• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با حسين فركي؛ سرمربي سايپا

اعتراض به تعطيلي‌هاي ليگ برتر

گروه ورزش

هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال ايران از روز جمعه آغاز خواهد شد و در اين روز سايپا بايد مهمان تراكتورسازي تبريز باشد. سايپايي كه در ابتداي فصل نتايج خوبي را كسب نمي‌كرد، چند هفته‌اي است كه نتايجش روند صعودي داشته و توانسته خودش را از انتهاي جدول جدا كند و به رتبه يازدهم برسد. شاگردان حسين فركي كه در سه هفته اخير يك تساوي، يك برد و يك شكست در كارنامه خود به ثبت رسانده‌اند اميدوارند با پيروزي برابر تراكتورسازي جايگاه‌شان را در جدول تثبيت كنند. در همين رابطه با حسين فركي، هم‌كلام شديم تا از زبان سرمربي تيم فوتبال سايپا درباره آخرين وضعيت اين تيم اطلاعاتي كسب كنيم. البته او در بخشي از اين گفت‌وگو عملكرد نمايندگان ايران در آسيا را بررسي كرد.

از وضعيت تيم‌تان صحبت كنيد. پس از تعطيلي ليگ چه برنامه‌هايي را براي تيم‌تان در نظر گرفته‌ايد؟

پس از اينكه ليگ به مدت دو هفته به خاطر ديدارهاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا تعطيل شد، ما هم سه روزي تمرين‌هاي تيم‌مان را تعطيل كرديم تا بازيكنان چند روزي فرصت استراحت داشته باشند. فكر مي‌كنم اين استراحت براي آنها لازم بود. پس از سه روز استراحت مجددا تمرين‌هاي‌مان را از سر گرفتيم و سعي كرديم با انجام تمرين‌هاي بدنسازي، روي بدن بازيكنان‌مان كار كنيم تا در ادامه كارهاي تاكتيكي را در دستور كار خودمان قرار دهيم. فكر مي‌كنم الان هم وضعيت خوبي داريم و شرايط‌مان براي آغاز مجدد ليگ مهياست.

در هفته آينده بايد برابر تراكتورسازي تبريز قرار بگيريد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ فكر مي‌كنيد بتوانيد مقابل مدعي قهرماني به پيروزي برسيد؟

واقعيت اين است كه همه بازي‌هاي ليگ سختي‌هاي خودش را دارد. نمي‌توانيم بگوييم يك بازي آسان و يك بازي سخت پيش روي‌مان است. همه تيم‌ها با انگيزه بالا در مسابقه‌ها حضور دارند و به دنبال كسب پيروزي هستند. ديدار ما برابرتراكتورسازي هم بازي سختي خواهد بود. با توجه به اينكه در اين ديدار مهمان هستيم و بايد به تبريز برويم مطمئنا آنها از شرايط ميزباني به خوبي استفاده مي‌كنند. نكته حايز اهميت اين است كه ما هم به دنبال كسب پيروزي هستيم. چند هفته‌اي است كه تغييراتي در تيم‌مان ايجاد كرده‌ايم و اين تغييرات باعث شده روند نتايج تيم بهبود يابد به همين خاطر مي‌خواهيم به روند خوب‌مان ادامه دهيم و در ديدار برابر تراكتورسازي به پيروزي برسيم.

در نيم‌فصل اول تيم‌تان نتايج خوبي كسب نمي‌كرد اما با آغاز نيم فصل دوم چند هفته‌اي است كه روند نتايج تيم‌تان تغيير كرده و پيروزي‌هاي خوبي را به دست آورده‌ايد. فكر مي‌كنيد در انتهاي فصل چه رتبه‌اي را براي سايپا به دست بياوريد؟

در همان ابتداي فصل كه كار را آغاز كرديم به دنبال اين بوديم كه فصل را با كسب سهميه آسيايي به پايان ببريم. همان ابتدا با توجه به شرايط و مشكلاتي كه وجود داشت نتوانستيم نتايج دلخواه را به دست بياوريم. با اينكه تيم ما بازي‌هاي خوبي را به نمايش مي‌گذاشت اما در كسب نتايج موفق نبوديم. در نيم فصل دوم با جذب چند بازيكن و همين طور تغييراتي كه در شيوه بازي‌مان ايجاد كرديم توانستيم روند نتايج‌مان را هم بهبود ببخشيم. الان شرايط به گونه‌اي شده كه از انتهاي جدول فاصله گرفته‌ايم و تلاش مي‌كنيم بازي به بازي پيش برويم و بتوانيم به رتبه‌هاي بالاي جدول برسيم.

وضعيت مهدي ترابي به كجا رسيد؟ گويا چند روزي است تمرين‌هاي‌شان را با تيم آغاز كرده‌اند.

متاسفانه در ميانه‌هاي فصل مهدي ترابي يكي از بازيكنان تاثيرگذار ما بود كه با مصدوميت مواجه شد و همين موضوع روي روند تيمي ما تاثير گذاشت. اما پس از مصدوميت اين بازيكن تيم پزشكي ما و تيم پزشكي تيم ملي بررسي‌هاي دقيقي را انجام دادند و اين بازيكن را تحت نظر گرفتند. مدام زيرنظر پزشكان تمرين‌ها و همين طور كارهاي فيزيوتراپي را انجام داد و در نهايت سه روز پيش پزشكان ما و تيم ملي متفق‌القول به اين نتيجه رسيدند كه ترابي همراه با تيم تمرين كند. الان هم كه وضعيت خوبي دارد و اميدوارم هرچه زودتر شرايطش بهتر شود تا بتواند هم به سايپا و هم به تيم ملي كمك كند.

ليگ برتر فوتبال ايران هفته بيست و دومش را پشت سر گذاشته و در آستانه آغاز هفته بيست و سوم است. شما به عنوان يكي از مربيان باتجربه ليگ ارزيابي‌تان از ليگ شانزدهم چيست و فكر مي‌كنيد اين ليگ چه تفاوتي با ليگ پانزدهم دارد؟

يكي از اتفاقاتي كه در ليگ شانزدهم شاهد آن بوديم به خاطر تعطيلي‌هاي اين ليگ بود. ليگ شانزدهم مقارن شده بود با مقدماتي جام جهاني 2018 به همين خاطر در مقاطعي از فصل ليگ به خاطر بازي‌هاي رسمي تيم ملي تعطيل شد. الان هم كه به هفته‌هاي حساس بازي‌ها رسيده‌ايم ليگ به خاطر بازي‌هاي نمايندگان ايران در آسيا تعطيل شده است. اين در حالي است كه در ليگ پانزدهم شاهد چنين مساله‌اي نبوديم. فكر مي‌كنم امسال ليگ ما پيشرفت چشمگيري هم داشته است و بازي‌ها، جذاب و نزديك به هم دنبال مي‌شود اما بايد بپذيريم در حال حاضر كه هفته‌هاي حساس ليگ را پشت سر مي‌گذاريم بايد نظارت‌ها در بازي‌ها بيشتر شود. من اعتقاد دارم در ليگ شانزدهم بازيكنان جوان زيادي حضور دارند و همين بازيكنان جوان طراوت و شادابي خاصي به ليگ ما داده‌اند.

4 نماينده ايران در آسيا اين روزها رقابت‌هاي خودشان را پشت سر گذاشته‌اند. عملكرد ايراني‌ها را در آسيا چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

با توجه به اختلافات سياسي كه ميان ايران و عربستان وجود داشت متاسفانه هيچ كدام از نمايندگان ايران نتوانستند بازي‌اي را در ايران برگزار كنند و ميزبان تيمي باشند. به همين خاطر نمايندگان ما بازي‌ها را به عمان منتقل كردند. من فكر مي‌كنم تا به حال نتايج خوبي هم كسب شده است. اينكه استقلال مقابل التعاون و همين طور استقلال خوزستان مقابل حريفش به پيروزي برسد واقعا شيرين است. اميدوارم روند موفقيت نمايندگان ايران ادامه داشته باشد و در ادامه هم شاهد موفقيت‌هاي بيشتري باشيم. قبل از آغاز اين رقابت‌ها تيم‌هاي ايراني از جمله استقلال با مشكلاتي مواجه شدند. اين در حالي است كه تيم‌هاي حريف با تمام قدرت و با استفاده از بهترين امكانات به مصاف ايران آمدند. با اين حال اميدواريم كه يكي از همين نمايندگان در اين رقابت‌ها بتواند نتايج خوبي را كسب كند و به رتبه‌هاي بالايي مسابقه‌ها برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون