• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3734 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ بهمن

توصيه آيت‌الله مكارم‌شيرازي به اعضاي كميسيون آموزش مجلس:

دسترسي به اينستاگرام و تلگرام سخت شود

يك مرجع تقليد گفت: احتياجات مردم را بايد در شبكه ملي اطلاعات حل كرد، همچنين بايد دسترسي به اين شبكه ملي راحت و دسترسي به فضاهايي مانند اينستاگرام و تلگرام سخت شود.
به گزارش خانه ملت، آيت‌الله مكارم‌شيرازي افزود: در زماني زندگي مي‌كنيم كه ابزار فساد نسبت به هر زمان ديگري بيشتر است و هيچ زماني نبوده كه امكان گناه تا اين حد به آساني و فراواني در اختيار كوچك و بزرگ باشد و با توجه به شرايط، همه وظايف سنگين داريم.
آيت‌الله مكارم‌‌شيرازي، در ديدار با اعضاي كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه همه بر اهميت اين موضوعات واقف هستيم ولي از باب تاكيد تكرار مي‌كنم، گفت: بايد درك كنيم در چه زماني و در چه شرايطي قرار داريم و دشمن معتقد است اگر بخش فرهنگي تخريب شود كل نظام تخريب مي‌شود و دشمنان بر اين موضوع تاكيد دارند؛ يكي از ابزارهاي آنها فضاي مجازي است كه غوغا مي‌كند و آن طور كه به من اطلاع دادند تا 95 درصد از اين فضا داراي مفاسد است البته موضوعات خوبي را هم شامل مي‌شود اما نشر فسادش بسيار بيشتر است و اين موضوع در راستاي زدودن اسلاميت نظام است و براي رفع اين مشكل بايد در كميسيون خود فكر كنيد و توجه داشته باشيد كه اكثريت مشتري اين فضا، جوانان هستند.
وي با بيان اينكه راه‌حلي فكر شده و اگر كميسيون شما هم روي آن كار كند مي‌توان اين راه را پيش برد تا مشكلات حل شود، افزود: فيلتر مشكل را حل نمي‌كند بلكه راه‌حل اين مشكل تقويت شبكه ملي است. احتياجات مردم را بايد در اين شبكه حل كرد، همچنين بايد دسترسي به اين شبكه ملي راحت و دسترسي به فضاهايي مانند اينستاگرام و تلگرام سخت شود كه البته مي‌توانيم براي رسيدن به اين هدف پهناي باند را براي شبكه ملي بيشتر كنيم و از فضاهاي مجازي كه در مقابل اين شبكه ملي هستند پهناي باند را كاهش دهيم. بايد توجه داشت كه شبكه ملي بايد جوابگوي نيازهاي مردم باشد تا مردم به تلگرام و اينستاگرام نروند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون