• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3734 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ بهمن

عددنوشت

افزايش توليد ميني‌بوس،

دي ماه امسال توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس به‌طور ميانگين 1/326 درصد افزايش يافت. در اين مدت توليد ميني‌بوس و ميدل‌باس در ايران‌خودرو ديزل از سر گرفته شده و از صفر دستگاه در دي ماه سال گذشته به ۴۲ دستگاه افزايش يافت. توليد اين محصولات در گروه بهمن نيز با رشد ۱۹ درصدي همراه بوده و از ۲۱ دستگاه در دي ماه سال گذشته به ۲۵ دستگاه افزايش يافت. همچنين توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در سروش ديزل مپنا نيز صعودي بوده و از صفر دستگاه در دي ماه ۱۳۹۴ به ۳۱ دستگاه رسيد. برخلاف اين شركت‌ها اما توليد اين محصولات در پيشرو ديزل آسيا متوقف شده و از دو دستگاه در دي ماه سال گذشته به صفر كاهش يافت.


هدر رفت ساخت و سازهاي غيرمفيد
رييس سازمان نظام مهندسي استان تهران با بيان اينكه بانك‌ها نبايد تسهيلات رايگان به سازندگان غير واجد شرايط پرداخت كنند، گفت: سالانه ۴۰۰۰ ميليارد تومان ثروت كشور به دليل پايين بودن عمر مفيد ساختمان‌ها از بين مي‌رود. حسن قربان‌خاني با اشاره به اينكه عمر مفيد ساختمان در ايران نهايتا 30 سال است، گفت: اگر عمر مفيد ساختمان‌هاي كشور 30 سال باشد به ازاي هر سال افزايش عمر ساختمان‌ها 4 هزار ميليارد تومان مي‌توانستيم صرفه‌جويي كنيم، اما متاسفانه ورود سازندگان غيرحرفه‌اي و غير واجد شرايط باعث شده تا عمر مفيد ساختمان در ايران كاهش يابد و ثروت كشور از بين برود. وي افزود: بانك‌ها نبايد تسهيلات رايگان در اختيار سازندگان غيرحرفه‌اي و غير واجد شرايط پرداخت كنند. اگر بخواهيم آماري از ميزان هدررفت ثروت كشور به دليل پايين بودن عمر مفيد ساختمان‌ها ارايه كنيم بايد گفت در سال 92 حدود 100 ميليون متر مربع در تهران ساخت و ساز صورت گرفته است كه اگر هزينه يك متر مربع را تقسيم بر 30 سال كنيم به ازاي هر سال 4 هزار ميليارد تومان ثروت كشور از بين رفته است يا به عبارتي در اين سال‌ها 120 هزار ميليارد تومان سرمايه كشور به باد رفته است.


سهم ديتاي ايرانيان در جهان
وحيد صدوقي گفت: متوسط سرعت اينترنتG  4  در ايران ۱۲ مگ است كه در صورت حمايت وزير ارتباطات تعهد مي‌كنيم در زمينه سرعتG  4 در ۱۰ جايگاه اول دنيا قرار بگيريم. همراه اول تاكنون 85 ميليون و 600 هزار سيم‌كارت واگذار كرده و سهم 58 درصدي در بازار سيم‌كارت ايران دارد. در برنامه 5 ساله همراه اول كه به پايان اين برنامه نزديك شده‌ايم 11 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در شبكه همراه اول انجام شده است. در بخش نوسازي شبكه نيز با وجود محدوديت‌هاي تحريم وندورهاي اروپايي از جمله اريكسون و نوكيا را حفظ كرده‌ايم. وي با اشاره به آماري از نسبت استفاده ديتا در ايران و جهان گفت: ايران يك درصد از جمعيت جهان را در خود جاي داده و سهم استفاده ديتا در ايران نسبت به جهان 8/1 درصد است كه معادل 6/0 درصد در توليد ناخالص داخلي مي‌شود. صدوقي اضافه كرد: اين در حالي است كه ترافيك سالانه ديتا در جهان 400 هزار تتابايت بوده اما در ايران اين رقم 600 هزار تتابايت بود و به معناي سهم 15 درصدي ايران از ترافيك ديتاي موبايل جهان است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون