• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

نيسان، پرايد و پژو در صدر مردودي‌هاي معاينه فني

مهر| مدير امور اجرايي معاينه فني با اشاره به سامانه سيمفا گفت: بيشترين مردودي‌هاي ما نيسان، پرايد و پژو هستند كه از ناحيه ايمني مردود مي‌شوند.
سعيد قيصر در يك برنامه راديويي درباره « معاينه فني خودروها و چالش‌هاي آن» گفت: بعد از راه‌اندازي سامانه ملي يكپارچه معاينه فني، محدوديت‌ها افزايش يافته است، گفت: امور معاينه فني خودرو در سال‌هاي قبل بر اساس سياست‌هاي محلي مديريت و در اين باره جزيره‌اي رفتار و اعمال نظر مي‌شد.
وي افزود: در سال ۹۳ بر اساس مصوبه هيات دولت، وزارت كشور مكلف شد تا سامانه ملي يكپارچه معاينه فني را راه‌اندازي كند و تمامي مراكز معاينه فني تحت مديريت اين سامانه عمل كنند. از آن تاريخ به بعد محدوديت‌ها در مراكز معاينه فني و دقت نظر بيشتر شد و حتي اعمال قانون صورت گرفت و به صورت يكپارچه تمامي مراكز معاينه فني بر اساس حدود مجاز عمل كردند.
قيصر در خصوص رد شدن خودروها از معاينه فني اظهار كرد: اين مساله تاثير بسزايي داشت و اگر به ازاي هر ۱۵ خودرو يك مردودي داشتيم، اكنون به ازاي هر شش خودرو يك خودرو داريم. اين آمارها نشان مي‌دهد كه اعمال قانون و يكپارچگي مطلوب و نتيجه‌بخش بوده است.
مدير امور اجرايي معاينه فني خاطرنشان كرد: البته در رفتار و عملكرد مراكز ما ايراداتي وجود دارد و قطعا اين خطاها را به صفر نرسانده‌ايم اما به جرات مي‌توان اعلام كرد كه توانسته‌ايم خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراكز معاينه فني به زير پنج درصد برسانيم.
وي با اشاره به سامانه سيمفا بيان كرد: سيمفا سامانه‌اي است كه مردودي‌ها را آناليز مي‌كند، اكنون بيشترين مردودي‌هاي ما نيسان، پرايد و پژو هستند كه از ناحيه ايمني مردود مي‌شوند. قيصر با بيان اينكه در حال حاضر عملكرد خودروسازان زير ذره‌بين سامانه سيمفا است، تصريح كرد: سامانه يكپارچه معاينه فني تمام نتايج آزمون‌ها را تحليل و پردازش مي‌كند. اين اتفاق براي تحكيم حقوق شهروندي و دفاع از حقوق مردم است و مي‌توان اطلاعات و عملكرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جريان كيفيت خودروهايي كه استفاده مي‌كنند، قرار بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون