• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

مردم از حضور كي‌روش در تيم ملي راضي‌اند

جهانبخش: مي‌خواهيم به دور دوم جام‌جهاني‌ برسيم

سايت فيفا در گزارشي درباره حضور عليرضا جهانبخش در تيم‌ ‌ملي ايران با اين بازيكن به صحبت پرداخت. در اين گزارش آمده است: عليرضا جهانبخش در جام جهاني ۲۰۱۴ در حالي كه فقط ۲۰ سال سن داشت براي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران به ميدان رفت و عملكرد خوبي نيز داشت، اما آنچه باعث شد جهانبخش به بازيكني موثر در تيم‌ ‌ملي ايران تبديل شود قبل از جام جهاني برزيل بود.
عليرضا جهانبخش به سايت فيفا گفت‌: كاملا جام جهاني ۲۰۰۶ را به ياد دارم كه در كنار خانواده‌‌ام در خانه بازي‌ها را تماشا مي‌كرديم. وقتي يك بازي را تماشا مي‌كرديم پدرم به من گفت‌ «يك روزي تو را مي‌بينم كه در جام جهاني اين پيراهن را پوشيده‌اي و بازي مي‌كني» من در آن زمان بچه بودم. نه من و نه پدرم تصور نمي‌كرديم كه به اين جايگاه برسم و هشت سال بعد در جام جهاني تيم‌ ‌ملي فوتبال كشورم را همراهي كنم. با اين حال آرزوي پدرم قطعا آرزوي من هم بود و من واقعا مصمم بودم تا هرچه در توان دارم را انجام دهم تا اين اتفاق رخ دهد. اين انگيزه باعث شد تا جهانبخش تصميمات سخت و شجاعانه‌اي بگيرد. يكي از اين تصميمات در ۱۹ سالگي گرفته شد و او ايران را ترك كرد و به باشگاهي ناشناخته يعني نايمخن پيوست. با اين حال نايمخن تنها گزينه جهانبخش نبود. اين جوان در يك خانواده‌ راحت به دنيا آمده بود و مادرش وقتي از تصميم او آگاه شد، بسيار گريه كرد. وقتي مادرش از او سوال كرد كه آيا واجب است كه چنين تصميمي را بگيرد و به فوتبال اروپا برود؟ عليرضا كاملا مصمم پاسخ مثبت داد. مي‌دانستم كه بايد ايران را ترك مي‌كردم و از اين راه به تيم‌ ‌ملي خواهم رسيد. وقتي در ايران بازي مي‌كردم نمايش خوبي داشتم، ولي براي باشگاه كوچكي بازي مي‌كردم «داماش گيلان» و خيلي سخت بود كه بخواهم خودم را نشان دهم. همچنين مي‌دانستم كه كارلوس كي‌روش به بازيكناني كه به ليگ‌هاي اروپا مي‌روند، بها مي‌دهد. ياد گرفتم كه بازيكنان در آنجا چطور تمرين مي‌كنند و غذا مي‌خورند. از تمام ظرفيت‌هاي خودم استفاده كردم. وقتي پيشنهادي از هلند داشتم حتي ذره‌اي هم به آن فكر نكردم. مي‌دانستم كه بايد بروم. در عرض چند ماه به تيم‌ ‌ملي رسيدم. البته خيلي سخت بود، جدايي از خانواده‌ام آن هم در ۱۹ سالگي و رفتن به يك فرهنگ و كشور غريب برايم كار سختي بود ولي هيچ‌وقت به توانايي‌هايم شك نكردم.
جهانبخش بعد از سازگاري با ليگ فوتبال هلند به تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران رسيد. او نمايش خوبي در فوتبال هلند با وجود اينكه سن كمي داشت از خود نشان داد و بعد از ممفيس دي پاي دومين استعداد فوتبال هلند براي كسب جايزه يوهان كرايف شد. جايزه‌اي كه به بهترين بازيكن جوان ليگ داده مي‌شود. جايي كه در نهايت مسوولان باشگاه آلكمار توانستند اين بازيكن ايراني را با مبلغ دو ميليون يورو به خدمت بگيرند. او در جام جهاني توانست براي ايران به ميدان برود.
جهانبخش درباره اين موضوع نيز گفت‌: جام جهاني فوق‌العاده‌ بود. حضور در جام جهاني در آن سن و سال اتفاق بسيار ويژه‌اي براي من بود. آن هم براي من كه فقط چند ماه در اروپا بازي مي‌كردم. تجربه و بازي در جام جهاني و لمس فضاي باور نكردني آن يك آرزو براي من بود. برابر بهترين بازيكنان جهان خودم را آزمايش كردم و اميدوارم كه در جام جهاني بعدي بتوانم از اين تجربيات استفاده كنم و باعث شوم ايران يك گام بيشتر جلو برود و به دور دوم جام جهاني روسيه برسيم، چرا كه ما واقعا بد شانس بوديم كه نتوانستيم از گروه‌مان در جام جهاني صعود كنيم.
ايران در جام جهاني نمايش خوبي داشت ولي بعد از تساوي در روز نخست در بازي دوم شوت ‌دقيقه ۹۰ ليونل مسي آرزوهاي ايران را بر باد داد و باعث شد تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران آن بازي را يك بر صفر ببازد.
بازيكن جوان تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران ادامه‌ داد: هميشه گفته پدرم به يادم هست كه وقتي در تيم‌ ‌ملي بازي مي‌كنم، ۸۰ ميليون ايراني من را نگاه مي‌كنند. مي‌دانستم من يكي از آن ۸۰ ميليون نفر هستم. وقتي در جام جهاني قبل بازي ايران را مي‌ديدم و آرزو مي‌كردم ملي‌پوشان موفق شوند، احساس مردم را به خوبي درك مي‌كردم. وقتي به جام جهاني آمدم آن احساس را هم با خودم آوردم. من يك ايراني با افتخار هستم و هرچه در توان دارم براي جنگيدن و دفاع از پرچم كشورم مي‌گذارم. مسووليت سنگيني را حس مي‌كنم و انگيزه مضاعفي دارم تا خانواده‌ و كشورم را خوشحال كنم.
عليرضا جهانبخش در ادامه‌ به تمجيد از كارلوس كي‌روش پرداخت و گفت‌: كي‌روش كسي است كه من واقعا دوست دارم با او كار كنم. وقتي ۱۹ سال سن داشتم من را به تيم‌ ‌ملي ايران آورد و به من اعتماد كرد. پس خيلي به او مديون هستم و هميشه از او تشكر مي‌كنم كه به من كمك كرد. او مربي‌اي است كه دوست دارد بازيكنان جوان پيشرفت كنند و براي من كه به دنبال بهتر شدن هستم كار كردن با كارلوس كي‌روش بسيار خوب و لذت‌بخش است. رابطه خيلي خوبي با كارلوس كي‌روش دارم و مي‌دانم كه مردم ايران نيز از او در تيم‌ ‌ملي راضي هستند. كارلوس كي‌روش توانست ايران را به جام جهاني برساند و اكنون در آستانه رساندن ايران به جام جهاني ديگر است. ايران در انتخابي جام جهاني روسيه بعد از پايان دور رفت در صدر جدول گروه قرار گرفته است. ايران هنوز گلي در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني دريافت نكرده است كه يك آمار بسيار خوب محسوب مي‌شود. جهانبخش درباره اين موضوع گفت‌: ما به عنوان يك تيم متحد دفاع مي‌كنيم و اين آمار خوب بيانگر همين موضوع است ولي فكر مي‌كنم بين دفاع و حمله يك تعادل خوب وجود دارد. مهاجماني كه در تيم‌ ‌ملي داريم همه از شرايط خيلي خوبي برخوردار هستند. اكنون شرايط بسيار خوبي براي رسيدن به جام جهاني روسيه داريم، ولي اكنون دو بازي بسيار مهم در پيش‌رو داريم؛ ابتدا بايد برابر قطر در خارج از خانه بازي كنيم و سپس ميزبان چين خواهيم بود. پيروزي در اين دو بازي مي‌تواند باعث شود ما واقعا به جام جهاني نزديك شويم. چيزي كه مي‌توانم به طور قطع بگويم اين است كه هنوز شرايط بسيار خوبي داريم. بازيكنان با كيفيتي در تيم داريم. سازماندهي خيلي خوبي نيز در تيم ما حكمفرما است. من اميدوارم كه تمام اين فاكتورهاي خوب را در جام جهاني روسيه نشان دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون