• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3784 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين

رضايت وزير از وعده‌هاي عملي شده دولت يازدهم

اخيرا در اجراي كنسرت‌ها مشكلي نداشتيم

گروه فرهنگ و هنر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بار ديگر از تلاش دولت يازدهم براي واگذاري امور به اصناف سخن گفت، درباره انتقال گنجينه موزه هنرهاي معاصر توضيحاتي داد اما درباره پخش تصوير سيد محمد خاتمي در تبليغات رياست‌جمهوري اظهارنظر روشني نكرد و از خبرنگاران خواست پرسش‌هايي را مطرح كنند كه در حيطه مسووليت‌هاي وزارت ارشاد باشد.
روز يكشنبه 27 فروردين ماه جشن تولدي براي هنرمندان پيشكسوت متولد فروردين برگزار شد و از آنجاكه در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد هم حضور داشت، خبرنگاران حاضر در برنامه، فرصت را غنيمت شمردند و پرسش‌هايي را از او پرسيدند.
سيد رضا صالحي اميري به تعدادي از پرسش‌ها پاسخ گفت اما قول داد در نشستي خبري كه بهار سال جاري برگزار مي‌شود، پاسخگوي خبرنگاران باشد.
يكي از خبرنگاران حاضر در اين برنامه از وزير پرسيد كه «آيا امكان استفاده از تصوير سيدمحمد خاتمي در تبليغات رياست‌جمهوري وجود دارد؟» و او در پاسخ گفت: «من وزير فرهنگ و ارشاد هستم و انتظار مي‌رود از من پرسش‌هاي فرهنگي بپرسيد.»
صالحي اميري كه پيش‌تر هم از تلاش دولت يازدهم براي واگذاري امور به اصناف سخن گفته بود، از تصويب طرح تشكيل سازمان نظام هنري در كميسيون فرهنگي دولت خبر داد.
او درباره نتيجه نهايي طرح تشكيل اين سازمان توضيح داد: يكي از سياست‌هاي آقاي روحاني در ابتداي فعاليت‌هاي‌شان توجه جدي به امر متولي‌گري و كاهش تصدي‌گري بود كه ما بر اين اساس در بخش متولي‌گري، مواردي چون سياستگذاري، حمايت و نظارت را تعريف كرديم. كاهش تصدي‌گري بناي دولت يازدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و بر اين اساس تلاش داريم تمامي امور فرهنگي و هنري به اصناف واگذار شود و در اين راه نيز قدم‌هايي برداشته‌شده كه در حوزه نمايشگاه كتاب، صنف ناشران و در بخش‌هايي چون موسيقي، سينما و تئاتر، امور به اصنافي چون خانه تئاتر، خانه سينما و خانه موسيقي واگذار شده و مي‌شود.
به گفته صالحي اميري، در حوزه مطبوعات، طرح «تشكيل سازمان نظام رسانه» در كميسيون فرهنگي دولت مطرح شد و هم‌اكنون آماده ورود به پارلمان است. در حوزه هنر نيز دوست داريم مانند نهادهايي چون سازمان نظام پزشكي، نظام مهندسي و نظام پرستاري، سازماني تحت عنوان «سازمان نظام هنري» داشته باشيم كه به همين منظور طرحي در قالب پيش‌نويس توسط سه خانه سينما، موسيقي و تئاتر نوشته شده كه قرار بر اين است اين طرح در كميسيون فرهنگي دولت به تصويب رسيده و بعد وارد سيكل قانوني اجرا شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خوشحال است كه برخي از وعده‌هاي اين وزارتخانه به نتيجه رسيده و اميدوار است طرح «تشكيل سازمان رسانه‌اي» قبل از پايان كار دولت، به پارلمان فرستاده شود و ماجراي مربوط به سازمان نظام هنر نيز تا پايان دولت يازدهم در كميسيون فرهنگي دولت به تصويب برسد.
او درباره انتقال «گنجينه موزه هنرهاي معاصر» نيز يادآوري كرد كه قبلا نگراني‌هايي در اين زمينه وجود داشته است و به همين دليل قرار بر اين شد اين ماجرا در كميسيون حقوقي و سياسي ـ  امنيتي دولت يازدهم بررسي و با يك كارشناسي قوي‌تر، در دولت مطرح شود و به زودي درباره آن تصميم‌گيري خواهد شد.
صالحي‌اميري در پاسخ به يكي از خبرنگاران درباره اقدامات وزارت ارشاد درمورد لغو كنسرت‌ها و تعاملات دولت با نيروي انتظامي نيز گفت: ما در حوزه اجراي صحنه‌اي طي هفته‌هاي اخير مشكل چنداني نداشتيم و تقاضاي من از اصحاب رسانه اين است كه به اين موضوعات دامن نزنند تا اين ماجراها تبديل به مناقشه نشود.
سيد رضا صالحي اميري همچنين در اظهارنظري ديگر درباره توديع و معارفه روساي پيشين و فعلي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كه در محل اين انجمن برگزار شد، نيز گفت: در اين مراسم، جابه‌جايي و گردش داشتيم و حسن بلخاري با تاييد رياست‌جمهوري به ‌عنوان مديرعامل انجمن انتخاب شد. من نيز برنامه‌هايي را به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد به اين عزيزان اعلام كردم و انتظار داريم اين انجمن با توسعه و شتاب بيشتري به كار خود ادامه دهد چراكه اين انجمن يكي از باسابقه‌ترين نهادهاي كشور است كه حدود يك قرن از كار آن مي‌گذرد و هدف اصلي آن، تجليل از مفاخر و بزرگان حوزه فرهنگ، ادب، شعر و عرفان است كه در سراسر كشور حضور دارند.
مراسم جشن تولد هنرمندان متولد فروردين به همت موسسه هنرمندان پيشكسوت در مجموعه باغ زيباي تهران برگزار شد و به جز وزير ارشاد، علي مرادخاني، معاون هنري اين وزارتخانه و رييس هيات امناي اين موسسه و سيدعباس عظيمي، مدير اين موسسه در آن حضور داشتند.
عظيمي توضيحاتي درباره ساختمان جديد اين موسسه ارايه كرد و خبر داد كه مراحل خريد ساختمان موسسه كه با عنوان خانه هنرمندان پيشكسوت ايران در خدمت هنرمندان خواهد بود، توسط وزارت ارشاد به اتمام رسيده و حالا آنها فقط منتظر صدور يك مجوز ساده از هيات دولت هستند كه همين موضوع براي آنان قدري نگراني ايجاد كرده است اما اميدوارند با اقداماتي كه طي روزهاي آينده انجام مي‌گيرد ماجرا به سمتي هدايت شود كه پول در نظر گرفته شده براي خريد ساختمان به خزانه بازنگردد.
در اين برنامه هنرمنداني همچون شهلا رياحي، ولي‌الله شيراندامي، اصغر همت، سهراب سليمي، علي‌‌اكبر شيرخدا، بهرام حصيري، رشيد وطن‌دوست، اكبر زنجان‌پور، ملكه رنجبر، پري صابري، اسماعيل خلج، بيژن بنفشه‌خواه، رضا ناجي، شمسي فضل‌اللهي، سيدمحمد ميرزماني، شاهين فرهت، رضا صابري، جاويد مجلسي، اكبر عالمي، بهروز بقايي، احمد نجفي، كريم اكبري مباركه، هرمز سيرتي، سعيد اميرسليماني، كاظم هژيرآزاد، علي‌اكبر شكارچي، يونس آبسالان، بهروز كريمي، سياوش طهمورث، هوشنگ توكلي، فريده سپاه منصور، مهوش صبركن، عزت‌الله مهرآوران و جهانگير الماسي حضور داشتند و هنرمندان متولد فروردين، كيك‌هايي نمادين را بريدند و شمع تولد خود را خاموش كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون