• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

باز هم باران دردسرساز براي نمايشگاه كتاب

جمعه نمايشگاه كتاب تهران در شهر آفتاب  بار ديگر و براي دومين سال پياپي با بارش باراني شديد به چالش كشيده شد. با وجودي كه پس از انتشار خبر تعطيلي چند غرفه خارجي به خاطر آبگرفتگي، معاونت خدمات شهري شهرداري تلاش كرده بود كه اين موضوع را انكار كند اما ديگر مسوولين دست اندركار و اعضاي شوراي شهر در مصاحبه‌هايي  نه تنها بر وقوع چنين رخدادي مهر تاييد زدند كه شهرداري را به خاطر آن به باد انتقاد گرفتند. سخنگوي نمايشگاه كتاب در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به مشكلات بارش باران و تعطيلي برخي سالن‌ها و غرفه‌ها، گفت: ما پس از اتفاقات سال گذشته تمام احتمالاتي را كه ممكن بود امسال نيز رخ دهد به مسوولان شهر آفتاب گوشزد كرديم. ما دغدغه‌هايي را كه از نظر آبگرفتگي متوجه نمايشگاه شهر آفتاب بود رصد و آنها را به عالي‌ترين سطح مديريتي شهر تهران منتقل كرده بوديم.  نگراني‌هاي‌مان را با شفافيت به مديران شهرداري و شهر آفتاب منتقل كرديم و دوستان شهرداري به ما اطمينان كامل داده بودند كه مشكلات را برطرف مي‌كنند. آنها قول دقيق و قطعي داده بودند كه اين مشكلات امسال تكرار نمي‌شود. طبق تفاهمنامه‌اي كه با شهرداري و مجموعه شهر آفتاب داشتيم تمامي سازه‌ها بايد از سوي شهرداري در اختيار ما قرار مي‌گرفت اما متاسفانه بارش باران در روز گذشته منجر به بروز مشكلات و آبگرفتگي سالن‌ها شد. به همين خاطر انتقاد جدي ما از تعهد نداشتن شهرداري و مجموعه شهر آفتاب وجود دارد و اعلام مي‌كنيم اگر ما به عنوان شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب به تعهدات اطمينان نداشتيم، تصميم ديگري درباره برگزاري نمايشگاه در شهر آفتاب مي‌گرفتيم.
 عضو شوراي شهر تهران:  شهرآفتاب بدون مطالعه و پنهاني طراحي شد
همچنين يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر تهران  نيز در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به اينكه شهرآفتاب بدون مطالعه و پنهاني طراحي شد، هزينه تمام شده اين پروژه را ۳ برابر برآورد اوليه عنوان كرد.  احمد حكيمي‌پور، عضو شوراي شهر تهران آبگرفتگي در شهر آفتاب بر اثر باران بهاري را ناشي از طراحي غيراستاندارد آن دانست و گفت: اين مساله در سال گذشته نيز رخ داد و بار اول نيست، چرا كه شهر آفتاب پروژه‌اي است كه اصول اوليه در آن رعايت نشده است.  وي افزود: قرار بود اين پروژه به صورت مشاركتي انجام شود و شهرداري فقط زمين را در اختيار سازنده قرار دهد، اما شهرداري از صفر تا صد پروژه را بدون رعايت اصول استاندارد انجام داد و اكنون شاهد هستيم كه چگونه يك باران غرفه‌داران و مردم را به مشكل مي‌اندازد. حكيمي‌پور با اشاره به اينكه شهر‌آفتاب هنوز مجوزي براي برپايي نمايشگاه ندارد، اما با اين حال در آن نمايشگاه برگزار مي‌شود، گفت: اين پروژه يكي از شاهكارهاي شهرداري است كه با هزينه بالا و كيفيت پايين به اتمام رسيد. وي هزينه تمام‌شده پروژه را سه برابر برآورد اوليه دانست و تصريح كرد: اين پروژه امكانات لازم را براي برگزاري نمايشگاه ندارد. مقرر شده بود دو هتل در كنار شهرآفتاب ساخته شود تا مهمانان خارجي براي شركت در نمايشگاه مجبور به رفت و آمد نباشند، اما اين اقدام صورت نگرفت.
رييس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه پروژه شهر آفتاب بدون مطالعه و به صورت پنهاني انجام شد، ادامه داد: شهرآفتاب نمونه‌اي از اقدامات شهرداري براي هدر دادن منابع شهر تهران است. سال گذشته وقتي با مشكل آبگرفتگي در نمايشگاه روبه‌رو شديم از شهرداري سوال پرسيديم و تذكر داديم، اما قاليباف پاسخگو نيست، فقط وقت تلف كرده و پاسخ‌هاي كلي مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون