• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

حباب ۸۰ هزار توماني نرخ سكه

با نزديك شدن به پايان سال، قيمت‌ها در بازار سكه با تغييراتي همراه شده و پيش‌بيني‌هاي ناظران حاكي از آن است كه به دليل افزايش احتمالي تقاضا در اسفند ماه، قيمت‌ها در شيب صعودي قرار گيرد. سكه تمام ۸۰ هزار تومان حباب قيمت دارد. بازار داخلي طلا و سكه در سال جاري در مقاطع زماني مختلف با نوسانات و تغييرات نسبتا زيادي همراه شد؛ به‌طوري كه قيمت انواع سكه از اوايل دي ماه شيب صعودي بيشتري پيدا كرد و از مرز يك ميليون و ۱۸۰ هزار تومان گذشت. پس از آن با توقف روند افزايشي نرخ دلار و ثبات نسبي آن در كانال ۳۸۰۰ تومان، ثبات به بازار سكه نيز بازگشت و نوسان قيمت در اين بازار تا حدود زيادي متوقف شد و در مجموع روند كاهشي قيمت ارز و دلار تاثير مثبتي بر ثبات قيمت طلا در بازار داخلي گذاشت و باعث شد تاثير افزايش قيمت جهاني طلا در آن روزها بر بازار داخلي خنثي شود. اما اكنون با توجه به نزديك شدن به ايام پاياني سال، پيش‌بيني‌هايي مبني بر حركت مجدد قيمت سكه در مسير صعودي وجود دارد؛ روند افزايشي كه معمولا در چند هفته‌ پاياني سال آغاز مي‌شود و با شروع سال جديد، متوقف و روند آن معكوس مي‌شود.
در حال حاضر نيز بررسي قيمت‌ انواع سكه در روزهاي اخير نشان مي‌دهد كه قيمت سكه با روند صعودي همراه شده است و در هفته گذشته به يك ميليون و ۲۱۳ هزار تومان هم رسيد.
محمد كشتي آراي، رييس اتحاديه طلا و جواهر درباره احتمال تغيير و تحولات بازار سكه در ايام پاياني سال اظهار كرد كه به هرحال قيمت جهاني هميشه تاثيراتش را بر بازار مي‌گذارد و با خيلي از نوسانات سياسي و تحولات اقتصادي دچار تغيير مي‌شود.
به گفته وي، معمولا در ماه‌ پاياني سال و هر چه به نوروز نزديك‌تر مي‌شويم تقاضا براي خريد سكه افزايش پيدا مي‌كند و اگر معادل تقاضا در بازار، عرضه نباشد طبيعتا تفاوت قيمت در بازار به وجود مي‌آيد و با قيمت واقعي مابه‌التفاوت ايجاد مي‌شود. در هفته گذشته شاهد بيشترين مابه‌التفاوت قيمت سكه بوديم؛ به‌طوري كه قيمت سكه در هفته گذشته حدود ۸۰ هزار تومان با قيمت اصلي خود تفاوت پيدا كرد. سكه تمام طرح جديد با ثبات نسبي قيمت نسبت به آخرين روز هفته گذشته، يك ميليون و ۱۹۹ هزار تومان و دلار امريكا نيز ۳۸۳۴ تومان فروخته مي‌شود. ‌هر گرم طلاي ۱۸ عيار بيش از ۱۱۵ هزار تومان قيمت دارد. همچنين نيم سكه و ربع سكه به ترتيب با كاهش ۴۰۰۰ توماني و افزايش ۲۰۰۰ توماني در مقايسه با پنجشنبه هفته قبل همراه شده‌اند و ۶۳۶ و ۳۴۱ هزار تومان عرضه مي‌شوند. از سوي ديگر هر اونس طلا براي معاملات در بازار جهاني نزديك به ۱۲۳۴ دلار داد و ستد مي‌شود. در بازار ارز نيز يورو ۴۱۷۷ تومان، پوند انگلستان ۴۸۵۲ تومان و لير تركيه ۱۰۷۰ تومان قيمت دارد. همچنين دلار در بازار رسمي امروز ۳۲۳۸ تومان از سوي بانك مركزي قيمت‌گذاري شد. لازم به ذكر است كه قيمت‌ها در بازار آزاد در طول روز نوساني بوده و ثابت نيست و جدول زير بر اساس آخرين قيمت‌ها تا لحظه مخابره گزارش تكميل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون