• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3806 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

عددنوشت

اعتبار توسعه ميادين كرنج و شادگان
مديرعامل شركت نفت فيليپين از اختصاص يك ميليارد دلار براي توسعه ميادين كرنج و شادگان خبر داد و گفت: چنانچه لازم باشد براي توسعه ميادين نفتي ايران سرمايه‌گذاري بيشتري هم خواهيم كرد. پدرو آگينو با اشاره به ساخت پالايشگاهي در فيليپين اظهار كرد: فيليپين قصد دارد يك پالايشگاه ۴۰۰ هزار بشكه‌اي بسازد كه براي اين موضوع تاييد رياست‌جمهوري كشور نيز گرفته شده است. فيليپين براي تامين خوراك اين پالايشگاه نياز داشت با يكي از تامين‌كنندگان نفت مذاكره كند كه در اين راستا شركت ملي نفت ايران انتخاب شد و فيليپين اميدوار است ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تا بشكه از خوراك مورد نياز اين پالايشگاه از ايران تامين شود. وي با تاكيد در ساخت اين پالايشگاه كه سعي مي‌شود بتوان از انواع نفت استفاده كرد، توضيح داد: اين پالايشگاه به صورت انعطاف‌پذير ساخته خواهد شد تا بتواند انواع نفت را مصرف كند بنابراين هم با نفت سبك و هم با نفت سنگين ايران سازگار خواهد بود. فيليپين در حال حاضر در مرحله انتخاب زمين براي ساخت اين پالايشگاه است.

افزايش توليد ميني‌بوس
فروردين ماه امسال توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس به طور ميانگين 5/261 درصد افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس از ۱۳ دستگاه در فروردين ماه سال گذشته به ۴۷ دستگاه رسيد. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در پيشرو ديزل آسيا با رشد ۱۰۰ درصدي همراه بوده و از شش دستگاه در فروردين ۱۳۹۵ به ۱۲ دستگاه افزايش يافت. توليد اين محصولات در گروه بهمن نيز صعودي بوده و از صفر دستگاه در فروردين ماه سال گذشته به ۲۳ دستگاه رسيد. فروردين ماه توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در سروش ديزل مپنا نيز با افزايش ۱۴۰ درصدي همراه بوده و از پنج دستگاه در فروردين ۱۳۹۵ به ۱۲ دستگاه رسيد. برخلاف اين شركت‌ها اما توليد اين محصولات در آكيا دويچ نزولي بوده و از دو دستگاه در فروردين ماه سال گذشته به صفر كاهش يافت.

كاهش توليد جهاني نقره
توليد معدني نقره در جهان در سال ۲۰۱۶ براي نخستين‌بار در ۱۴ سال گذشته كاهش يافت و همزمان، تقاضا براي اين فلز ارزشمند در بخش خورشيدي افزايش چشمگيري پيدا كرد. يوهان وايب، تحليلگر فلزات ارزشمند در شركت تامسون رويترز GFMS، توليد معدني نقره در سال ۲۰۱۶ به ميزان 6/0 درصد كاهش يافت و به 8/885 ميليون اونس رسيد كه پايين‌ترين ميزان از سال ۲۰۰۲ بود. اين كاهش توليد به دليل توليد جانبي كمتر در بخش‌هاي معدنكاري سرب، روي و طلا و همچنين عرضه كمتر قراضه نقره بود. به گفته تحليلگر تامسون رويترز GFMS، عرضه نقره به طور كلي در سال ۲۰۱۶ به ميزان 6/32 ميليون اونس كاهش پيدا كرد و به 007/1 ميليارد اونس رسيد. در بخش تقاضا، بخش‌هاي پنل خورشيدي و اتيلن اكسيد، درخواست صنعتي رو به رشدي براي نقره داشتند كه به ترتيب به 6/76 ميليون اونس و 10/2 ميليون اونس رسيد. نقره به عنوان كاتاليست براي توليد اتيلن اكسيد كه ماده اساسي براي توليد پلاستيك از جمله پلي‌استر است، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون