• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

عددنوشت

قيمت مرغ
رييس اتحاديه پرنده وماهي نرخ جديد مرغ و انواع ماهي را در بازار اعلام كرد. مهدي يوسف‌خاني نرخ مرغ زنده را ۴۶۵۰ تومان اعلام كرد و اظهارداشت: نرخ مرغ آماده طبخ در عمده فروشي درب كشتارگاه به صورت نقدي ۶۳۵۰ تومان، توزيع درب واحدهاي صنفي به صورت نقدي ۶۵۰۰ تومان و فروش درب واحدهاي صنفي ۷۱۵۰ تومان است. وي قيمت هركيلوگرم ران مرغ را نيز۵۷۰۰ تومان اعلام و اضافه كرد: نرخ هركيلوگرم سينه بدون كتف ۱۳۰۰۰تومان و سينه با كتف هم ۱۲۰۰۰ تومان است.


قيمت نفت
همزمان با كاهش توليد نفت اوپك و غير اوپكي‌ها، قيمت هر بشكه نفت سبك ايران در بازار از محدوده ۵۳ دلار عبور كرد تا يك ركورد جديد قيمتي به ثبت برسد. ثبت ركورد جديد و تاريخي پايبندي كشورهاي عضو اوپك به ويژه عربستان سعودي به كاهش توليد نفت از ابتداي سال ۲۰۱۷ ميلادي تاكنون منجر به جهش قيمت طلاي سياه در بازارهاي چهار گوشه جهان شده است. بر اين اساس در معاملات منتهي به سوم فوريه ۲۰۱۷ ميلادي، قيمت سبد نفتي اوپك با ۶۷ سنت افزايش در محدوده ۵۳ دلار و ۱۸ سنت، قيمت هر بشكه نفت خام شيرين امريكا (وست تگزاس) با ۶۲ سنت افزايش در محدوده ۵۳ دلار و ۳۴ سنت و قيمت هر بشكه نفت خام برنت درياي شمال با ۶۶ سنت افزايش در محدوده ۵۵ دلار و ۵۸ سنت معامله شده است. علاوه بر اين، قيمت هر بشكه نفت شاخص دوبي با ۴۲ سنت افزايش در محدوده ۵۴ دلار و ۲۲ سنت و قيمت هر بشكه شاخص نفت خام عمان با ۶۱ سنت افزايش در محدوده ۵۴ دلار و ۶۲ سنت در بازارهاي جهاني داد و ستد شده است. در ادامه افزايش بهاي طلاي سياه در بازار، قيمت هر بشكه نفت خام سبك و سنگين صادراتي ايران هم در معاملات منتهي به سوم فوريه ۲۰۱۷ با افزايشي همراه شده؛ به‌طوري كه قيمت هر بشكه نفت خام سبك صادراتي ايران با ۴۰ سنت افزايش در محدوده ۵۳ دلار و يك سنت در بازارهاي آسيايي و اروپايي به فروش رسيده است. قيمت هر بشكه نفت خام سنگين صادراتي ايران هم كه اين روزها با افزايش تقاضا در بازار روبه‌رو شده، با ۷۷ سنت افزايش در محدوده بشكه‌اي ۵۲ دلار و ۷۰ سنت در بازار خريد و فروش شده است. از ابتداي سال جاري تاكنون متوسط قيمت فروش هر بشكه نفت خام سبك صادراتي ايران ۵۲ دلار و ۴۷ سنت و متوسط بهاي هر بشكه نفت خام سنگين صادراتي ايران ۵۲ دلار و ۷ سنت در بازار به فروش رسيده است.


عرضه روزانه لاشه گوسفند
 محمدرضا ملاصالحي، رييس مركز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد كشاورزي گفت: متاسفانه همچنان قيمت گوشت قرمز در بازار بالا و غيرمنطقي است اما از هفته جاري شركت پشتيباني امور دام برنامه‌ريزي كرده با قدرت به بازار ورود پيدا كند و در حجم و ميزان قابل‌توجهي گوشت قرمز به بازار عرضه كند و از سوي ديگر نيز شوراي تامين‌كنندگان دام زنده اعلام كرده كه روزي ۲۰۰۰ تن لاشه گوسفندي به بازار تزريق مي‌كند. وي افزود: يكي ديگر از برنامه‌هاي وزارت جهاد كشاورزي براي تعادل‌بخشي به قيمت گوشت قرمز، افزايش واردات و عرضه گوشت گرم و نيمه‌گرم از ارمنستان و ديگر كشورهاي طرف قرارداد است كه اميدواريم چنين اقداماتي منجر به كاهش قيمت گوشت قرمز در بازار طي هفته جاري شود. اين مقام مسوول پيش از اين نيز اعلام كرده بود طرح عرضه گوشت قرمز تازه گوسفندي درجه يك از سوي شركت پشتيباني امور دام در دستور كار قرار گرفت و شقه بدون دنبه گوسفندي به قيمت كيلويي ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان براي مصرف‌كننده در نظر گرفته شده است و اين عرضه از سوي شركت پشتيباني امور دام در ميدان مركزي بهمن تهران صورت مي‌گيرد.


افزايش صادرات برق ايران به پاكستان
سركنسول ايران در پاكستان گفت كه ايران آماده است تا صادرات برق به پاكستان را از 130 مگاوات كنوني به 3 هزار مگاوات افزايش دهد. احمد محمدي، سركنسول ايران در پاكستان گفت ايران آماده است تا صادرات برق به پاكستان را از 130 مگاوات كنوني به 3 هزار وات افزايش دهد. او گفت خط لوله گاز ايران ارزان‌ترين، امن‌ترين و سودآورترين منبع انرژي براي پاكستان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون