• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

گزارش «اعتماد» از ماجراي اخراج هافبك جنجالي پرسپوليس و جلسه سرنوشت‌ساز

كاشاني: بعد از صحبت با برانكو درباره رضاييان تصميم مي‌گيريم

گروه ورزش

پس از اخراج رامين رضاييان و علي عليپور از اردوي پرسپوليس در دوبي، همه انتظار برخورد قاطع باشگاه با اين دو بازيكن را داشتند اما علي عليپور در سكوت خبري بخشيده و به تمرين آمد و فقط رامين رضاييان به كميته انضباطي باشگاه معرفي شد. حال بايد منتظر ماند و ديد آيا كميته انضباطي راي به بازگشت رضاييان به تمرينات مي‌دهد يا تصميم ديگري اتخاذ خواهد شد؟
به جز دو بازي، رامين رضاييان در همه هفته‌هاي ليگ برتر پانزدهم براي پرسپوليس به ميدان رفت. او كه در قهر خودخواسته از اينستاگرام به سر مي‌برد، روز به روز پيشرفت مي‌كرد و در هر جدال بيشتر از جدال قبل، دست برانكو و تيمش را مي‌گرفت. تصور پرسپوليس بدون نفوذهاي مدافع راست آماده و خستگي‌ناپذير اين تيم، محال به نظر مي‌رسيد و ايوانكوويچ علاقه بسيار زيادي داشت تا در ليگ شانزدهم نيز از نعمت شماره 27 استفاده كند. با شروع تابستان اما رامين ناگهان غيب شد. او براي مدت زيادي پاسخ تماس‌هاي سرمربي تيمش را نداد و در نهايت سر از فوتبال تركيه درآورد. داستان رضاييان و پرسپوليس، پاي سلفي با تانك‌هاي به جا مانده از روز كودتاي نافرجام تركيه بايد براي هميشه تمام مي‌شد اما ستاره‌اي كه قراردادش را يكطرفه با باشگاه فسخ كرده بود، پشيمان شد و حيرت‌انگيز بود كه باشگاه دوباره براي جذب او اقدام كرد. آن روز برانكو از مطرح كردن خواسته واقعي‌اش طفره رفت. او هم رامين را نمي‌خواست و هم رامين را مي‌خواست. هم از نحوه جدايي او ناراحت بود و هم نمي‌توانست چشمش را روي توانايي‌هاي فني اين بازيكن ببندد. او مسووليت خودش را با محول كردن همه‌چيز به باشگاه ناديده گرفت تا رامين به تيم برگردد.
دو روز پيش از ديدار پرسپوليس مقابل الوحده امارات شوك بزرگي به اردوي اين تيم وارد شد. دو بازيكن تاثيرگذار پرسپوليس در تمرين تيم، روي يك صحنه بر سر تصاحب توپ مقابل چشمان كريم باقري با هم درگير شدند كه نتيجه آن اخراج آنها از تمرين توسط باقري بود. مربي پرسپوليس وقتي اين صحنه را ديد، با فريادهايي اين دو بازيكن را از زمين تمرين اخراج كرد و ديگر اجازه نداد اين دو به تمرين بپردازند. وقتي موضوع به گوش برانكو رسيد، مربي كروات اعلام كرد، براي ديدار برابر الوحده نيازي به اين دو بازيكن ندارد و از باشگاه خواست سريعا بليت برگشت آنها را بگيرند تا به تهران بازگردند. اين درحالي است كه فرداي همان روز عليپور به تهران بازگشت اما رضاييان در دوبي ماند تا بلكه نظر مثبت برانكو را براي بازگشت به اردو دريافت كند كه باز هم اين اتفاق رخ نداد تا در نهايت رضاييان هم به تهران بازگشت.
پرسپوليس روز پنجشنبه و پس از بازگشت به تهران دور جديد تمريناتش را استارت زد اما از دو بازيكن خاطي اين تيم فقط علي عليپور اجازه شركت در تمرين را پيدا كرد. از قرار معلوم مهاجم جوان پرسپوليس با بخشش مربي كروات تيمش مواجه شده اما رضاييان به جاي تمرين به كميته انضباطي باشگاه فراخوانده شده است. اينكه بازيكن خاطي پيش از بازگشت به تمرين به كميته انضباطي باشگاه معرفي شود اتفاق جديدي نيست اما مساله اين است چرا فقط رضاييان به كميته انضباطي معرفي شد و عليپور بدون تشريفات اداري مورد بخشش قرار گرفت؟
در همين رابطه با جعفر كاشاني هم‌كلام شديم تا از زبان عضو هيات‌مديره پرسپوليس، درباره برگزاري جلسه كميته انضباطي و همين‌طور شيوه برخورد با بازيكنان خاطي صحبت كنيم. او در گفت‌وگو با «اعتماد» در ابتداي صحبت‌هايش در پاسخ به اين سوال كه چرا فقط رضاييان به كميته انضباطي فراخوانده شد و خبري از عليپور نيست، گفت: اين دو بازيكن در اردوي دوبي پرسپولس با هم درگير شدند كه قابل پيگيري است. اما اينكه چرا فقط رضاييان به كميته انضباطي فراخوانده شد را بايد از برانكو بپرسيد. زيرا او عليپور را بخشيد و اجازه داد به تمرينات بازگردد و اعلام كرد رامين رضاييان در اختيار باشگاه قرار بگيرد.
ازكاشاني كه روزگاري پيراهن پرسپوليس را بر تن داشت پرسيديم چطور بايد با بازيكنان خاطي برخورد شود تا ديگر شاهد چنين اتفاقات و همينطور بي‌اخلاقي‌ها در تيم نباشيم كه او پاسخ داد: با بازيكن نبايد برخورد فيزيكي كرد يا او را با جريمه‌هاي سنگين تنبيه كرد. بايد سعي كنيم در باشگاه كار فرهنگي انجام بدهيم تا اين بازيكنان كه جوان هستند آموزش ببينند و بدانند كه چطور بايد رفتار كنند. اگر فقط بخواهيم تنبيه كنيم در بلندمدت چيزي حاصل كار نخواهد بود باز هم شاهد چنين اتفاقاتي خواهيم بود. بنابراين بايد بازيكنان جوان را به باشگاه دعوت كنيم و با آنها درباره گذشته باشگاه و فرهنگ باشگاه و البته اخلاق مداري بازيكنان قديمي تيم صحبت كنيم تا آنها بياموزند در باشگاه بزرگي چون پرسپوليس چطور بايد رفتار كنند.
در ادامه اين گفت‌وگو عضو هيات‌مديره پرسپوليس به برخورد‌هايي كه در گذشته با بازيكنان خاطي انجام مي‌شد اشاره كرد و گفت: در گذشته بازيكنان را از تيم اخراج مي‌كردند يا بخشي از قرارداد آنها را كسر مي‌كردند، حال حاصل اينگونه رفتار‌ها چه بوده است؟ كدام يك از اين كارها جواب داد و باعث شد بازيكنان متنبه شوند؟ آيا باز هم شاهد بي‌اخلاقي نيستيم؟پس به جاي اينكه به دنبال برخورد‌هاي سنگين با بازيكنان باشيم بهتر است كار فرهنگي كنيم تا اين بازيكنان جوان بدانند در چه باشگاه بزرگي بازي مي‌كنند. آنها بايد بدانند در تيم‌هايي چون پرسپوليس چه بازيكناني بازي كرده‌اند. بايد بدانند در چه تيم بزرگي بازي مي‌كنند. تيم‌هاي بزرگي چون پرسپوليس و استقلال مثل الماس گرانبهايي هستند كه در اختيار اين بازيكنان جوان قرار گرفته است. بنابراين آنها با پوشيدن پيراهن اين دو تيم بزرگ، يك شب ره صدساله را مي‌روند. پس بهتر است حرمت اين پيراهن بزرگ را نگه دارند و اخلاق‌مدار باشند.
جعفر كاشاني درباره احتمال كنارگذاشتن رضاييان تا آخر فصل هم گفت: هيچ چيز هنوز مشخص نيست. بايد جلسه كميته انظباطي باشگاه برگزار شود و ببينيم دقيقا چه اتفاقاتي رخ داده است و بعد تصميم بگيريم. اما مساله مهم اين است كه هر تصميمي اتخاذ كنيم به سود باشگاه و منافع آن خواهد بود. بايد در اين باره با برانكو هم صحبت كنيم و ببينيم نظر او چيست و سپس درباره بازگشت رامين رضاييان به تمرينات تصميم بگيريم.
چالش‌هاي اين روزهاي رضاييان و برانكو ريشه در ابتداي فصل و حضور اين بازيكن در تيم تركيه‌اي دارد. سرمربي پرسپوليس هنوز هم بابت اتفاقات اول فصل از مدافع تيمش ناراحت است و اين موضوع را با بازي ندادن به رضاييان و البته تعويض‌هاي مكرر او نشان داده است. حالا هم كه رامين در يك درگيري آن هم پيش از يك بازي حساس شركت داشته، گويا ديگر صبر آقاي سرمربي را به لب رسانده است. شايد اگر رضاييان پس از آن درگيري و بر سر ميز شام، سكوت اختيار مي‌كرد و پاسخ سرمربي‌اش را نمي‌داد و همراه عليپور به تهران بازمي‌گشت، آتش برانكو هم فروكش كرده بود و امروز شاهد حضور رضاييان در تمرينات بوديم اما رفتارهاي غيره حرفه‌اي اين مدافع باعث شد برانكو روي بازيكن تاثيرگذار تيمش خط قرمز بكشد.
اخلاق‌مداري و البته نظم تيمي و مبارزه با پديده بازيكن سالاري مساله مهمي است كه همه از آن حمايت مي‌كنند. بزرگ‌ترين مربيان دنيا هم رمز پيروزي را نظم تيمي مي‌دانند و در اين راستا هميشه با بازيكناني كه نظم را برهم زده‌اند برخورد شده است. برهمين اساس همه از برانكو و تصميمش كه براي حفظ نظم تيمي بوده حمايت مي‌كنند اما بايد ديد آيا به راستي اين برخورد برانكو با رضاييان فقط مربوط به درگيري‌اش با عليپور مي‌شود يا مرد كروات كينه‌هاي شخصي را در اتخاذ اين تصميم دخالت داده است.
پرسپوليس درحالي بايد فردا در جريان هفته بيست و سوم ليگ برتر به مصاف نفت تهران برود كه وحيد اميري، محمد انصاري، حسين ماهيني و كمال كاميابي‌نيا را به دليل محروميت در اختيار ندارد و خبرهايي هم درباره مصدوميت سيد جلال حسيني به گوش مي‌رسد كه باعث نگراني هواداران شده است. برانكو كه با وجود اين همه بازيكن محروم و البته مصدوم رامين رضاييان را هم كنار گذاشته، فردا بايد نشان دهد برخلاف انتقادهايي كه مطرح مي‌شود نيمكت قدرتمندي دارد و در نبود رضاييان و چند بازيكن اصلي باز هم تيمش طراوت هميشگي را خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون