• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3811 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت

استعفاي ناطق‌نوري از رياست بازرسي دفتر رهبري

ناطق‌نوري براي حمايت‌از روحاني استعفا داد

گروه سياسي

در ميان اخبار ريز و درشت و لحظه به لحظه انتخابات، از دو روز قبل خبرسازي يك كانال تلگرامي درباره ناطق نوري حاشيه‌ساز شده است. اين كانال خبري از بركناري ناطق از عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام و رياست بازرسي دفتر رهبري خبر داده بود. انتشار اين خبر كافي بود تا واكنش‌ها به آن آغاز شود.
خبرگزاري خبرآنلاين به نقل از مسوولان دفتر ناطق اين خبر را «كاملا كذب» دانست و اعلام كرد او همچنان در اين دو نهاد فعال است. با اين حال اما كمي بعد كانال خبري روزنامه ايران و خبرگزاري‌هاي ايرنا و ايلنا هم با استناد به «يك منبع آگاه» اعلام كردند كه ماجرا نه بركناري، بلكه استعفاي ناطق از رياست بازرسي دفتر رهبري بوده است.
خبرگزاري ايرنا از قول يك منبع آگاه شايعه عزل ناطق نوري را «خبرسازي برخي كانال‌هاي خبري حامي يك كانديداي خاص» خواند. به گفته اين منبع آگاه ناطق نوري از آنجا كه تصميم گرفته بود در حمايت از روحاني به سخنراني و فعاليت بپردازد «مدتي پيش» استعفاي خود را به رهبري تقديم كرده بود. اين منبع درباره ناطق نوري افزود: «ايشان به جد معتقدند مجموعه نهاد رهبري كه در نزد مردم جايگاه والايي دارد نبايد ابزار دست هيچ يك از جريانات سياسي شود و سوءاستفاده‌ سياسي و جناحي از اين نهاد و ساير نهادهاي انقلابي نادرست است و انتساب خود به دفتر مقام معظم رهبري را در تلاقي با اين ديدگاه مي‌دانست. » اين توضيحي بود كه عينا كانال روزنامه ايران و خبرگزاري ايلنا هم آن را منتشر كردند. هر چه هست تا اين لحظه هنوز به طور رسمي خبر پذيرش اين استعفا از سوي دفتر رهبري اعلام نشده است.

سرنوشت كشور با راي مردم رقم مي‌خورد
ناطق‌نوري درست در جريان همين تاييد و تكذيب‌ها ديروز پاي صندوق راي حاضر شد و راي خودش را به صندوق انداخت. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: پيروز اين انتخابات مردم هستند و سرنوشت كشور با آراي مردم تعيين مي‌شود. او به باشگاه خبرنگاران گفت: سرنوشت كشور از ديرباز در بحراني‌ترين شرايط ممكن، چون جنگ با راي مردم رقم خورده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون