• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3752 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳ اسفند

بزرگنمايي عجيب فدراسيون تيراندازي با كمان براي يك موفقيت ساده

اشتباهي كه رييس‌جمهور را هم به اشتباه انداخت

 به گزارش خبرگزاري فارس، مسابقات جهاني داخل سالن تيراندازي با كمان در حالي هفته گذشته در لاس‌وگاس برگزار شد كه دقيقا در روز مسابقه ويزاي ملي‌پوشان كماندار ايران صادر شد و ورزشكاران كشورمان در حالي به محل مسابقات رسيدند كه يك روز از شروع اين رقابت‌ها گذشته بود به همين دليل مجيد كيانزاد در رده سني بزرگسالان شانس حضور در مسابقات را پيدا نكرد.
البته عدم حضور كيانزاد در اين مسابقات كاملا مشخص بود، حالا چرا فدراسيون بازهم در اين خصوص هزينه كرده سوالي است كه پاسخي براي آن وجود ندارد؛ اما موضوع اصلي در اعزام كمانداران مدال‌هاي رنگارنگي بود كه ملي‌پوشان در مسابقات جهاني گرفتند! زماني كه وزارت ورزش در اقدامي جالب و البته عجيب، با ذوق‌زدگي زودتر از سايت فدراسيون تيراندازي با كمان خبر مدال‌هاي جوانان و نوجوانان را در مسابقات جهاني منتشر كرد، اين در حالي بود كه سايت فدراسيون جهاني هيچ خبري در اين باره منتشر نكرد و به نظر مي‌رسيد فدراسيون تيراندازي با كمان براي اينكه به خبر خود سنديت دهد، در ابتدا خبر را به وزارت ورزش داد تا اين خبر جنبه كاملا رسمي داشته باشد! البته كسب مدال‌هاي رنگارنگ توسط نوجوانان و جوانان ايراني خبر درستي است و ما هم منكر آن نمي‌شويم، اما خبر درست اين است كه اين مدال‌ها در مسابقات جهاني كسب نشده و كمانداران دختر و پسر ايران اين مدال‌ها را در فستيوال كه در حاشيه مسابقات جهاني برگزار شده، كسب كرده‌اند كه ورزشكاران شركت‌كننده از ايالت‌هاي مختلف امريكا و يك ورزشكار از مكزيك، كانادا و ژاپن بوده‌اند. نكته جالب ديگر كه به نظر مي‌رسد فدراسيون تيراندازي با كمان مربوط به اين موضوع است كه محمدعلي شجاعي، رييس فدراسيون تيراندازي با كمان در گفت‌وگويي مدعي شد اين افتخار در بين 46 كشور جهان كسب شده است در حالي كه تمامي ورزشكاران شركت‌كننده از ايالت‌هاي مختلف امريكا بوده‌اند!
خبري كه به اشتباه به عنوان مدال‌هاي رنگارنگ ايران در مسابقات جهاني داخل سالن لاس‌وگاس منتشر شد، بازتاب گسترده‌اي داشت و حتي سبب شد تا وزير ورزش و رييس‌جمهوري كشورمان پيام تبريكي را در اين خصوص منتشر كنند.
البته شجاعي در گفت‌وگوي تلويزيوني نيز زير بار اين موضوع نرفت و تاكيد كرد رسانه‌هاي معاند چنين خبرهايي را منتشر كردند در حالي كه سايت فدراسيون تيراندازي با كمان امريكا اسامي برترين‌ها را اعلام كرده و تصاوير آن نيز موجود است.
با وجود اين دلايل متقن، شجاعي باز هم زير بار اين موضوع نرفته و با اصرار عجيبي مي‌كوشد به مدال‌هاي كسب شده در رقابت‌هاي فستيوال، اتيكت جهاني الصاق كند تا از اين راه براي خود و فدراسيون متبوعش اعتبار و افتخار كسب كند. رفتاري كه از اين مدير پرحاشيه مسبوق به سابقه است و در طول دوران صدارتش در فدراسيون از او سراغ داشته‌ايم. شجاعي كه در دو سال ابتدايي رياستش همزمان خزانه‌داري كميته ملي المپيك را بر عهده داشت و با وجود دوشغله بودن حاضر نبود تا يكي از اين پست‌ها را رها كند و سرانجام زير فشار سازمان بازرسي با اكراه از خزانه‌داري كميته كنار رفت تا ثابت كند منفعت فردي را به مصالح جمعي ترجيح مي‌دهد. بزرگنمايي يك موفقيت ساده در فستيوال جهاني و بازتاب آن ثابت مي‌كند كه شجاعي به نشستن در تيتر اخبار علاقه وافري دارد حتي با وارونه‌سازي واقعيت!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون