• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3763 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

پس از 9 سال كما

احمد عزيزي درگذشت

گروه فرهنگ و هنر

احمد عزيزي شاعر انقلاب كه 9 سال در حالت كما بود، عصر روز دوشنبه 16 اسفند ماه درگذشت.
اين شاعر كرمانشاهي از نيمه اسفند سال 86 در حالت كما بود و در چند روز گذشته حال ناخوشايندي داشت و به دليل كاهش سطح هوشياري‌اش در بيمارستان بستري شده بود و پزشكان هم پيش‌بيني كرده بودند در همين چندروزه اتفاق ناخوشايندي براي او رخ
خواهد داد.
سرانجام عصر روز گذشته برادر اين شاعر در گفت‌وگويي با ايسنا درگذشت او را در بيمارستان امام رضا (ع) شهر كرمانشاه تاييد كرد.
احمد عزيزي متولد ۴ دي‌ماه ۱۳۳۷ در سرپل‌ذهاب كرمانشاه بود. با آغاز جنگ به همراه خانواده به تهران نقل مكان كرد و براي مدتي ساكن شهرستان نور شد. سپس در تهران اقامت گزيد و به همكاري با روزنامه «جمهوري اسلامي» پرداخت. او سرودن شعر را از سال‌هاي جواني با مجله «جوانان» آغاز كرد.
عزيزي آثار شعر و نثر ادبي متعددي دارد و سبك شعر گفتن او به‌صورت مثنوي در «كفش‌هاي مكاشفه» نمود دارد. عرفان اسلامي و مدح اهل‌بيت (ع) از جمله مضامين آثار اوست.
مقام معظم رهبري در مهرماه سال ۱۳۹۰ در سفر به كرمانشاه از احمد عزيزي در بيمارستان ديدار كردند.
«كفش‌هاي مكاشفه»، «شرجي آواز»، «خوابنامه و باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه»، «رودخانه رويا»، «ناودان الماس»، «ترانه‌هاي ايليايي»، «غزالستان»، «قوس غزل»، «ملكوت تكلم»، «سيل گل سرخ»، «روستاي فطرت» و «روياي رويت» از آثار به‌جامانده از احمد عزيزي هستند.
اين شاعر نيمه اسفند سال 86 به حالت كما رفت و تا زمان درگذشتش در اين حالت بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون