع ماده يك قانون نظارت بر رفتار نمايندگان مصوب 15/1/1391 قرار گيرد.»

اتهامات انتسابي، از مصاديق افترا و هتك حرمت است
معاون پارلماني رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه «تذكرات نمايندگان محترم مجلس به مسوولان اجرايي بي‌پاسخ نمي‌ماند»، افزود: در نامه ارسالي براي رييس محترم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تكذيبيه آقاي فريدون مجددا تصريح شد كه تذكر مورخ 15/10/1395 تعدادي از نمايندگان محترم، متضمن نسبت‌هاي ناروا است. پس از قرائت تذكر نمايندگان در جلسه علني مورخ 15/10/1395 مجلس شوراي اسلامي، آقاي فريدون، دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اجرايي نيز در تاريخ 28/10/1395 با ارسال نامه‌اي براي رييس مجلس و اين معاونت، كليه موارد مندرج در نامه نمايندگان محترم را تكذيب و تاكيد كرد كه «كليه اتهامات انتسابي از مصاديق افترا و هتك حرمت موضوع ماده 697 قانون مجازات اسلامي به شمار آمده و از دايره شمول اصل 86 قانون اساسي و ماده 77 قانون آيين‌نامه داخلي مجلس مبني بر مصونيت نمايندگي خارج بوده و با اصول 22 و 37 مبني بر حاكميت اصل برائت و مصون بودن حيثيت اشخاص از تعرض، منافات دارد.»
وي ابراز اميدواري كرد كه پاسخ‌هاي ارسالي به هيات رييسه محترم مجلس شوراي اسلامي در صحن علني قرائت شود تا برخي سايت‌ها و گروه‌ها كه با هدف خاص در پي زير سوال بردن خدمات دولت هستند، بهانه‌اي براي شبهه‌افكني و دروغ‌پردازي نداشته باشند.

كميسيون اصل ۹۰ نامه نمايندگان درباره «فريدون» را به قوه‌قضاييه ارسال كرد
اما پاسخ فريدون به نامه نمايندگان مجلس در حالي اعلام مي‌شود كه مجلسيان همان نامه خود را به قوه‌قضاييه ارسال كرده و خواستار پيگيري آن شدند. هدايت‌الله خادمي، نماينده مجلس در گفت‌وگو با تسنيم، گفت: 20 روز پيش جمعي از نمايندگان مجلس طي نامه‌اي به كميسيون اصل 90 خواستار اين شدند كه مسوولاني كه درباره اطرافيان‌شان ابهاماتي وجود دارد، از آنها سوال شود تا واقعيت مشخص شود. وي با بيان اينكه نمايندگان در اين نامه خواستار روشن شدن صحت و سقم ابهاماتي كه درباره حسين فريدون برادر رييس‌جمهور وجود دارد شدند، ادامه داد: كميسيون اصل 90 نيز اين نامه‌ را براي بررسي به قوه قضاييه ارجاع داده است. وي با تاكيد بر اينكه در چند روز گذشته در فضاهاي مجازي اطلاعاتي منتشر شده كه حكايت از برخي تخلفات حسين فريدون دارد، افزود: اگر ابهامات اثبات شود، بايد مسوولان امر مورد بازخواست قرار گيرند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون