• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3768 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ اسفند

تهديد به استعفاي رييس اصناف

دولتي نبوديم، نيستيم و نخواهيم بود

«اصناف دولتي نيستند و نبوده‌اند و نخواهند شد»؛ اين گفته علي فاضلي، رييس اتاق اصناف است كه در نشست خبري ديروز مطرح كرد. اشاره او به برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره است كه بارها نسبت به نحوه برگزاري آنها اعتراض كرده بود. نمايشگاه‌هايي كه به گفته او زيرچادر برگزار مي‌شود و او از اين موضوع ناراضي است. از همين رو گفته است كه اگر سال آينده نمايشگاه بهار تخصصي نباشد استعفا خواهد داد.
علي فاضلي در اين رابطه گفت: «در برنامه ششم توسعه گله‌مندي اصناف از دولت و مجلس آن است كه با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب نهادهاي مردمي در اجراي وظايف اقتصادي بايد نقش داشته باشند در حالي كه اتاق اصناف آن طور كه بايد نقشي در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها ندارد.»
رييس اتاق اصناف ايران با بيان اينكه تعامل با دولت به معني دولتي شدن نيست، تاكيد كرد: بارها از دولت انتقاد كرده‌ام هر چند اين انتقادها سازنده بوده و سياسي نيست. دولت در برون‌سپاري وظايف خود به مردم و تشكل‌هاي مردمي به شكل مناسبي عمل نكرده است. در اين زمينه كاري به مردم سپرده نشده است.
اين روزها موضوع دو اپليكيشن موبايلي حمل و نقل شهري يعني اسنپ و تپ‌سي بحث روز محافل اقتصادي است. درباره ادامه فعاليت اين دو استارتاپ بحث‌هاي بسياري مطرح است. با اين حال فاضلي در اين رابطه مي‌گويد: «صدور پروانه تپ‌سي هنوز كامل نشده است اما شركت اسنپ تقريبا پرونده‌اش كامل شده اما يك مساله امنيتي دارد كه در حال رسيدگي و برطرف كردن آن هستيم.»
رييس اتاق اصناف ايران با اشاره به وضعيت مجوز گرفتن تاكسي‌هاي اينترنتي گفت: همه مشاغل نوين موجود در واحدهاي صنفي درخواست دريافت مجوز داشته‌اند و پرونده‌شان در حال رسيدگي بوده يا براي‌شان پروانه صادر شده است اما در اين ميان دو شركت اسنپ و تپ‌سي در حال تكميل پرونده و رسيدگي براي دريافت مجوز هستند.
او با بيان اينكه از مشاغل نوين حمايت مي‌كنيم گفت: اتحاديه‌ تاكسيراني درخواست بسته شدن اين دو شركت اسنپ و تپ‌سي را داده بود اما بنده با آنها مخالفت و اعلام كرده‌ام مشاغل سنتي نيز بايد كمك شوند تا به اين سمت حركت كنند و مانند اين دو شركت از تكنولوژي‌هاي روز دنيا بهره‌گيرند.
فاصلي همچنين به عدم ادغام اتحاديه‌هاي صنفي همگن در سال جاري اشاره كرد و گفت: ادغام اتحاديه‌هاي هم‌عرض (همگن) از سال آينده به طور كامل انجام مي‌شود. 8 هزار و 300 اتحاديه در كشور وجود دارد كه بودجه آنها به طور متوسط 6 ميليون تا 48 ميليون تومان است كه اين اتحاديه‌هاي متعدد با اين بودجه‌هاي اندك هيچ كاري نمي‌توانند انجام دهند. درصدد آن هستيم كه در راستاي تقويت اتحاديه‌هاي هم‌عرض ادغام انجام دهيم كه اين كار در شهرستان‌ها انجام شده و با هماهنگي‌هاي بيشتر به طور كامل قابل انجام است.
علي فاضلي با اشاره به قديمي بودن تعداد زيادي از بنگاه‌هاي اقتصادي در كشور هم گفت: در مساله پلاسكو علاقه‌اي به اين ندارم كه بگويم چه كسي مقصر بوده است اما اگر به مجتمع‌هاي تجاري و بنگاه‌هاي اقتصادي ديگر دقت شود متوجه مي‌شويم كه در اماكن ديگري مانند خيابان لاله‌زار بيش از 40 درصد از مجموعه‌ها بايد تخريب شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون