• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3789 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ ارديبهشت

خبر روز

سالي 200 ساعت «عمر» تهراني‌ها در ترافيك تلف مي‌شود
ايسنا| رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران با اعلام اينكه ازدحام و شلوغي نه تنها باعث افزايش ترافيك، تشديد آلودگي هوا، به مخاطره افتادن محيط زيست شهر تهران، ورود خسارات مالي و صدمات جاني به شهروندان شده بلكه موجب تلف شدن بخش قابل توجهي از وقت تهراني‌ها در ترددهاي روزانه شده است. محمد حقاني با بيان اينكه جمعيت ثابت شهر تهران حدود 9 ميليون نفر و تعداد سفرهاي روزانه نيز بالغ بر 18 ميليون سفر است، گفت: با احتساب 20 دقيقه معطلي به ازاي هر سفر در ترافيك، روزانه 6 ميليون ساعت وقت تهراني‌ها در ترافيك تلف مي‌شود. وي با بيان اينكه اگر اين 6 ميليون اتلاف وقت را بر 9 ميليون جمعيت شهر تهران تقسيم كنيم سهم هر تهراني در شبانه روز 40 دقيقه مي‌شود ادامه داد: اگر ايام كاري سال را بدون احتساب روزهاي جمعه و ايام تعطيل 300 روز كاري در نظر بگيريم، در هر سال 12 هزار دقيقه و به عبارتي 200 ساعت وقت شهروندان در ترافيك تلف مي‌شود. حقاني با بيان اينكه تراكم ترافيك تهران در نيمه دوم سال نسبت به نيمه اول بيشتر است و با توجه به افزايش ترافيك و تشديد آلودگي هوا، زندگي در اين كلانشهر در فصول پاييز و زمستان از بهار و تابستان دشوارتر مي‌شود، اظهار كرد: متاسفانه به دليل تردد انبوه وسايل نقليه شخصي ناشي از ناكارآمدي ناوگان حمل و نقل عمومي و مسائل و مشكلات ناشي از آن به معضلات زندگي در پايتخت دامن زده مي‌شود. وي با اشاره به اينكه اگر جمعيت شناوري كه هر روز براي اشتغال و تحصيل وارد تهران مي‌شوند و نيز مهاجران فصلي كه در زمان و فصول مشخص از سال در تهران براي كار مي‌آيند را به آمار جمعيت ثابت پايتخت اضافه كنيم اين آمار به مراتب افزايش مي‌يابد گفت: جمعيت تهران در ايام وسط هفته به 12 ميليون تردد در روز مي‌رسد و اين در حالي است كه شهرهاي دور و نزديك در جهان از استانبول، كراچي و... تا پكن و مسكو با مشكل ترافيك و اتلاف وقت شهروندان خود مواجه هستند اما واقعيت اين است كه در كمتر شهري در جهان عمر مردم به اندازه تهران تلف مي‌شود. به عنوان نمونه در شهر لس‌آنجلس كه به ترافيك سنگين معروف است، مردم سالانه 90 ساعت از عمر خود را در ترافيك تلف مي‌كنند. رييس كميته محيط زيست شوراي شهر در پايان افزود: با تاكيد بر اينكه اين روزها ازدحام و شلوغي تهران به ترافيك صبحگاهي و عصرگاهي محدود نمي‌شود و تقريبا از ساعت اوليه روز تا نزديك نيمه شب شاهد ترافيك در معابر بزرگراهي و شرياني تهران هستيم و بدون ترديد اگر اين كلانشهر از سيستم حمل و نقل شهري پاسخگو و كارآمد برخوردار بود هرگز شاهد حضور اين حجم از خودروهاي شخصي در پايتخت نبوديم.

وزارت بهداشت در پرونده «كيارستمي» اختياري ندارد
وبدا| ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت در مورد نحوه رسيدگي به پرونده فوت مرحوم كيارستمي گفت: «طبق قوانين موجود، رسيدگي به چنين شكاياتي و صدور حكم مربوط به دادگاه‌هاي مربوطه با كارشناسي سازمان پزشكي قانوني و نيز مربوط به سازمان نظام پزشكي است و قانونگذار به وزارت بهداشت در زمينه صدور حكم اختيار و مسووليتي واگذار نكرده است.
بايد به اين نكته توجه كرد كه در مورد نحوه درمان مرحوم كيارستمي بعد از اطلاع از مشكلاتي كه در بيمارستان خصوصي براي ايشان پيش آمده بود، وزير بهداشت شخصا و گروهي از بهترين متخصصين اقدامات بسيار وسيعي براي بهبود وضعيت ايشان انجام دادند كه متاسفانه در نهايت ايشان با نظر خود و خانواده محترم به كشور فرانسه عزيمت و در آن كشور فوت كرد.
همچنين بعد از فوت ايشان و شكايت خانواده محترم‌شان، وزارت بهداشت با وجود نداشتن مسووليت قانوني مستقيم حقوقي، پيگيري‌هاي متعددي براي صدور حكم عادلانه و قانوني و جلوگيري از اطاله دادرسي در دو مرجع رسيدگي فوق‌الذكر چه به صورت علني و چه به صورت غيرعلني انجام داده است. مراتب اعتراض اين وزارتخانه به تطويل و عدم تعيين تكليف به موقع پرونده هم در مصاحبه‌ها و هم در سخنراني‌ها توسط وزير محترم، اينجانب و بعضي از مسوولان ديگر وزارتخانه اعلام شده است. درمورد چنين پرونده‌هايي درخواست ما از همه كساني كه اعلام نظر مي‌كنند اعم از خانواده بيماران، هنرمندان و مسوولان اين است كه با توجه به مباني قانوني موجود و اختيارات وزارت بهداشت و ساير مراجع مربوطه اعلام‌نظر نمايند.»

 

اولويت‌هاي جديد حج تمتع اعلام شد
سازمان حج و زيارت اعلام كرد: دارندگان اسناد وديعه‌گذاري حج تا پايان شهريور ماه سال ۱۳۸۵ از روز دوشنبه
(۴ ارديبهشت) مي‌توانند جهت ثبت‌نام اوليه تشرف به حج امسال، به بانك‌ها مراجعه كنند. در متن اطلاعيه سازمان حج و زيارت آمده است: «به اطلاع وديعه‌گذاران تشرف به حج تمتع مي‌رساند: از آنجاكه با تلاش مسوولان اسكان سازمان، خوشبختانه ظرفيت مسكن بيشتري متناسب با شأن حجاج جمهوري اسلامي ايران فراهم آمده است، لذا كليه عزيزاني كه سند وديعه‌گذاري آنان تا تاريخ ۳۱ شهريور ۱۳۸۵ است، مي‌توانند از صبح روز دوشنبه مورخ چهارم ارديبهشت ماه با مراجعه به شعب بانك ملي در سراسر كشور، نسبت به ثبت‌نام اوليه براي تشرف به حج تمتع در سال جاري اقدام كنند. بديهي است اولويت ثبت‌نام در كاروان‌ها و تشرف به حج تمتع با كساني خواهد بود كه نسبت به ثبت نام اوليه در شعب بانك ملي اقدام كرده باشند. ضمنا به محض تكميل ظرفيت، فرآيند ثبت‌نام متوقف مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون