• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

دعوت دوباره رفوزه‌ها به اردوي تيم ملي كشتي آزاد

حضور ابراهيمي در 97 كيلو، مانع هدر رفتن سرمايه‌ها مي‌شود

دور جديد تمرينات تيم ملي كشتي آزاد پس از قهرماني در جام جهاني كرمانشاه با دعوت از 34 كشتي‌گير از روز 13 اسفند ماه در خانه كشتي شماره 1 تهران از سر گرفته مي‌شود. نكته عجيب در دعوت از 34 كشتي‌گير به اردوي تيم ملي پافشاري كادر فني تيم ملي در استفاده از نفراتي است كه بارها در آزمون‌هاي خارجي طي يكي، دو سال اخير ناكام بوده‌اند و مشخص نيست چرا كادر فني تيم ملي نسبت به اين نفرات تا اين حد مهربانانه برخورد مي‌كند اما در مقابل در برابر نفراتي همچون محمدجواد ابراهيمي كه در هر تورنمنتي بهترين نمايش را داشته تا اين حد سختگيرانه موضع مي‌گيرد. ايمان صادقي آزادكار وزن 61 كيلوگرم ايران از جمله نفراتي است كه گويي تحت هر شرايطي بايد پاي ثابت اردوهاي تيم ملي باشد.
صادقي طي 15 ماه گذشته در 4 تورنمنت خارجي به ترتيب در كشورهاي فرانسه، بلاروس، آذربايجان و روسيه به همراه ديگر آزادكاران ايران حضور داشته اما در هيچ كدام از اين تورنمنت‌ها با هر سطحي نه تنها نتوانسته به روي سكو برود بلكه نتايج بسيار بدي را براي كشتي آزاد ايران رقم زده است اما مشخص نيست كادر فني تيم ملي بر چه اساس و معياري باز هم نسبت به دعوت از اين كشتي‌گير اصرار دارد. صادقي آذرماه سال 94 در گرندپري پاريس به عنوان پنجمي بسنده كرد. وي سپس آخر بهمن همان سال بار ديگر به جام الكساندر مدويد در مينسك پايتخت بلاروس اعزام شد كه به عنواني بهتر از سيزدهمي نرسيد.
صادقي براي سومين مرتبه آذرماه سال 95 عازم تورنمنت باكو در آذربايجان شد اما باز هم با ناكامي در اين مسابقات در رده دوازدهم قرار گرفت. وي براي آخرين مرتبه نيز ماه گذشته به جام ياريگين در روسيه اعزام شد و در ادامه ناكامي‌هاي خود اين‌بار نيز با شكستي سنگين در رده سي و نهم اين تورنمنت قرار گرفت. هرچند صادقي كشتي‌گير جواني است اما كادر فني بايد به او تلنگري وارد كند تا بداند اگر پيشرفت در كارش نباشد (كه در اين چند ماه نبوده)، از تيم ملي دور خواهد ماند.
همچنين نفرات ديگري كه بارها سابقه حضور در اردوي تيم ملي را داشته‌اند و جزو كشتي‌گيران پا به سن گذاشته نيز به حساب مي‌آيند اما نتيجه‌اي نگرفته‌اند، باز پاي‌شان به اردوها باز شده است.
در مقابل، كادر فني تيم ملي در برابر كشتي‌گيراني چون محمد جواد ابراهيمي آزادكار وزن 86 كيلوگرم ايران كه بارها شايستگي‌هاي خود را نشان داده و از بسياري نفرات حاضر در اردو نتايج بهتري كسب كرده همچنان با سرسختي رفتار مي‌كند و از دعوت اين كشتي‌گير به اردوهاي تيم ملي با وجود نايب قهرماني او در جام معتبر ياريگين به دلايل نامشخص خودداري مي‌كند. امين طاهري قهرمان رقابت‌هاي عمومي كشور كه پرويز هادي را هم شكست داد يا اميد جلالي بهار (قهرمان رقابت‌هاي عمومي) از ديگر نفراتي هستند كه نسبت به برخي از دعوت شده‌ها صلاحيت بيشتري براي حضور در اردوي تيم ملي داشته‌اند. محمد جواد ابراهيمي كه مدال طلاي جوانان جهان و آسيا را در كارنامه خود دارد، ماه گذشته با ارايه عملكردي بسيار خوب به مدال نقره جام ياريگين رسيد. وي پيش از آن نيز طلاي دانشجويان جهان و مسابقات اوپن را بر گردن آويخت و در سال 2015 نيز نايب قهرمان ارتش‌هاي جهان شد. همچنين مدال‌هاي برنز جام ياشاردوغو تركيه و جام تختي 2014 نيز در كارنامه اين كشتي‌گير قرار دارد. با توجه به آمدن حسن يزداني تنها طلايي كشتي ايران در المپيك ريو به وزن 86 كيلوگرم اگر نظر كادر فني تيم ملي حضور ابراهيمي در وزن 97 كيلوگرم است، مي‌توان با تعامل و نگاه مهربانانه‌تر اين موضوع را به بهترين شكل ممكن كه به نفع كشتي ايران باشد حل كرد تا از هدر رفتن سرمايه‌هاي كشتي ايران جلوگيري شود. اگر هم بحث بر سر مجوز نداشتن جواد ابراهيمي براي دعوت به تيم ملي است، مي‌توان با توجه به صدور مجوز شوراي فني و كادر فني تيم ملي براي نفراتي مانند مسعود اسماعيل‌پور كه او هم در مسابقات اوپن به عنوان يكي از مراحل انتخابي تيم ملي حضور نداشت اما در نهايت با ماده و تبصره در جام جهاني كشتي گرفت و به اردوي تيم ملي هم دعوت شد، با جواد ابراهيمي هم به همين شيوه مهربانانه برخورد كرد. البته ابراهيمي چندي پيش در پاسخ به اين سوال كه آيا به حضور در تيم‌ ‌ملي كشتي آزاد فكر مي‌كند يا نه؟ گفت‌: قطعا هدفم تيم‌ ‌ملي است. من سرباز تيم‌ ‌ملي هستم و هر كجا كه كادر فني صلاح بداند حاضرم كشتي بگيرم. از كادر فني مي‌خواهم به من اين فرصت را بدهند تا در مسابقات آسيايي براي ايران كشتي بگيرم و حداقل با يك مدال آسيايي با وزن 86 كيلوگرم خداحافظي كنم. ابراهيمي با بيان اينكه جواب اعتماد كادر فني تيم‌ ‌ملي را به بهترين شكل ممكن خواهد داد، گفت‌: خيلي دوست دارم در جام جهاني يا مسابقات قهرماني آسيا براي ايران كشتي بگيرم. البته باز هم هرچه رسول خادم بگويد آن را انجام خواهم داد. من در رقابت‌هاي دانشجويان جهان و در مسابقات اوپن قهرمان شدم. حاضر بودم در جام تختي هم كشتي بگيرم، اما اعلام كردند كه به جام ياريگين بروم و من هم اطاعت امر كردم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون