• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3799 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ ارديبهشت

خبر كوتاه

باران بخشي از نمايشگاه كتاب را تعطيل كرد
ايسنا | ديروز عصر بارش شديد باران در نمايشگاه كتاب تهران باعث ريزش آب از سقف سالن ملل و تعطيلي غرفه كشور ايتاليا در اين سالن شد. براساس اين گزارش، بارش شديد باران و نفوذ آب از سقف سالن ملل نمايشگاه كتاب باعث شد غرفه كشور ايتاليا كه مهمان ويژه سي‌امين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است، تعطيل شود. اين اتفاق در حالي رخ داد كه سال گذشته نيز از همين نقطه باران به غرفه كشور روسيه نفوذ كرده بود و مسوولان شهرداري قول داده بودند، اين مشكل را براي سال ۹۶ برطرف كنند؛ اما بارش شديد باران در بعدازظهر امروز (جمعه، ۱۵ ارديبهشت‌ماه) و نفوذ آب از سقف سالن ملل نمايشگاه، غرفه كشور ايتاليا را به تعطيلي كشاند. بي‌برنامگي و پيش‌بيني نشدن راه‌هاي جلوگيري از چنين اتفاق‌هايي در نمايشگاه كتاب امسال، باعث شد تا مسوولان از سطل‌هاي آشغال براي جمع‌آوري آب‌هايي كه از سقف مي‌چكد، استفاده كنند! اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه محمدباقر قاليباف - شهردار تهران و كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري - در مناظره انتخابات در حال انجام سخنراني بود و در بخش‌هايي از نمايشگاه كتاب مناظر در مانيتورها پخش مي‌شد ، در حالي كه او درباره مديريت كشور صحبت مي‌كرد.


جلسه چمران  با رييس مجلس

چمران از جلسه با رييس مجلس در خصوص رد صلاحيت كانديداهاي شوراها گفت: رييس شوراي عالي استان‌ها با اشاره به رد صلاحيت برخي كانديداها گفت: سه مرتبه با رييس مجلس جلسه داشته‌ايم و اميدواريم طي روزهاي آينده اتفاقات خوبي در خصوص تاييد صلاحيت كانديداها صورت بگيرد. مهدي چمران در جريان سي و نهمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان‌ها اظهار كرد: در ارتباط با رد صلاحيت‌ها تلاش‌هاي بسيار زيادي در هفته‌هاي گذشته شده و رايزني‌هايي با نمايندگان و رييس مجلس شوراي اسلامي صورت گرفته است. وي تصريح كرد: در همين رابطه در هفته‌هاي گذشته سه مرتبه با آقاي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي جلسه برگزار كرده‌ام و در خصوص رد صلاحيت‌ها مطالبي را مطرح كرده‌ام.
 چمران با اشاره به اينكه در بحث تاييد يا رد صلاحيت كانديداهاي شوراها بايد خدا را در نظر گرفت، گفت: اميدواريم نمايندگان محترم هيات‌هاي نظارت بر مبناي صداقت، انصاف و مبناي ديني و شرعي تصميم‌گيري كنند.  وي ادامه داد: برخي از نمايندگان مجلس طي هفته‌هاي گذشته دلخوري از بنده داشتند و مطالبي را عنوان كردند و بنده نيز توضيح دادم كه خداي ناكرده قصد توهين به آنها را نداشته و ندارم و فقط اجراي مر قانون را در خصوص رد صلاحيت‌ها داشته‌ام.  رييس شوراي عالي استان‌ها اظهار اميدواري كرد: با توجه به زمان باقي مانده جهت اعلام نهايي كانديداها در پنجمين دوره انتخابات شوراها دقت لازم براي تاييد صلاحيت‌ها صورت بگيرد.  به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه عبدالحميد اميني نماينده استان گلستان در شوراي عالي استان‌ها با اشاره به حادثه معدن آزادشهر و محبوس شدن تعدادي از كارگران و كشته شدن تعدادي از آنها، اظهار داشت: از عصر روز گذشته، نيروهاي امدادي تلاش خود را براي نجات محبوس‌شدگان آغاز كرده‌اند كه جاي تقدير و تشكر دارد.  وي تصريح كرد: حادثه معدن آزادشهر در هفته كارگر اتفاق افتاد و همه ما را داغدار كرد و ان‌شاءالله خداوند به خانواده‌هاي‌شان صبر عنايت كند.  نماينده استان گستان در شوراي عالي استان‌ها بيان كرد: اين حادثه به علت تجميع گاز در معدن آزادشهر اتفاق افتاد و اين در حالي است كه هنوز آمار نهايي از كشته‌شدگان اعلام نشده است.


مرگ دو كارتن‌خواب زير آوار بتن يك كارخانه
ايلنا|  عصرچهارشنبه به دليل ريزش ديوار يك كارخانه توليد بتن در شهرك كاروان تهران، يك مرد افغانستاني و يك ايراني به دليل شدت جراحات وارده جان باختند. حادثه ريزش آوار در خاوران شهرك كاروان به آتش‌نشاني اعلام شد و ماموران 3 ايستگاه آتش‌نشاني به همراه جرثقيل سازماني به محل حادثه اعزام شدند. كنار ديوار يك كارخانه توليد بتن، حجم بسيار زيادي از مواد اوليه نگهداري مي‌شد كه به دلايل نامشخص اين ديوار دچار ريزش شد. هنگام ريزش ديوار 3 كارتن خواب در پشت ديوار قرار داشتند كه هر 3 نفر در زير آوار محبوس شدند. نيروهاي امداد يكي از آنها را كه از ناحيه سر و دست مجروح شده بود به بيمارستان منتقل كردند ولي دو كارتن‌خواب ديگر، يكي افغانستاني و ديگري ايراني، به دليل حجم بالاي آوار و شدت جراحات وارده، جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون