نيسان، پرايد و پژو در صدر مردوديهاي معاينه فني
مهر| مدير امور اجرايي معاينه فني با اشاره به سامانه سيمفا گفت: بيشترين مردوديهاي ما نيسان، پرايد و پژو هستند كه از ناحيه ايمني مردود ميشوند.
سعيد قيصر در يك برنامه راديويي درباره « معاينه فني خودروها و چالشهاي آن» گفت: بعد از راهاندازي سامانه ملي يكپارچه معاينه فني، محدوديتها افزايش يافته است، گفت: امور معاينه فني خودرو در سالهاي قبل بر اساس سياستهاي محلي مديريت و در اين باره جزيرهاي رفتار و اعمال نظر ميشد.
وي افزود: در سال ۹۳ بر اساس مصوبه هيات دولت، وزارت كشور مكلف شد تا سامانه ملي يكپارچه معاينه فني را راهاندازي كند و تمامي مراكز معاينه فني تحت مديريت اين سامانه عمل كنند. از آن تاريخ به بعد محدوديتها در مراكز معاينه فني و دقت نظر بيشتر شد و حتي اعمال قانون صورت گرفت و به صورت يكپارچه تمامي مراكز معاينه فني بر اساس حدود مجاز عمل كردند.
قيصر در خصوص رد شدن خودروها از معاينه فني اظهار كرد: اين مساله تاثير بسزايي داشت و اگر به ازاي هر ۱۵ خودرو يك مردودي داشتيم، اكنون به ازاي هر شش خودرو يك خودرو داريم. اين آمارها نشان ميدهد كه اعمال قانون و يكپارچگي مطلوب و نتيجهبخش بوده است.
مدير امور اجرايي معاينه فني خاطرنشان كرد: البته در رفتار و عملكرد مراكز ما ايراداتي وجود دارد و قطعا اين خطاها را به صفر نرساندهايم اما به جرات ميتوان اعلام كرد كه توانستهايم خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراكز معاينه فني به زير پنج درصد برسانيم.
وي با اشاره به سامانه سيمفا بيان كرد: سيمفا سامانهاي است كه مردوديها را آناليز ميكند، اكنون بيشترين مردوديهاي ما نيسان، پرايد و پژو هستند كه از ناحيه ايمني مردود ميشوند. قيصر با بيان اينكه در حال حاضر عملكرد خودروسازان زير ذرهبين سامانه سيمفا است، تصريح كرد: سامانه يكپارچه معاينه فني تمام نتايج آزمونها را تحليل و پردازش ميكند. اين اتفاق براي تحكيم حقوق شهروندي و دفاع از حقوق مردم است و ميتوان اطلاعات و عملكرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جريان كيفيت خودروهايي كه استفاده ميكنند، قرار بگيرند.