• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3773 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ فروردين

سيب نخريد، ارزان مي‌شود

رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي ضمن توضيح دلايل افزايش قيمت ميوه در ايام عيد عنوان كرد كه قيمت‌ها در روزهاي آينده پايين خواهد آمد و به مردم پيشنهاد كرد كه ميوه‌هايي مانند سيب را نخرند تا كساني كه باعث افزايش قيمت آن شدند، نتيجه كارشان را ببينند.
حسين مهاجران در‌اين‌باره گفت: توزيع ميوه براي بازار شب عيد تا ۲۹ اسفند انجام شد و قيمت‌ها تا آن زمان تغيير زيادي نكرد اما پس از آن سردخانه‌ها و حمل‌و‌نقل تعطيل شد و اين كمبودها باعث افزايش قيمت در ميدان ميوه و تر‌بار شد.
به گزارش ايسنا، او ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شد كه اين افزايش قيمت به صورت موقتي باشد و پس از باز شدن سردخانه‌ها قيمت‌ها به شرايط سابق برگردد. به مرور زمان قيمت برخي اقلام تعديل شد اما قيمت برخي ديگر از اقلام همچنان بالاست. بعضي از اين افزايش قيمت‌ها طبيعي و بعضي ديگر مانند افزايش قيمت سيب و موز كاذب است.
رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با بيان اينكه دليلي براي افزايش قيمت سيب وجود نداشت، عنوان كرد: بيش از نياز شب عيد سيب در سردخانه‌ها دپو شده بود و كمبود در عرضه سيب باعث افزايش قيمت آن شده و نه كمبود توليد آن و اين قيمت‌ فعلي سيب اجحاف در حق خريداران است.
مهاجران افزود: قيمت تمام شده موز نيز كيلويي ۳۲۰۰ تومان است كه ۳۵۰۰ تومان عرضه مي‌شد اما در فاصله يك ماه به عيديك هزار تومان قيمت آن افزايش پيدا كرد و بعد مجددا افزايش قيمت ديگري پيدا كرد و تا ۶هزار تومان هم به فروش رفت كه قيمت منطقي براي موز نيست.  او در پاسخ به پرسشي در رابطه با گراني قيمت پرتقال توضيح داد: ابتدا قرار نبود براي پرتقال واردات انجام شود. پيشنهاد ما اين بود توناژي پرتقال و نارنگي وارد و در سردخانه‌ها دپو شود تا براي بازار شب عيد بحران ايجاد نشود و اگر هم براي عيد مصرف نشد تا مهر ماه كه توليد و عرضه پرتقال پايين است به بازار تزريق شود.
رييس اتحاديه ميوه و سبزي افزود: مساله اينجاست كه مردم از پرتقال شمال زده شده‌اند در حالي كه پرتقال در شمال وجود دارد كه يك كيلوي آن به يك تن پرتقال تركيه مي‌ارزد. مردم پرتقال شمال را نخريدند و پرتقال وارداتي يخ زده تركيه را مصرف كردند و همين باعث شد پرتقال با افزايش قيمت روبه‌رو شود.
او درباره وضعيت قيمت ديگر اقلام گفت: خيار افزايش قيمت آنچناني را نداشت و امروز هم قيمت آن متعادل است. كيوي هم توليدش كم بود و بخشي از آن به دليل سرما از بين رفت. كيوي در سه ماه زمستان مصرف نشد اما در گردش عيد مصرف شد و تقاضا براي آن ايجاد شد كه قيمت آن را بالا برد.
مهاجران درباره وضعيت قيمت اقلام ميوه در روزهاي آينده و پس از تعطيلات تصريح كرد: مطمئنا ميوه بعد از عيد ارزان‌تر مي‌شود و تا يك ماه ديگر هم ميوه‌هاي نوبرانه مثل زردآلو و هلو به بازار مي‌آيد و مردم سعي كنند بيشتر از اين اقلام استفاده كنند تا كساني كه باعث افزايش قيمت محصولاتي مانند سيب شدند نتيجه عمل خود را ببينند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون