• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

سال نيكوي محصولات معدني در بهار

نرخ‌هاي جهاني نشان مي‌دهد كه قيمت آلومينيوم نسبت به سال گذشته با حدود 26 درصد رشد همراه بوده است. به گزارش ايسنا، در حالي كه قيمت آلومينيوم در ابتداي سال گذشته با افتي حدود ۱۷۰ دلاري مواجه بود اما در ادامه سال ۱۳۹۵ روندي صعودي در پيش گرفت و با تلورانسي نسبي در نهايت در پايان سال قيمت نزديك به 1900 دلار را به ثبت رساند. اين در حالي است كه فلز آلومينيوم از ابتداي سال ۱۳۹۶ تا امروز روندي صعودي در پيش گرفت و از حدود ۱۹۰۵ دلار در ابتداي سال به ۱۹۵۵ دلار رسيد كه اين روند صعودي نويد بهبود بيشتر بازار اين فلز را مي‌دهد.
اينها در حالي است كه آلومينيوم در سال گذشته موضوعات مختلفي را از سر گذراند كه از جمله آن عرضه منظم در بورس كالا بود؛ به گونه‌اي كه بعد از مشكلاتي كه در نيمه اول سال ۱۳۹۵ براي توليد‌كنندگان آلومينيوم به وجود آمد عرضه اين فلز چندان رضايت بخش نبود و مشكلاتي را براي توليدكنندگان صنايع وابسته به ورق و شمش آلومينيوم به وجود آورد كه در نهايت آذر ماه سال گذشته بود كه مهدي كرباسيان، رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از عرضه منظم آلومينيوم در بورس كالا خبر داد و گفت: طي سال‌هاي گذشته تمامي محصولات فلزي اعم از مس، آلومينيوم و فولاد در بورس كالا معامله شد كه كشف واقعي قيمت‌ها، جلوگيري از انحصار و شفافيت در روند داد و ستدها از ثمرات معامله محصولات در بورس كالا بوده است.
وي با اشاره به مشكلات متعددي كه سر راه توليدكنندگان آلومينيوم قرار گرفته بود، ادامه داد: عدم عرضه اين محصول طي مقطعي در بورس كالا به مشكلات توليدكنندگان اين صنعت باز مي‌گشت كه اين موانع با نشست و جلسات متعددي با عوامل مربوطه برطرف شد. اكنون نيز با تعيين قيمت پايه بر مبناي فرمول جديد و كشف بهتر قيمت، شاهد عرضه منظم اين محصول در بورس كالا هستيم.
آغاز احداث آلومينيوم‌ جنوب با 2/1 ميليارد دلار در منطقه ويژه اقتصادي لامرد به عنوان يكي از صنايع انرژي‌بر و از سر‌گيري همكاري مشترك ايران و هند براي احداث يك واحد آلومينيوم در جنوب ايران با سرمايه‌اي دو ميليارد دلاري كه به خاطر ركود جهاني متوقف شده اهم سرگذشت آلومينيوم در سال قبل بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون