• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3769 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ اسفند

گردهمايي آدم‌هاي گمگشته در «سكوت‌ها»

مجموعه‌اي از آدم‌هاي گمگشته گرد هم مي‌آيند تا شخصيت‌هاي رمان «سكوت‌ها» را خلق كنند. رماني كه نوشته محبوبه موسوي است و به تازگي از سوي انتشارات «مركز» منتشر شده است. شخصيت‌هاي اين رمان رو در روي هم قرار مي‌گيرند اما هر يك به گونه‌اي در جهان خود گم شده‌اند و اينچنين است كه حرفي براي گفتن ندارند و در برابر يكديگر سكوت مي‌كنند.
هر فصل اين رمان به نام يكي از شخصيت‌هاي آن است. شخصيت‌هايي مانند «سيروس»، «پري»، «زري»، «محبوبه»، «اسفنديار»، «عباس» و... برخي يك فصل به نام‌شان است و بعضي هم مثل «سيروس» چند فصل. به جز آدم‌هايي كه هر يك نامي دارند، فصل‌هايي هم هست به نام آدم‌هاي بي‌نام مثل «پيرمرد» يا مكان‌هايي مانند «آبادان». ماجراهاي اين رمان در فاصله سال‌هاي 1347 تا 1362 رخ مي‌دهد اما ترتيب زماني به هم ريخته است و بستگي دارد به اينكه در هر فصل، كدام يك از شخصيت‌ها برجسته شده باشد.
رمان «سكوت‌ها» بدون هيچ مقدمه‌اي آغاز مي‌شود و نويسنده آن از ناصر زراعتي به دليل نگاه دلسوزانه‌اش و مرتضي خبازيان‌زاده كه ويرايش اوليه اين اثر را عهده‌دار بوده، قدرداني كرده است. اين رمان 129 صفحه‌اي در شمارگان هزار نسخه منتشر شده و قيمت پشت جلد آن 11 هزار و 500 تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون