• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3758 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۰ اسفند

تاريخ‌سازي يونايتد با آقاي خاص در جام اتحاديه

مورينيو: اين جام، جام خاصي بود

منچستريونايتد موفق شد با برتري برابر ساوتهمپتون در ورزشگاه تاريخي ومبلي قهرمان جام اتحاديه شود تا براي پنجمين بار اين جام را به كلكسيون افتخارات خود ‌اضافه كند. منچستر با قهرماني‌اي كه به دست آورد، توانست تعداد قهرماني‌هاي خود را به عدد ۴۲ برساند. اين‌ در حالي است كه ليورپول با ۴۱ قهرماني پشت‌سر يونايتد قرار مي‌گيرد. به ‌اين‌ ترتيب يونايتد با ۴۲ جام پرافتخارترين تيم تاريخ بريتانيا شد. ژوزه مورينيو با قهرماني در اين جام تعداد جام‌هايش در جام اتحاديه را به عدد چهار رساند تا در كنار «سر الكس فرگوسن» و «برايان كلايف»، پرافتخارترين مربيان جام اتحاديه قرار بگيرد كه اين دو نيز توانستند چهار قهرماني داشته باشند. جسي لينگارد در سومين حضور خود در ورزشگاه ومبلي توانست سومين گلش را به ثمر برساند و در جريان قهرماني يونايتد برابر ساوتهمپتون، گل دوم تيمش را وارد دروازه حريف كند. لينگارد گل قهرماني سال گذشته يونايتد در جام حذفي رل برابر كريستال پالاس را به ثمر رساند و در ادامه‌ توانست در جريان قهرماني يونايتد در سوپر جام برابر لسترسيتي نيز گلزني كند. زلاتان ايبراهيموويچ در پنج فينال قبلي داخلي توانسته است ۶ گل به ثمر برساند. مانولو گابياديني كه دو گل برابر منچستريونايتد به ثمر رساند، بعد از دين ساندرس، دومين بازيكن تاريخ است كه در يك فينال دو گل به يونايتد مي‌زند. او همچنين چهارمين بازيكن ايتاليايي است كه در فينال جام اتحاديه موفق به گلزني مي‌شود. پيش از او فابريتسيو راوانلي، روبرتو دي‌متئو و فابيو بوريني موفق شده بودند كه به اين مهم دست يابند. اين فينال سيزدهمين فينال مربيگري ژوزه مورينيو بود. او توانسته است يازده فينال را با برد به پايان برساند. مورينيو همچنين نخستين مربي تاريخ يونايتد شد كه توانسته است در نخستين فصل حضورش، تيم را به قهرماني برساند.
ژوزه مورينيو بعد از قهرماني تيمش در جام اتحاديه گفت‌: براي تيم حريف كمي ناراحت هستم. بازي مي‌توانست به وقت‌هاي ‌اضافه كشيده شود. فكر مي‌كنم حق ساوتهمپتون بود كه حداقل بازي را به وقت ‌اضافه بكشاند. اگر اين اتفاق رخ مي‌داد، به ضرر ما بود چون خسته‌تر از حريف بوديم. به‌ هر حال بايد به كلود پوئل و تيمش و البته هواداران ساوتهمپتون تبريك بگويم كه كمك كردند تا همه شاهد يك فينال زيبا باشند. سرمربي منچستريونايتد معتقد است زلاتان ايبراهيموويچ براي تيمش قهرماني را به دست آورده است. او درباره اين موضوع نيز گفت‌: صادقانه فكر مي‌كنم زلاتان بود كه ما را قهرمان جام اتحاديه كرد. او در بازي‌اي كه حريف بهتر از ما بازي كرد، فوق‌العاده‌ بود. كمي احساساتي شدم. قهرماني‌هاي زيادي را كسب كردم و اين به هيچ وجه آسان نيست كه اين تعداد قهرماني داشته باشيم. از اين لحظات و فشار لذت مي‌برم. شايد اگر روزي اين احساس را نداشته باشم، ديگر مربيگري نكنم.
سرمربي منچستريونايتد درباره خوشحالي نكردنش بعد از قهرماني هم عنوان كرد: جام قهرماني براي بازيكنان است. اين جام، جام خاصي بود. خب كمي احساساتي شده بودم. شايد بايد بازي به وقت ‌اضافه كشيده مي‌شد. حريف دو هفته‌ استراحت كرده بود و به همين خاطر شانس بيشتري نسبت به ما براي قهرماني داشت. خوشحالم كه تيم توانست عملكرد خوبي در اين بازي داشته باشد و به آنچه مي‌خواست دست پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون