• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

رييس كميته امداد:سياست‌هاي غلط اقتصادي گذشته، به حجم فقر در كشور افزوده است

اعتماد| رييس كميته امداد، مهم‌ترين عامل انباشت و افزايش فقر در كشور را تورم، ركود و سياست‌هاي غلط اقتصادي سال‌هاي گذشته برشمرد.
سيدپرويز فتاح كه روز گذشته پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران و به مناسبت سالروز تاسيس كميته امداد صحبت مي‌كرد از ديگر دلايل افزايش شدت و حجم فقر در كشور را آسيب‌هاي اجتماعي همانند طلاق، اعتياد، قاچاق كالا، زنداني شدن سرپرست خانواده‌ها، بيكاري، حاشيه نشيني، مهاجرت روستايي، كودكان كار، تكدي‌گري و هزينه‌هاي بالاي درمان دانست اما تاكيد كرد كه در راس تمام اين دلايل، رفاه طلبي و ثروت اندوزي برخي مسوولان قرار گرفته و افزود: «ضعيف شدن نقش اعضاي خانواده و فاميل در رسيدگي به محرومان خودشان و افزايش سن خير و احسان در كشور نكته مهمي است كه همه مسوولان بايد به آن توجه داشته باشند. تعداد افراد تحت پوشش كميته امداد حدود پنج ميليون نفر است و اين عدد در كنار آمار تحت پوشش خيريه‌ها و سازمان بهزيستي، زيبنده نظام اسلامي نيست و با تحقق عدالت كه شعار اصلي انقلاب اسلامي بوده، فاصله دارد.»
به گفته فتاح، يك ميليون زن سرپرست خانوار، يك ميليون و 500 هزار سالمند، 200 هزار يتيم و 20 هزار بيمار صعب العلاج، 38 هزار سرپرست زنداني، 330 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو، جمعيت تحت پوشش اين نهاد را تشكيل مي‌دهند.
فتاح در بخش ديگر از صحبت‌هاي خود گفت: «اگرچه نظام اسلامي در طول 38 سال گذشته خدمات شاياني همانند، آب و برق و گاز، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و غيره داشته و اين امكانات را به دور دست‌ها هم برده، اما مجموعه اين خدمات ناكافي بوده است. بايد به ريشه‌هاي توليد فقر پرداخته شود كه رونق اقتصادي، افزايش درآمد سرانه ملي و رشد اقتصادي كشور مي‌تواند به ريشه‌ها پاسخ مناسبي بدهد. دستگاه‌ها و مسوولان همانند حمله به استكبار و دوران دفاع مقدس بايد به دشمن «فقر» حمله كنند، زيرا دشمن قوي است و ريشه كني آن بسيج همگاني لازم دارد تا به حاشيه رانده شود. فقر بايد به عقب‌نشيني وادار شود و در نهايت بايد به سمت نابودي برود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون