• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3778 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

خبر كوتاه

انفجار «مين» در شوش و قصرشيرين قرباني گرفت
اعتماد|  انفجار مين‌هاي بازمانده از جنگ 8 ساله در نوزدهمين روز فروردين ماه امسال، در شوش و قصرشيرين قرباني گرفت. روز گذشته، رضا نجاتي، فرماندار شوش از كشته شدن يك چوپان نوجوان در منطقه فكه بر اثر انفجار مين خبر داد. به گفته نجاتي، اين نوجوان كه ساكن يكي از روستاهاي شوش بود، ظهر روز گذشته در منطقه فكه روي يك مين باقي‌مانده از دوران جنگ تحميلي پا گذاشت و به‌شدت مجروح شد كه به بيمارستان نظام مافي شوش انتقال يافت اما بر اثر شدت جراحات در بيمارستان جان باخت.  همچنين نعمت‌الله نازپرورده، معاون اجتماعي و سياسي فرمانداري قصرشيرين از انفجار يك مين در نزديكي پاسگاه پرويزخان خبر داد كه باعث تلف شدن چهار راس از احشام عشاير شده است. به گفته نازپرورده، مين منفجر شده از نوع والمرا بوده كه به خود فرد هيچ آسيبي وارد نكرده اما باعث از بين رفتن چهار راس از دام‌هاي وي شده است.


راه‌اندازي مراكز غيراقامتي حمايت از زنان آسيب‌ديده و ويژه

ايسنا| احمد خاكي، معاون اموراجتماعي بهزيستي استان تهران از راه‌اندازي مراكز غيردولتي و غيراقامتي حمايت و توانمندسازي زنان آسيب ديده اجتماعي (مراكز راه نو) در سال 96 خبرداد و گفت: «در حال حاضر دو مركز بازپروري آصف، ويژه افراد زير 18 سال و همچنين مركز بازپروري ارشاد، ويژه افراد بالاي 18 سال فعاليت كرده و شهرستان مجري اين طرح نيز شميرانات است. پذيرش هم به صورت خود معرف يا از طريق معرفي از سوي قوه قضاييه و نيروي انتظامي صورت مي‌گيرد و خدمات مددكاري اجتماعي، روانشناسي، بهداشتي درماني، تربيتي، آموزشي، فرهنگي، تربيتي، مذهبي، حقوقي به آنها ارايه مي‌شود. بيشترين فراواني سن پذيرش شوندگان در محدوده سني 15 تا 17 و كمترين آن سن 30 تا 35 بوده و بيشترين علت ارجاع، بي‌سرپرستي و بدسرپرستي بوده و بيشتر پذيرش‌شدگان داراي تحصيلات مقطع دبستان و راهنمايي بوده و معدودي نيز داراي تحصيلات دانشگاهي بودند.


همزمان با آغاز نمايشگاه كتاب
پروژه باغ كتاب تهران به بهره‌برداري مي‌رسد
اعتماد| مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران گفت: باغ كتاب و مجموعه فعاليت‌هاي فرهنگي آن همزمان با افتتاحيه نمايشگاه‌هاي كتاب، رسما كار خود را از ارديبهشت ماه آغاز مي‌كند.  عليرضا جعفري با اشاره به اينكه تالار علم كودك واقع در بلوك c و تالار علم نوجوان واقع در بلوك  D، بخش فروش كتاب، 4 سالن سينمايي و همايشي اين مجموعه به ظرفيت 450 نفر، يك سالن آمفي‌تئاتر روباز از جمله بخش‌هاي پروژه فاخر فرهنگي باغ كتاب تهران به شمار مي‌آيد كه ارديبهشت ماه به بهره‌برداري مي‌رسد.  به طور كلي پروژه فاخر فرهنگي باغ كتاب تهران شامل 7 سالن سينمايي، يك سالن همايش، يك سالن روباز و يك سالن تئاتر و موسيقي است.  پروژه باغ كتاب تهران پس از تكميل، به عنوان يك نمايشگاه كتاب دايمي در چهارفصل سال به نمايش و ارايه كتاب مي‌پردازد، با افتتاح باغ كتاب فضايي خاص براي كتاب و كتابخواني فراهم خواهد شد.  محور اصلي فعاليت‌هاي اين باغ فرهنگي در حوزه كتاب است و از چندين بخش اصلي از جمله فروشگاه موضوعي كتاب، فروشگاه كودك و نوجوان، سالن‌هاي همايش، تالار علم و... تشكيل شده تا پاتوقي براي اهالي فرهنگ در سراسر كشور و حتي ساير كشورها باشد.  وي با بيان اينكه پروژه فاخر فرهنگي باغ كتاب تهران مشتمل بر 10پروژه كلان است، اظهار كرد: تمام هدف ما از اجراي پروژه مذكور اين است كه فضايي فراهم شود تا اعضاي خانواده بتوانند يك روز كامل را در محيطي فرهنگي سپري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون