• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3768 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ اسفند

خبر

بيانيه فعالان سياسي- اجتماعي شهرستان پارس آباد مغان منتشر كردند
چالش‌هاي بحرانزاي مديريتي

تغيير و تحولات در هر سازمان و ارگان در جهت خروج از وضعيت نامطلوب و نيل به اهداف مطلوب و مورد انتظار يك فرآيند طبيعي و معمول سازماني است. شركت ملي كشت و صنعت و دامپروي مغان به عنوان يك شركت مادر تخصصي به لحاظ وسعت و پيچيدگي سازماني همواره با چالش‌هاي مديريتي و بهره‌وري مواجه بوده كه اين وضعيت منجر به اتخاذ سياست‌هاي گوناگون از طرف اين دولت‌ها شده است. در اين مقطع حساس كنوني كه دولت محترم در آستانه آزمون مجدد ملت قرار دارد بسيار مهم و تاثيرگذار خواهد بود. تصميم شتابزده و عجولانه در معرفي هيات‌مديره و مديرعامل جديد كه همگي شان از نيروهاي غيربومي و فاقد تجربه و توان مديريتي كافي هستند و عدم توجه به انتظارات و مطالبات طبيعي و بحق اهالي كه خواسته‌هاي‌شان بارها توسط نماينده محترم در مجلس شوراي اسلامي از طريق تريبون‌هاي مقدس نمازجمعه و مجلس شوراي اسلامي بيان شده است، نوعي بي‌احترامي به ملت و جايگاه متعالي مجلس شوراي اسلامي است و نتيجه‌اي جز كاهش اعتماد شهروندان مغان عزيز به دولت محترم نخواهد داشت؛ لذا اولويت تصميم‌گيري دولت محترم درمورد مديريت شركت كشت وصنعت و دامپروري مغان و كشت و صنعت پارس براساس موارد فوق الذكر، از ضرورت‌هايي است كه مي‌تواند رافع چالش‌هاي موجود بوده و آرامش و امنيت منطقه را كه پيش‌نياز حضور حداكثري مردم و برگزاري انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري است به ارمغان آورده و سوت قطار زندگي مردم منطقه را با عطر خوش سياست‌هاي مدبرانه دولت تدبير واميد طنين‌انداز خواهد كرد؛ لذا ما فعالان سياسي، اجتماعي و اعضاي شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان و نيروهاي حامي دولت در شهرستان پارس آباد ضمن احترام به سياست دولت محترم در زمينه خانه تكاني در مديريت شركت كشت وصنعت و دامپروري مغان، خواستار پرهيز دولت محترم از شتابزدگي دراين تصميم‌گيري مهم و احترام به استعدادها و نيروهاي متخصص و متعهد بومي و منطقه‌اي از طريق تعامل سازنده با نماينده محترم و قانوني منطقه هستيم.

وصول ۱۷ هزار ميليارد تومان ماليات ارزش افزوده در ۱۰ ماه

براساس آمارها، در ۱۰ ماه امسال ۱۷ هزار ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده وصول شده است. فارس در گزارشي نوشت، در 10 ماه امسال درآمدهاي مالياتي دولت به 74 هزار و 690 ميليارد تومان رسيد؛ اين در حالي است كه رقم مصوب امسال 103 هزار و 830 ميليارد تومان است. براساس گزارش رسمي بانك مركزي، ماليات اشخاص حقوقي 24 هزار و 540 ميليارد تومان، ماليات معوقه اشخاص حقوقي دولتي 4 هزار و 700 ميليارد تومان و ماليات اشخاص حقوقي غيردولتي 15 هزار و 260 ميليارد تومان وصول شده است، همچنين 11 هزار و 850 ميليارد تومان به خزانه واريز شد، سهم ماليات كاركنان بخش عمومي و خصوصي به ترتيب؛ 4200 و 3750 ميليارد تومان بوده است. در اين مدت 3250 ميليارد تومان ماليات مشاغل نيز كسب شد. سرجمع ماليات‌هاي مستقيم و وصول شده 38 هزار و 500 ميليارد تومان بوده كه با رقم مصوب 10 ماهه 3500 ميليارد تومان اختلاف دارد.


ساخت مسكن اقشار كم‌درآمد
معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اعلام تصويب طرح مسكن اقشار كم‌درآمد در دو قالب «مسكن حمايتي» و «مسكن اجتماعي»، ابعاد ساخت اين طرح را تشريح كرد و گفت: ساخت و بهره‌برداري از ۵۰۰ هزار واحد مسكوني در قالب‌ «مسكن حمايتي» و «مسكن اجتماعي» تا سال ۱۴۰۰ انجام مي‌شود. حامد مظاهريان، معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي ابعاد مختلف اجراي طرح مسكن اقشار كم درآمد را كه در دو قالب مسكن اجتماعي (مسكن استيجاري) و مسكن حمايتي (كمك به ساخت و خريد مسكن ملكي و كمك بلاعوض) بوده و در هيات دولت به تصويب رسيده است، تشريح كرد. برمبناي اين طرح ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسكوني از سال آتي تا سال ۱۴۰۰ در دستور كار قرار خواهد گرفت. معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه تامين مسكن اقشار كم‌درآمد در دو قالب مسكن‌اجتماعي و مسكن‌حمايتي طرح‌ريزي شده است، افزود: بر اساس مصوبه هيات وزيران، مسووليت اجرايي تامين مسكن اقشار كم‌درآمد در دو قالب مسكن‌اجتماعي و مسكن‌حمايتي بر عهده بنياد مسكن انقلاب‌اسلامي است. معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در طول برنامه ششم و از سال آينده (۹۶) تا سال ۱۴۰۰، حمايت سالانه از ۱۰۰ هزار واحد مسكوني اقشار كم‌درآمد در دو قالب ياد شده (مسكن‌حمايتي و مسكن‌اجتماعي) در دستور كار است كه در مجموع تا پايان ۱۴۰۰ ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسكوني در اين طرح مورد حمايت قرار خواهد گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون