• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

خبر كوتاه

امروز مراسم تقدير از قهرمانان
محمدرضا داورزني، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي گفت: صبح امروز شنبه با حضور رييس‌جمهور و وزير ورزش و جوانان، آيين تجليل از قهرمانان بازي‌هاى المپيك و پارالمپيك و قهرمانان سال ١٣٩٤ ورزش ايران در سالن اجلاس سران آغاز مي‌شود. در خصوص پاداش‌هاي قهرمانان سال ۹۴ هم بر اساس نظام‌نامه‌اي كه از قبل تهيه و تنظيم شده است پرداخت‌ها صورت مي‌گيرد. داورزني با اشاره به تجديدنظر در اين نظام‌نامه جهت پرداخت پاداش به مدال‌آوران در سال‌هاي آينده گفت: در سال ۹۶ براي برطرف كردن برخي نواقص موجود در آيين‌نامه تجليل از قهرمانان و مدال آوران تلاش مي‌كنيم و اميدواريم بتوانيم از تلاش اين قهرمانان به صورت عادلانه قدردانى كنيم.


درگذشت اسطوره رئال

ريموند كوپا، فوتباليست فرانسوي كه در سال ۱۹۵۸ توانست توپ طلاي فوتبال جهان را كسب كند در سن ۸۵ سالگي درگذشت. او يكي از ستاره‌هاي رئال‌مادريد در اواخر دهه ۵۰ بود كه توانست فوتبال اروپا را به سلطه خود دربياورد و به قهرماني‌هاي زيادي دست پيدا كند. او پسر يك مهاجر لهستاني بود كه در پست هافبك مركزي بازي مي‌كرد. كوپا فوتبالش را با آنژه شروع كرد و در ادامه در رئال‌مادريد توانست دو قهرماني در ليگ را با تيمش كسب كند و توپ طلاي فوتبال جهان را به پاس افتخاراتش به دست بياورد. ريموند كوپا ۴۵ بازي ملي براي تيم ملي فوتبال فرانسه داشت و ۱۸ گل ملي نيز به ثمر رساند و در جام جهاني ۵۸ سوئد نمايش درخشاني داشت.

رشوه برزيل براي المپيك

طبق ادعاي روزنامه لوموند فرانسه يك شركت برزيلي مبلغ يك و نيم ميليون دلار در سال 2009 به يكي از اعضاي كميته بين‌المللي المپيك رشوه داده است. در واقع مقامات دولتي برزيل پيش از سال 2009 از ميزباني المپيك 2016 اطمينان كامل داشته و از سه يا چهار عضو مهم المپيك، قول ميزباني را به صورت قطعي دريافت كرده بودند. اين خبر در صورت درست بودن نشان مي‌دهد كار كارشناسي و صدها سفر پرهزينه بازرسان المپيك به كشورهاي نامزد شده براي رقابت بر سر ميزباني تنها يك شوي تبليغاتي بوده و نتيجه اين همه هزينه و تلاش از پيش مشخص بوده است. لوموند فرانسه مدعي است ژاك روگ، رياست المپيك نيز در اين پرونده از متهمان رديف اول خواهد بود.

خطري براي استقلال نيست
سيدرضا افتخاري، مديرعامل باشگاه استقلال گفت: با اقدامات موثر و به موقع انجام شده در روزهاي اخير، مطالبات بازيكنان خارجي كه از گذشته باقي مانده بود و باشگاه را تهديد مي‌كرد به شرح ذيل اقدام شد: ١- مبلغ يك ميليارد تومان بابت ليام ردي و هلمكه، پرداخت و پرونده آنان مختومه شد. ٢- با توافق انجام شده مقرر شد مطالبات ساموئل درسه قسط پرداخت شود كه قسط اول آن به مبلغ يكصد هزار دلار ديروز پرداخت شد. ٣- درمورد پرونده پرو‌پئيچ، وكيل ايتاليايي باشگاه از طريق دادگاه عالي فيفا درخواست تجديد‌نظر كرده كه رسيدگي به آن بيش از يك سال طول مي‌كشد، بنابراين درحال حاضر هيچ خطري باشگاه را تهديد نمي‌كند. وي در پايان افزود: لازم مي‌دانم از اعضاي تيم استقلال كه از خود خويشتنداري نشان داده و با مديريت باشگاه همكاري كردند تا مطالبات بازيكنان خارجي پرداخت شود، تشكر كنم. همان‌طور كه درجلسه با اعضاي تيم در عمان قول دادم از فردا تمام تلاش خودم را در خصوص پرداخت مطالبات آنان خواهم كرد.

اختلاف در خانه رقيب ايران

فدراسيون فوتبال چين و مارچلو ليپي درباره موضوعات مختلفي به اختلاف‌نظر خوردند. فدراسيون فوتبال اين كشور معتقد است ليپي تاكتيك درستي در تمرينات اجرا نمي‌كند و بهتر است ورود بازيكنان جوان به تيم ملي سرعت كمتري بگيرد. سرمربي ايتاليايي نيز به‌شدت عليه اين مسائل واكنش نشان داده و نارضايتي خودش را از اين مسائل اعلام كرده است. فدراسيون فوتبال چين با انتشار بيانيه‌اي درباره درگيري با مارچلو ليپي نوشت: اختلاف‌نظرهايي با ليپي وجود داشته است و ما نمي‌توانيم اين مسائل را انكار كنيم ولي تاكيد مي‌كنيم چيزي كه بيش از هر چيزي اهميت دارد، اتحاد ما است. بايد متحد باشيم و بدانيم كه دو بازي حساس در انتخابي جام جهاني در پيش داريم كه بايد با سربلندي از اين دو بازي بيرون بياييم. در همين حال سايت اسپورت‌شين از احتمال بركناري مارچلو ليپي به دليل اختلاف با سران فوتبال اين كشور نوشت. تيم ملي چين از پنج بازي نخست خود در انتخاباتي جام جهاني تنها ۲ امتياز كسب كرد و اكنون در قعر جدول قرار گرفته است. دو شكست برابر كره و ايران مي‌تواند شانس صعود چين به جام جهاني را به‌طور كامل از بين ببرد و اگر اژدهاي قرمز بخواهد شانس صعود به جام جهاني داشته باشد، بايد از دو بازي برابر كره و ايران امتياز كامل بگيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون