• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

مشمولان سهام عدالت چه كساني هستند؟

رييس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: افرادي از نظر اين سازمان مشمول نهايي سهام عدالت هستند كه در ساليان گذشته فرم‌هاي مربوط را پر كرده باشند و پس از طي مراحل مختلف و ارسال مدارك لازم، كاغذي را دريافت كرده‌اند كه به منزله ثبت نام نهايي سهام عدالت است.
طرح توزيع سهام عدالت در كشور با هدف انتقال بخشي از مالكيت دولت به اقشار آسيب‌پذير در ابتداي كار دولت نهم پيشنهاد و مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه‌اي كه پس از ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، مصوبه شماره 72683/ت 34484 ه تاريخ 17/11/1384 هيات وزيران با عنوان «آيين‌نامه اجرايي افزايش ثروت خانوارهاي ايراني از طريق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزيع سهام عدالت» منجر به فراهم شدن بستر قانوني لازم براي اجراي طرح توزيع سهام عدالت شد. همچنين از زمان ابلاغ و در دستور كار قرار گرفتن، اين طرح تاكنون با فراز و نشيب‌ها و گاهي انتقاداتي همراه بوده و گستردگي و تحت پوشش قرار گرفتن حدود 49 ميليون نفر از جمعيت كشور نيز كار به ثمر رسيدن آن را زمانبر كرده است.
از اين رو ابهاماتي در خصوص شرايط مشمولين سهام عدالت و اين موضوع كه چه كساني سهامدار نهايي و مشمول اين سهام هستند، مطرح است. بر اين اساس رييس كل سازمان خصوصي‌سازي معتقد است: افرادي از نظر سازمان خصوصي‌سازي مشمول نهايي سهام عدالت هستند كه در ساليان گذشته فرم‌هاي مربوط به ثبت‌نام سهام عدالت را پر و به اين سازمان ارسال كرده باشند.
به گفته پوري حسيني؛ البته اين سازمان فرم‌هاي آنها را بررسي كرده و پس از اين مرحله، دعوتنامه‌هاي مربوطه را به دست مشمولين رسانده است و مشمولين نيز پس از درج اطلاعات لازم، اين فرم و ساير مدارك لازم را به تعاوني‌هاي شهرستاني سهام عدالت داده‌اند و در مقابل كاغذي را دريافت كرده‌اند كه به منزله ثبت نام نهايي سهام عدالت است و در حال حاضر بسياري از مشمولين اين برگه‌ها را دارند. بنابراين مشمولاني كه در سال‌هاي گذشته اين مراحل را طي كرده‌اند، مشمول نهايي سهام عدالت نام مي‌گيرند.
پوري حسيني در خصوص مشموليني كه اين برگه‌ها را گم كرده‌اند يا برگه‌هاي سهام عدالت آنها مفقود شده است، گفت: اين دسته از مشمولين نبايد نگران باشند؛ چرا كه برگه‌هاي سهام عدالت آنها محفوظ است و مشخصات آنها از جمله كد ملي ملاك عمل قرار خواهد گرفت. بر اين اساس اطلاعات كامل مشمولين در سازمان خصوصي‌سازي محفوظ و قابل دسترسي است و جاي هيچ گونه نگراني نيست.
رييس كل سازمان خصوصي‌سازي ادامه داد: البته اگر كسي برگه سهام عدالت خود را گرفته باشد و در حال حاضر در قيد حيات نباشد نيز سهامش محفوظ است و در زمان آزادسازي، وراث آنها مي‌توانند در اين زمينه اقدام كنند. رييس كل سازمان خصوصي‌سازي در خصوص تازه متولديني كه سهام عدالت ندارند نيز اذعان داشت: سهام عدالت به افرادي كه تازه متولد شده‌اند تعلق نمي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون