• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3806 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

گفت‌وگوي «اعتماد» با رضا درويش، مديرعامل باشگاه سايپا

هدف ما با دايي قهرماني در ليگ است

مهدي روزخوش

در ليگ شانزدهم حسين فركي هدايت تيم فوتبال سايپا را بر عهده داشت اما اين مربي نتوانست موفقيت‌هايي كه در فولاد خوزستان و سپاهان به دست آورده بود را در تيم نارنجي‌پوش سايپا تكرار كند تا اينكه در نهايت منجر به استعفا شود. البته مديران باشگاه استعفاي سرمربي‌شان را قبول نكردند تا فركي مجددا به كارش ادامه دهد و به انتهاي فصل برسد. اما با پايان فصل، فركي رسما از جمع باشگاه سايپا جدا شد تا علي دايي به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب شود.

با قهرماني نفت در فينال جام حذفي، نخستين سوالي كه خبرنگاران از علي دايي پرسيدند بحث حضورش در باشگاه نفت بود. سرمربي فصل قبل نفت در پاسخ به سوال خبرنگاران عنوان كرد: همين امشب و پس از كسب عنوان قهرماني از جمع نفتي‌ها خداحافظي مي‌كنم. به نظر مي‌رسد پيش از اينكه دايي با نفت جام قهرماني را كسب كند، توافقاتي با سايپا انجام داده بود.

دايي كه فصل قبل با وجود مشكلات عديده تيمش از نظر مالي توانست نتايج خوبي با نفت بگيرد، پس از ناكامي فركي اصلي‌ترين گزينه براي نشستن روي نيمكت سايپا بود. نارنجي‌پوشان تنها يك بار توانستند قهرماني ليگ را كسب كنند كه همان دوره هم علي دايي سرمربي تيم آنها بود. بر همين اساس با رضا درويش هم‌كلام شديم تا از زبان مديرعامل باشگاه سايپا درباره سپردن هدايت اين تيم به علي دايي مطلع شويم.

 

ابتدا مي‌خواهيم درباره عملكرد تيم‌تان در دوران حسين فركي صحبت كنيم.

ما ابتداي فصل زماني كه مديريت سايپا را بر عهده گرفتم قصد داشتم تيمي براي كسب سهميه آسيا ببندم. به همين منظور در آن مقطع حسين فركي از سپاهان جدا شده بود و بهترين گزينه براي تيم ما محسوب مي‌شد. او از نظر فني شرايط بسيار خوبي داشت. با حسين فركي همان موقع صحبت كرديم و قرارداد همكاري را نيز امضا كرديم. در آن مقطع مشكلات زيادي وجود داشت و تيم ما با بدشانسي مواجه شد و نتوانست نتايج مطلوبي كسب كند. البته در نيم فصل دوم شرايط تغيير كرد و توانستيم از نظر نتيجه‌گيري مطلوب‌تر عمل كنيم.

شما از نتايج حسين فركي راضي بوديد؟

به هر حال آقاي فركي هم براي تيم زحمت كشيدند. او در طول فعاليتش با بدشانسي‌هاي زيادي مواجه شد. در مقطعي از فصل تيم با بازيكنان مصدوم زيادي روبه‌رو بود و در بعضي از پست‌ها بازيكن جايگزين وجود نداشت اما با اين وجود آقاي فركي توانستند نتايج مطلوبي كسب كنند و تيم در ليگ برتر بماند. ما از زحمات و تلاش‌‌هاي ايشان قدرداني مي‌كنيم.

آيا باشگاه با حسين فركي قطع همكاري كرد يا خودشان خواستند كه با شما همكاري نكنند؟

واقعيت اين است كه خود آقاي فركي با توجه به مشكلات جسماني كه داشتند ديگر تمايل به همكاري نداشتند. به همين منظور پيش از پايان فصل به ما اعلام كردند كه در فصل آينده نمي‌خواهند سرمربيگري كنند و اعلام كردند بايد دنبال مربي جديدي باشيم. به همين خاطر پس از پايان قرارداد آقاي فركي و پايان فصل، از جمع ما خارج شدند.

پس بايد قبول كنيم شما از نتايج آقاي فركي در سايپا رضايت داريد.

به هر حال مي‌دانيم آقاي فركي براي تيم ما زحمات زيادي كشيده است. در ابتداي فصل اهدافي را براي تيم در نظر داشتيم كه محقق نشد. با اين حال قدردان زحمات آقاي حسين فركي هستيم.

چه اتفاقي رخ داد از علي دايي براي سرمربيگري تيم‌تان دعوت كرديد؟

به هر حال علي دايي يكي از مربيان خيلي خوب فوتبال ايران است و با نفت تهران هم توانست قهرمان جام حذفي شود. پس از اينكه حسين فركي با باشگاه ما قطع همكاري كرد، هيات‌مديره 6-5 گزينه را براي سرمربيگري تيم بررسي كرد. در نهايت با توجه به اينكه شرايط علي دايي مناسب‌تر بود از او دعوت كرديم تا در جلسه هيات‌مديره حاضر شود و نقطه‌نظراتش را بيان كند. هيات‌مديره هم نقطه نظرات خود را به آقاي دايي اعلام كرد و در نهايت پس از مذاكراتي كه انجام داديم به اين نتيجه رسيديم كه او با ما همكاري كند. در نهايت جلسه‌اي هم با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا برگزار كرديم و ايشان هم نقطه نظرات خود را به آقاي دايي اعلام كردند و در نهايت قرارداد همكاري را امضا كرديم.

آيا از علي دايي انتظار كسب قهرماني داريد؟

باشگاه ما اهداف مشخصي دارد. ما براي فصل آينده طوري برنامه‌ريزي كرديم كه هدف اصلي ما قهرماني باشد و اگر قهرمان نشديم حداقل سهميه آسيا بگيريم. به دنبال اين هستيم كه به اهدافي كه مدنظر داريم برسيم.

از چه زماني وارد فصل نقل و انتقالات مي‌شويد تا بازيكنان مدنظرتان را جذب كنيد؟

ما تازه با سرمربي تيم‌مان قرارداد بسته‌ايم و هنوز آقاي دايي ليست مورد نظرش را به ما نداده است. قرار شد او روي بازيكنان مورد نظرش مطالعه داشته باشد و سپس ليستش را به ما بدهد. زماني كه آقاي دايي ليست خود را ارايه كرد مطمئنا بر اساس آن نيز بازيكنان مد نظرش را جذب خواهيم كرد.

وضعيت مهدي ترابي به كجا رسيد؟ آيا قرار است اين بازيكن از جمع شما جدا شود؟

پيشنهاداتي از باشگاه‌هاي خارجي براي اين بازيكن آمده بود اما هيچ كدام رسمي نيست. تا اين لحظه از هيچ كدام از باشگاه‌هاي ايراني هم درخواستي براي جذب اين بازيكن به دست ما نرسيده بود. اگر پيشنهادي ارايه شود مطمئنا بر اساس پيشنهادات را بررسي خواهيم كرد.

آيا قرار است مربيان فصل قبل كه با فركي همكاري كردند در سايپا بمانند؟

در اين زمينه هنوز تصميمي نگرفته‌ايم. به هر حال علي دايي هم حق دارد به عنوان سرمربي تيم مربيان مد نظر خودش را به تيم اضافه كند. بايد بنشينيم جلسه‌اي برگزار كنيم تا ببينيم چه اتفاقي رخ مي‌دهد اما تا اين لحظه تصميم قطعي در اين زمينه گرفته نشده است. مطمئنا ما بر اساس نيازهاي سرمربي تيم‌مان عمل خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون