• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3806 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

كار ايراني‌ها براي قهرماني سخت است

محمد پنجعلي پيشكسوت باشگاه پرسپوليس

1- بهترين بازي پرسپوليس و بهترين نتيجه اين تيم را در آخرين بازي ديديم. هرچه از مسابقات گذشت پرسپوليس بهتر بازي كرد و بهتر نتيجه گرفت. در بازي‌هاي اول تجربه تيم ما براي اين مسابقات پايين بود و بازيكنان رفته رفته با اين بازي‌هاي حساس آسيايي و هرچه بيشتر با شرايط اين بازي‌ها آشنا شدند و بهتر كار كردند. مهدي يك مهاجم بسيار باهوش است و توانايي‌هاي او بالاست. بعضي‌ها مي‌گويند موقعيت زياد خراب مي‌كند اما نمي‌گويند كه گل هم زياد مي‌زند. مگر مي‌شود همه موقعيت‌هايي كه نصيب يك مهاجم مي‌شود گل شود؟ طارمي سال به سال هم براي پرسپوليس بهتر مي‌شود و عملكردش ارتقا مي‌يابد. نوع بازي پيوس و طارمي با هم تفاوت دارد. پيوس مهاجم باكس بود ولي طارمي بازيكني است كه از عقب به خط حمله اضافه مي‌شود. اما ويژگي هر دوي آنها اين است كه چارچوب را خوب مي‌شناختند و به راحتي و زياد گل مي‌زدند. اما مقايسه اين دو با هم كاملا اشتباه است.
2- شايد هواداران پرسپوليس قدري نا اميد بودند و خيلي ايمان نداشتند كه تيم شان صعود مي‌كند وگرنه ورزشگاه را پر مي‌كردند. ضمن اينكه وسط هفته بودن و دير بودن ساعت بازي هم روي استقبال كم هواداران از اين بازي تاثير داشت. كار پرسپوليس و ساير تيم‌هاي ايراني بعد از صعود به مرحله بعد سخت مي‌شود. چون تيم‌ها غربال شده و تيم‌هاي قدرتر به مراحل بعد مي‌روند. ضمن اينكه تيم‌هاي حرفه‌اي مثل لخويا، الهلال و العين و امثال اينها بازي‌هايي كه در مرحله بعدي ارايه مي‌دهند با بازي‌هايي كه در مرحله گروهي از آنها مي‌بينيم تفاوت دارد. كار نماينده‌هاي كشورمان در مرحله بعدي بسيار سخت است اما من اميدوارم كه تيم‌هاي ايراني در مراحل بعدي هم موفق باشند.
3- به شادي مسلمان خرده نمي‌گيرم چون فكر مي‌كنم با دست عدد ۲۴ كه نماد هادي نوروزي است را نشان داد و همينطور نتيجه بازي كه ۴-۲ بود. در مورد رفتار احمدزاده هم خودم در آن لحظه صحنه را نديدم اما شنيدم كه عدد ۶ را نشان داده. من خودم اين رفتار را نمي‌پسندم. اين بازي جنبه ملي داشت و ما نبايد كري‌هاي داخلي‌مان را در يك بازي بين‌المللي و مقابل چشم بيگانه‌ها انجام مي‌داديم. كري‌هاي داخلي بماند براي بازي‌هاي داخلي و در بازي‌هاي ملي بايد ملي فكر كرد. واقعيت اين است كه كار تيم‌هاي ايراني براي قهرماني بسيار سخت است. اما به عنوان يك ايراني آرزو مي‌كنم كه به هرحال اين طلسم هرچه زودتر شكسته شده و يك تيم ايراني عنوان قهرماني آسيا را به دست آورد. ضمن اينكه همانطور كه گفتم اين كار خيلي سخت است چون تيم‌هاي ايراني آن ابزار لازم و زيرساخت‌هاي مورد نياز را براي اين كار ندارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون