• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3734 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ بهمن

رييس قوه قضاييه:

دولت به تصميم اخير رييس‌جمهور امريكا واكنش قاطع و متناسب نشان دهد

رييس قوه قضاييه با اشاره به تصميم اخير رييس‌جمهور جديد امريكا مبني بر ممنوعيت ورود اتباع برخي از كشورهاي اسلامي به اين كشور، با توجه به خوي امريكايي‌ها اين اقدام را دور از انتظار ندانست اما در عين حال از دولت كشورمان و ساير كشورهاي اسلامي خواست كه نسبت به اين تصميم واكنش قاطع و متناسبي نشان دهند. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي بار ديگر شهادت جمعي از آتش نشانان قهرمان در جريان حادثه ساختمان پلاسكو را تسليت گفت و تصريح كرد: نام اين آتش نشانان گرامي و ايثار و فداكاري شان در خاطره ملت عزيز ايران جاودانه شد و مردم نيز قدرشناسي خود را نسبت به اين جوانان قهرمان، به خوبي نشان دادند. رييس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به فرارسيدن ايام‌الله دهه فجر اظهار كرد: دهه فجر يادآور رشادت‌ها، جانفشاني‌ها و يك انقلاب عظيم در تاريخ ملت ايران است. زماني كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد هيچ كس گمان نمي‌كرد كه اين پيروزي به اين سرعت آن هم با دست خالي از سلاح و در برابر حمايت‌هاي شرق و غرب از رژيم سفاك پهلوي حاصل شود اما تقدير الهي اين بود كه با مجاهدت مجاهدان، حضور مردم و رهبري‌هاي امام راحل (قدس‌الله نفسه الزكيه) چنين انقلاب بزرگي در تاريخ ايران به منصه ظهور برسد.
رييس قوه قضاييه با بيان اينكه الگوهاي ديني در جهان امروز اهميت فراواني دارند، نظام جمهوري اسلامي را به عنوان يك نظام سياسي نوين در عصر حاضر داراي قابليت توسعه دانست و خاطرنشان كرد: همه ما مطمئنيم كه مسير روشني پيش روي انقلاب اسلامي است منتها مردم و مسوولان موظفند كه به اقتضائات انقلاب و جمهوري اسلامي عمل كنند. بر همين مبنا بايد براي ارتقاي سطح كارآمدي نظام و به ويژه برخورد با مفاسد، برنامه روشني داشته باشيم. بي ترديد، هواپرستي و دنياپرستي مانع تحقق اهداف عاليه انقلاب است و بر همين اساس همه مردم و مسوولان بايد با اتحاد و انسجام، در جهت رفع اين موانع گام بردارند.
دستور رييس‌جمهور امريكا
برخلاف موازين اخلاقي و انساني بود
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تصميم رييس‌جمهور جديد امريكا مبني بر صدور دستور ممنوعيت ورود مسلمانان به اين كشور، چنين اقدامي را رفتاري نامتعادل، غيرانساني و خلاف موازين حقوق بشر توصيف كرد و گفت: از خوي امريكايي‌ها چنين تصميمي بعيد نبود. سردمداران امريكا معمولا به اقدامات سلطه‌جويانه خود رنگ و لعاب حقوق بشري مي‌دادند اما امروز چهره خود را آشكارتر نشان مي‌دهند. رييس قوه قضاييه افزود: اينكه رييس‌جمهور امريكا به يك‌باره دستور ممنوعيت سفر مسلمانان به اين كشور را صادر مي‌كند و به نحوي اسلام هراسي را توسعه مي‌دهد، برخلاف موازين اخلاقي و انساني است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با محكوم كردن تحريك عده‌اي در داخل امريكا عليه مسلمانان و برخي اقدامات نظير آتش زدن مساجد، به برخي ادعاها عليه ايران نيز پاسخ داد و اظهار كرد: جمهوري اسلامي به دنبال نفوذ نيست بلكه اين ارزش‌هاي انقلاب اسلامي است كه راه خود را در منطقه يافته است. وقتي مردم منطقه رفتار حكومت‌هاي سلطه طلب را مي‌بينند و شاهد پايبندي جمهوري اسلامي به مباني اخلاقي و انساني خود مبني بر حمايت از مظلومان و مستضعفان هستند، خود به خود به سمت اين ارزش‌ها سوق پيدا مي‌كنند. رييس قوه قضاييه گفت: سلطه و نفوذ با رفت و آمد چند كارشناس به كشورهاي ديگر محقق نمي‌شود. اگر اينگونه بود امريكايي‌ها با آن همه ابزار و تجهيزات مي‌توانستند در عراق و افغانستان صاحب نفوذ باشند. اين در حالي است كه نفوذ جمهوري اسلامي يك نفوذ ايماني و معنوي است.
دولت پاسخ مناسب دهد
آيت‌الله آملي لاريجاني از دولت، رييس‌جمهور و به ويژه دستگاه ديپلماسي كشورمان خواست كه با عبرت از تجربياتي نظير تجربه «مهم و تلخ برجام»، به اين رفتار نامتعادل، غيرمنطقي و غيرانساني امريكا واكنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند. رييس قوه قضاييه با بيان اينكه تصميم اخير ترامپ در كنار ساير سياست‌هاي امريكا تجربه مهمي است براي آنكه جمهوري اسلامي و مردم ما همّ خويش را براي دستيابي به پيروزي، معطوف به درون نمايند، تصريح كرد: اين اقدام بار ديگر ثابت كرد كه همه موظفيم با فعليت بخشيدن به استعدادهاي فراوان درون كشور و كثرت امكانات خدادادي، راه پيشرفت را طي كنيم و از امريكا يا انگليس خبيث هيچ انتظاري نداشته باشيم. آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر لزوم پاسخ قاطع كشورهاي اسلامي به تصميم اخير امريكا نيز يادآور شد: ايران، سوريه، عراق و يمن كه امروز مورد خشم رييس‌جمهور امريكا قرار گرفته‌اند دقيقا قرباني سياست‌هاي امريكا در حمايت از تروريست‌ها هستند. رييس قوه قضاييه خطاب به ترامپ گفت: شما همان كسي هستيد كه در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي به رقيب خود صراحتا گفتيد كه داعش را او پديد آورده است. حالا چگونه است كه انتقام پديد آمدن داعش را از مسلمانان مي‌گيريد؟ آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي همواره در طول سال‌هاي اخير در صف اول مبارزه با تروريسم بوده است، اظهار كرد: پاسخ قاطع و قوي ايران و ساير كشورهاي اسلامي نسبت به تصميم اخير رييس‌جمهور امريكا به آنها مي‌فهماند كه ديگر نمي‌توانند با قلدرمآبي بر جهان سلطه داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون