• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

نتايج گزارش آلودگي هوا و صدا در منطقه مركزي تهران نشان داد

هر سال ۳۴هزار تن آلودگي هوا در منطقه ۱۲ منتشر مي‌شود

مهر| نتايج «گزارش آلودگي هوا و صدا در منطقه ۱۲ تهران» نشان مي‌دهد هر سال ۳۴ هزار تن آلودگي هوا در منطقه ۱۲ پايتخت منتشر مي‌شود.
در اين گزارش آمده  از منابع آلودگي هواي ساكن و متحرك در منطقه ۱۲، در مجموع سالانه ۲۶۳۸۰ تن منواكسيدكربن منتشر شده كه حدود ۹۹درصد آن ناشي از منابع متحرك بوده است. همچنين جمعا ۱۸۴۰ تن آلاينده اكسيدهاي نيتروژن توليد شده كه ۷۰درصد آن مربوط به منابع متحرك و ۳۰درصد آن مربوط به منابع ساكن بوده است. در بخش تركيبات آلي فرار نيز ۵۵۸۳ تن در منطقه ۱۲ منتشر شده كه ۷درصد مربوط به منابع ساكن (به ويژه جايگاه‌هاي سوخت‌رساني) و ۹۳درصد آن ناشي از وسايل نقليه است. از سويي انتشار اكسيدهاي گوگرد از منطقه ۱۲ شهرداري، ۱۶۷ تن بوده كه ۶۹درصد آن ناشي از منابع ساكن است. بدين‌ترتيب از منابع ساكن و متحرك در سطح منطقه ۱۲، در مجموع ۲۰۲ تن ذرات معلق منتشر شده كه در حدود ۹۳درصد آن ناشي از منابع متحرك بوده است.
بدين‌ترتيب مجموع آلودگي هواي انتشار يافته در منطقه ۱۲ به ۳۴هزار تن در هر سال مي‌رسد كه نشان مي‌دهد به طور متوسط ۹۴تن در هر روز در اين منطقه آلودگي هوا توليد و منتشر مي‌شود.
در بخش گزارش آلودگي صوتي اين پژوهش نيز نقشه‌هاي تراز صوتي منطقه ۱۲ تهيه شده و در آن تصريح شده است كه مناطق و ساختمان‌هاي همجوار با خيابان‌هاي انقلاب، سعدي، امام خميني، جمهوري، بهارستان، ۱۵خرداد، خيام، وحدت اسلامي، ناصرخسرو، مصطفي خميني، شوش، مولوي و ۱۷ شهريور، با تراز صوتي بالاتر از ۷۴ دسي‌بل داراي آلودگي صوتي بالاتر از حد استاندارد لازم در كاربري مسكوني هستند. گفتني است بعضي از نقاط اين منطقه نياز مبرمي به كنترل و كاهش ميزان صدا به خصوص در مناطق مسكوني، آموزشي و درماني دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون