• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3789 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ ارديبهشت

خبر كوتاه

سالانه 16 ميليون تن فرسايش خاك در ايران داريم
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: سالانه 16 ميليون تن فرسايش خاك در ايران داريم و همه خاك‌هاي اطراف تهران آلوده هستند. اين رقم نسبت به ميانگين جهاني فرسايش خاك بسيار بيشتر است.  سعيد متصدي افزود: حتي اگر بهترين آب را به زمين‌هاي كشاورزي تزريق كنيم، باز هم به دليل آلودگي خاك به دلايل مختلف همچون مصرف بي‌رويه سم و كود، محصول ناسالم خواهيم داشت و متاسفانه امروز شاهد پيدايش و ظهور اين مواد در سفره غذايي مردم نيز هستيم.  متصدي ضمن يادآوري اين موضوع كه بر اساس قانون، از سال 1346 بايد ميزان باقي مانده سم و كود در محصولات غذايي مورد پايش و سنجش قرار گيرد و مصرف آن كاهش يابد، اظهار كرد: اين در حالي است كه شاهد تخصيص يارانه به سم و كود هستيم. اميدواريم مجلس بعد از بررسي لايحه هواي پاك و لايحه حفاظت تالاب‌ها به بررسي لايحه خاك برسد.


معاون رييس‌جمهورخبرداد
موافقت دولت با اجراي طرح تعطيلي دوروزه آخر هفته
زهرا احمدي‌پور، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي كه چند روزي است همراه هيات دولت به استان فارس سفر كرده است، در نشست با فعالان حوزه گردشگري گفت: «همه وجوه دولت با اجراي طرح تعطيلات آخر هفته موافق‌اند. با اجراي اين طرح مي‌توانيم به رونق گردشگري منطقه‌اي اميدوار باشيم. متوازن‌سازي زمان سفر يكي از طرح‌هايي است كه سازمان ميراث‌فرهنگي و سازمان محيط‌زيست دنبال مي‌كنند. در اين باره ما طرح سه هفته تعطيلات زمستاني را پيشنهاد كرده‌ايم كه با توجه به آلودگي هوا در اين فصل بيش‌ازپيش به آن توجه شده است. اين طرح اكنون در كميسيون‌هاي دولت درحال بررسي است و مي‌تواند گام بزرگي در راه استفاده از ظرفيت‌هاي گردشگري كشور باشد.» احمدي‌پور در خصوص نگاه دولت يازدهم به گردشگري هم گفت: «توسعه گردشگري مورد توجه و تاكيد دولت است. گردشگري، در برنامه اقتصاد مقاومتي سال 96، به عنوان يك سرفصل داراي رديف مشخص است و مي‌تواند از تسهيلات اقتصادي بهره‌مند شود. اين برنامه تا پايان ارديبهشت به قرارگاه اقتصاد مقاومتي اعلام مي‌شود. ضمن اينكه تهيه سند جامع گردشگري در دستوركار قرار گرفته و ما بنا داريم در سال اول برنامه ششم توسعه اين سند را نهايي كنيم.»


محسن هاشمي:
خانه-موزه آيت‌الله هاشمي تاسيس مي‌شود
ايسنا| فرزند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از تاسيس خانه – موزه رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد. محسن هاشمي گفت: با تصويب هيات‌وزيران، محل سكونت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به خانه – موزه تبديل مي‌شود تا مردم بتوانند از نزديك واقعيت زندگي ايشان را ببينند. محل سكونت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، متعلق به دولت بود كه به دستور امام خميني (ره)، پس از ترور پدرم در سال 1358 در مجاورت حسينيه جماران جهت حفظ امنيت ايشان به محل سكونت آيت‌الله هاشمي اختصاص يافت و اجاره آن به دولت پرداخت مي‌شد.  هاشمي با بيان اينكه با تصميم خانواده مقرر شده تا اثاث و لوازم زندگي پدرم دست‌نخورده در اين محل باقي بماند، گفت: مي‌خواهيم مردم از نزديك واقعيت زندگي آيت‌الله هاشمي را ببينند تا شايد اين اقدام موجب شود كه مخالفان هاشمي، پس از تخريب‌هاي طولاني ومتهم كردن ايشان به اشرافي‌گري متوجه نادرستي اقدامات خود شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون