• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3754 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

عددنوشت

تسهيلات رونق توليد
بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتداي اجراي طرح رونق توليد تاكنون بيش از ۱۵ هزار ميليارد تومان تسهيلات رونق توليد به بيش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ واحد توليدي و صنعتي تسهيلات پرداخت شده است. بيش از ۱۵ هزارو ۶۸۲ ميليارد و ۹۶۶ ميليون تومان تسهيلات رونق توليد به ۲۲ هزارو ۸۹۳ واحد صنعتي و كشاورزي سراسر كشور تسهيلات رونق توليد پرداخت شده است كه از اين تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۴ واحد از طريق بانك و ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد از طريق فرآيند رونق توليد تسهيلات مورد نياز خود را دريافت كرده‌اند. همچنين ازمجموع ۱۵ هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده تا به امروز حدود ۶۹۵۷ ميليارد و ۶۹۶ ميليون تومان از طريق مستقيم بانك‌ها و ۸۷۲۵ ميليارد و ۲۶۹ ميليون تومان از طريق فرآيند رونق توليد پرداخت شده است.


افزايش كشفيات كالا در گمرك
گمرك ايران در سال جاري به كمك روش‌هاي كشف قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان بيش از ۲۵ تن انواع مواد مخدر صنعتي و سنتي، قرص روان‌گردان و پيش‌ساز مواد مخدر را در ۱۰ ماهه سال جاري كشف كرده است. استفاده از سيستم مديريت اطلاعات (MIS) با كمك سامانه جامع امور گمركي و پنجره‌ واحد تجارت فرامرزي سبب شده تا رصد انواع محموله‌ها و كنترل نظارت بر كالاهاي ورودي و خروجي در گمرك بهبود يابد و به اين سبب كشفيات مواد مخدر توسط گمرك طي سال‌هاي اخير با افزايش قابل توجهي همراه بوده است. اين در حالي است كه گمرك ايران از افزايش ۵۶ درصدي كشفيات قاچاق كالا در گمركات اجرايي به كمك سامانه جامع گمركي و پنجره‌ واحد تجاري خبر داده و اعلام كرده است كه در ۱۱ ماهه سال جاري ۲۰۶۰ ميليارد ريال كالاي قاچاق توسط گمرك كشف شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه ميزان كشفيات ۱۳۱۹ ميليارد ريال بوده رشد چشمگيري داشته است. براساس اين گزارش پرونده‌هاي قاچاق تشكيل شده در گمركات اجرايي ايران طي اين مدت ۱۵۶۶ فقره بوده است.


زيان توليدكنندگان قارچ
محمدحسن افشار، عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان قارچ اعلام كرد كه درآستانه شب عيد مغازه‌هاي عرضه‌كنندگان مجاز قارچ‌هاي خوراكي را تعطيل كرده‌اند كه طي هفته‌هاي اخير بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان زيان به توليدكنندگان وارد شده است. بازار سنتي ستارخان با ۱۰ عرضه‌كننده مجاز كه همگي نمايندگان توليدكننده‌هاي قارچ‌هاي خوراكي هستند، حدود ۲۵ درصد بازارقارچ كشور را به خود اختصاص داده‌اند كه متاسفانه از نيمه بهمن‌ماه شهرداري نسبت به بستن مغازه‌هاي عرضه‌كنندگان رسمي و مجوزدار قارچ اقدام كرده است. وي با بيان اينكه اين عرضه‌كنندگان از ۲۰ سال گذشته تاكنون در آنجا توليدات كارخانه‌هاي خود را عرضه مي‌كردند كه روزانه به حدود ۴۰۰ تن مي‌رسيد اما از ۱۶ بهمن‌ماه امسال به بهانه سد معبر شهرداري اقدام به بستن مغازه‌هاي اين عرضه‌كنندگان كرده است كه مشرف به پاركينگ اين بازارچه سنتي بوده و روزانه حدود ۲۰ ميليارد تومان زيان به توليدكنندگان وارد كرده است.


ضريب نفوذ موبايل
طبق آخرين آمارهاي ارايه شده، ضريب نفوذ تلفن همراه در ايران در حالي به 16/101 درصد مي‌رسد كه همچنان نيمي از سيم‌كارت‌ها در حالت غيرفعال و خاموش به سر مي‌برند. تا پايان آذرماه امسال در ايران بيش از ۱۵۱ ميليون و ۶۸۲ هزار سيم‌كارت واگذار شده كه از ميان اين تعداد تنها ۸۰ ميليون و ۶۱۳ هزار و ۸۴ شماره در حالت فعال قرار دارند، اما بررسي تفكيكي شماره‌هاي واگذار شده از سوي اپراتورهاي مختلف گوياي آن است كه اپراتور اول ارتباطي يا شركت ارتباطات سيار تا پايان آذرماه امسال ۱۸ ميليون و ۶۱۹ هزار و ۱۸۵ خط دايمي واگذار كرده است. همچنين شركت ارتباطات سيار ۴۷ ميليون و ۲۴۶ هزار و ۱۱۲ سيم‌كارت اعتباري وارد بازار كرده و مجموع خطوط دايمي و اعتباري واگذار شده از سوي اين اپراتور به ۶۵ ميليون و ۸۶۵ هزار و ۶۹۷ شماره مي‌رسد اما از ميان سيم‌كارت‌هاي دايمي اپراتور اول ۱۵ ميليون و ۲۵۳ هزار و ۱۰۸ شماره در حالت فعال قرار دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون