• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

خبر

به كارگران بيمه نشده هم عيدي تعلق مي‌گيرد
ايلنا| اسماعيل ظريفي آزاد، مديركل روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اعلام اينكه حتي به كارگران بيمه نشده هم عيدي تعلق مي‌گيرد، گفت: اگر به كارگري عيدي تعلق نگرفت، مي‌تواند شكايت كند. كارفرمايان بايد عيدي كارگران را پرداخت كنند كه براساس قانون مصوب شش اسفند سال 1370 مجلس ميزان عيدي هر كارگر معادل 60 روز مزد يا دو ماه حقوق اوست. قانونگذار براي اين ميزان سقفي تعيين كرده و كارفرمايان ملزم نيستند بيشتر از آن پرداخت كنند كه اين سقف معادل 90 روز حداقل دستمزد است و با توجه به حداقل دستمزد امسال، سقف عيدي كارگران حدود 2 ميليون و 400 هزار تومان است.


پاسخ‌هاي اميدواركننده عراق درباره ريزگردها
ايرنا| معصومه ابتكار، رييس سازمان حفاظت محيط زيست جلسه دوجانبه با مسوولان عراقي در مورد ريزگردها را مثبت ارزيابي كرد و گفت: پاسخ‌هاي مثبتي در زمينه بحران ريزگردها از سوي عراق شنيده‌ايم كه اميدواركننده است.  تلاش داريم تا با تعامل بيشتر به موضوع تثبيت خاك و بحران ريزگردها كمك كنيم. در سفري كه به همراه رييس‌جمهوري به استان خوزستان انجام شد بازديدي از اجراي عمليات كاشت نهال و تثبيت خاك و بخش سيلاب در اهواز بخش هنديجان انجام شد و رييس‌جمهوري از نزديك اقدامات انجام شده و عمليات اجرايي را بازديد كردند. كانون‌هاي فوق‌بحران استان خوزستان با مطالعات صورت گرفته شناسايي شده است و اميدواريم اقدامات انجام شده و در حال انجام نسبت به كاهش بحران‌ها اثرگذار باشد. هفته گذشته از معاون دبيركل سازمان ملل دعوت كرديم تا در تهران جلسه‌اي داشته باشيم كه از محورهاي اين جلسه مقابله با گردوغبار و طرح‌هاي كانون‌هاي غرب آسيا به خصوص در مورد كشورهاي عراق و عربستان بود كه سازمان ملل سازوكارهاي منطقه‌اي و بين‌المللي را در اين زمينه دنبال مي‌كند.


حفاظت ميراث فرهنگي مقدم بر امنيت است
اعتماد | سردار امير رحمت‌اللهي، فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث ‌فرهنگي در مراسم اختتاميه كارگاه تخصصي «آموزش ارتقاي دانش و مهارت‌هاي حرفه‌اي حفاظت از ميراث‌فرهنگي» گفت: «يك رابطه معنادار بين حفاظت و امنيت وجود دارد و مي‌توان گفت در بسياري از مواقع حفاظت مقدم بر امنيت است. ادبياتي كه ما تلاش مي‌كنيم از آن استفاده كنيم مصداق حفاظت اطمينان‌بخش و امنيت پايدار است و شعاري كه ما براي نوروز امسال در نظر گرفته‌ايم «حفاظت دانش‌محور، مشاركت اجتماعي و امنيت پايدار» است كه بايد متعهدانه اين شعار را اجرايي كنيم.» رحمت‌اللهي اضافه كرد: «وظايف حفاظتي ماموران يگان حفاظت در حوزه جغرافيايي از مولفه‌هاي بسيار پيچيده‌اي در امنيت اجتماعي اثر مي‌پذيرد چراكه حفاظت اطمينان‌بخش از تمام اموال منقول و غيرمنقول تابعي است از امنيت اجتماعي و اگر ما وظايف خود را به‌درستي انجام دهيم مي‌توانيم نقش موثري در تحقق امنيت اجتماعي داشته باشيم. اماكن، بناها، محوطه‌ها، سايت‌هاي تاريخي و اموال منقول و غيرمنقول سازمان ميراث‌فرهنگي بخش جدايي از كشور نيستند و صرف‌نظر از ارزشمندي اين آثار، هويت تاريخي اين آثار مسووليت ما را در حفظ اين مواريث مضاعف مي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون