• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3758 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۰ اسفند

حميد استيلي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

امروز پرسپوليس برنده مي‌شود

مهدي روزخوش

تيم فوتبال پرسپوليس عصر امروز از ساعت 18:40 در هفته دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا مهمان الوحده امارات خواهد بود. پرسپوليسي‌ها كه در نخستين ديدار برابر الهلال قدرتمند عربستاني به تساوي يك بر يك رسيده‌اند اميد دارند با كسب اين سه امتياز 4 امتيازي شوند و اميدهاي صعودشان را زنده كنند. البته شاگردان برانكو ايوانكوويچ هم درگير حواشي از جمله درگيري رامين رضاييان و علي عليپور بودند كه در نهايت منجر به اخراج اين دو بازيكن از اردوي سرخ‌پوشان شد. در همين رابطه و براي بررسي شرايط فني پرسپوليس با حميد استيلي هم‌كلام شديم تا پيشكسوت تيم فوتبال پرسپوليس تحليل فني خود را درباره بازي پرسپوليس و الوحده ارايه كنند.

‌ پرسپوليس در دومين ديدارش در آسيا بايد امروز به مصاف الوحده امارات برود. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
پرسپوليس در ديدار مقابل الهلال نشان داد يك تيم بسيار قدرتمند است و با برنامه ليگ قهرمانان آسيا را آغاز كرده است. البته در آن ديدار روي يك اشتباه دروازه پرسپوليس باز شد و در ادامه هم فرصت كافي براي جبران نتيجه وجود نداشت. با توجه به شرايطي كه اين روزها پرسپوليس دارد فكر مي‌كنم مقابل الوحده بازي خوبي را از اين تيم شاهد باشيم. الوحده تيم خوبي از امارات است و همين كه به ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده است نشان‌دهنده قدرت اين تيم است. بنابراين پرسپوليس بازي بسيار سختي مقابل الوحده خواهد داشت.
‌ فكر مي‌كنيد نقطه قوت پرسپوليس براي اين ديدار چيست؟
با توجه به اينكه شرايط آب و هوايي دوبي بسيار خاص است، وقتي تيم‌هاي ايراني به امارات مي‌روند، نخستين نكته‌اي كه به آن برمي‌خورند شرايط آب و هوايي است. اما پرسپوليس حدود يك هفته پيش از ديدارش برابر الوحده به امارات رفته و الان از نظر شرايط آب و هوايي بازيكنان با وضعيت موجود همخواني پيدا كرده‌اند. به همين دليل احساس مي‌كنم نقطه قوت پرسپوليس همين تطابق آب و هوايي است، اما نكته‌اي كه قابل توجه است اين است كه پرسپوليس در ديدار مقابل الهلال نشان داد كه سبك خاصي براي ديدار با تيم‌هاي عربي ايجاد كرده است. در اين ديدار خط دفاعي پرسپوليس عملكرد بسيار خوبي داشت و هافبك‌ها به موقع توپ‌ها را به كناره‌ها و براي مهاجمان ارسال مي‌كردند. مطمئنا در بازي امروز هم شاهد چنين مساله‌اي خواهيم بود.
‌ فكر مي‌كنيد پرسپوليس بتواند در اين ديدار به پيروزي برسد؟
پيش‌بيني من اين است كه پرسپوليس امروز برنده بازي باشد. با توجه به همان يك امتيازي كه پيش از اين كسب كرده روحيه تيمي بازيكنان بالا رفته و مطمئنا مي‌دانند اگر يك پيروزي به دست بياورند مي‌توانند با 4 امتياز به صعود از اين گروه اميدوار باشند. بر همين اساس فكر مي‌كنم تساوي مقابل الهلال كمك زيادي به پرسپوليس كرده است. البته نبايد تيم حريف را دست كم بگيريم.
‌ قبل از اين ديدار حواشي‌اي در اردوي پرسپوليس رخ داد. رامين رضاييان و علي عليپور پس از درگيري كه با يكديگر داشتند از اردوي پرسپوليس اخراج شدند. فكر مي‌كنيد اين حواشي روي نتيجه بازي تاثيرگذار باشد؟
به هر حال حواشي و اتفاقات بد قبل از يك ديدار مهم روي نتيجه بازي تاثيرگذار خواهد بود. اينكه بخواهيم كتمان كنيم اين اتفاق در نتيجه بازي بي‌تاثير است درست نيست. اما آن چيزي كه اهميت دارد اين است كه سعي كنيم تيم‌مان را از نظر مسائل روحي، رواني آماده كنيم و دنبال اين باشيم كه تيم وارد حاشيه نشود زيرا حواشي هميشه به تيم‌ها ضربه مي‌زند.

‌ اخراج رامين رضاييان و علي عليپور واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشت. به نظر شما آيا بايد از اين تصميم حمايت كرد؟
من معتقدم مهم‌ترين معيار و دليلي كه باعث مي‌شود يك تيم به موفقيت برسد، نظم و انضباط است. اگر تيمي نظم و انضباط نداشته باشد مطمئنا در رسيدن به برنامه‌هاي تاكتيكي خودش هم به مشكل برمي‌خورد. اينكه الان برانكو به خاطر يك بي‌انضباطي چنين تصميمي گرفته مطمئنا بايد از آن حمايت كرد. ما در اردو نبوده‌ايم و نمي‌دانيم دقيقا چه اتفاقي افتاده است و تنها كسي كه در اين ميان همه‌چيز را مي‌داند و بهترين تصميم را مي‌گيرد سرمربي تيم است. بنابراين فكر مي‌كنم همه از جمله مديريت باشگاه بايد از تصميم سرمربي تيم يعني برانكو ايوانكوويچ حمايت كنند. من اميدوارم رامين رضاييان و علي عليپور هم ديگر از اينگونه حواشي دوري كنند.


‌ در بازي امروز پيش‌بيني مي‌كنيد چه نتيجه‌اي رقم بخورد؟
همانطور كه گفتم با پتانسيلي كه در تيم فوتبال پرسپوليس وجود دارد فكر مي‌كنم پرسپوليس اين بازي را ببرد. نبود رامين رضاييان و علي عليپور روي عملكرد تيم تاثير خواهد گذاشت اما مطمئنا برانكو همه‌چيز را در نظر گرفته و بازيكنان جايگزين مناسب براي اين دو بازيكن در نظر خواهد داشت. نكته حايز اهميت اين است كه بازيكنان به دور از حواشي به وجود آمده تمركزشان را بالا ببرند و سعي كنند از تك موقعيت‌هاي كه به وجود مي‌آيد استفاده كنند. به هر حال هميشه تيم‌هاي عربي از بازيكنان خارجي خوب بهره مي‌برند اما ما ايراني‌ها هم روي نبوغ خودمان مي‌توانيم بر حريفان چيره شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون