• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3811 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت

بيانيه معاون اول رييس‌جمهور درباره دروغ‌پردازي‌ها عليه دولت به بهانه سند 2030

هيچ كشوري سند 2030 را امضا نكرده است

گروه سياسي


 سند 2030؛ سندي كه در تمام روزهاي اخير مخالفان دولت تلاش كردند تا با بيان اخبار نادرست از آن و توزيع شبنامه استفاده ابزاري از آن داشته باشند. دولتي‌ها اما در همه روزهاي اخير از همه فرصت‌ها براي پاسخگويي در مورد اين سند استفاده كردند. دو روز پيش اما دفتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور با بيان اطلاعيه‌اي خطاب به ملت ايران از اظهارات صورت گرفته در مورد اين سند انتقاد كرد. اسحاق جهانگيري در بخشي از اين بيانيه آورده است: «طرح شايعات مخرب نادرست و متهم ساختن دولت در اين باره جز با اهداف سياسي و تخريب دولت قابل توجيه نيست.» در اين بيانيه كه خطاب به ملت ايران تنظيم شده، آمده است: «در آستانه برگزاري انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري به عنوان يك رويداد حساس، مهم و تاريخي كه مردم شريف و متدين ايران اسلامي خود را براي رفتن به پاي صندوق‌هاي راي آماده مي‌كنند به بهانه «چارچوب اقدام آموزش 2030» يونسكو عده‌اي شايعات گسترده و به‌شدت نادرستي را در سطح جامعه متدين و غيرتمند كشور گسترش داده‌اند كه تبعات و مخاطرات غيرقابل جبراني را براي نظام و سرمايه اجتماعي كشور در پي خواهد داشت.
سند 2030 توسط هيچ كشوري
 امضا نشده است
نكته‌اي كه در بخش ابتدايي اين بيانيه به آن اشاره شده اين است كه برخلاف همه فضاسازي‌هاي صورت گرفته سند 2030 اصلا امضا نشده است. در اين بيانيه آمده است: «به دنبال بيانات ارزشمند و حكيمانه مقام معظم رهبري در تاريخ 17 ارديبهشت 1396، رياست جمهور به وزراي آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري و امور خارجه ماموريت داد كه گزارش جامعي از سير موضوع ارايه نمايند. اين گزارش به محضر مقام معظم رهبري تقديم شد و اينك لازم مي‌دانم براي جلوگيري از ادامه شايعات مسموم و اقدامات مخرب كه بر پايه اطلاعات مجعول و غلط استوار است به آگاهي ملت شريف ايران برسانم كه «چارچوب اقدام آموزش 2030» يونسكو نه تنها توسط ايران بلكه توسط هيچ كشوري امضاء نشده است و در متن آن بر اين اصل كه اجراي آن نبايستي به اولويت‌ها، ارزش‌ها و سياست‌هاي كشورها خدشه‌اي وارد كند تصريح شده است. علاوه بر آن، اعلام شرط و تحفظ وزير وقت آموزش و پرورش مبني بر اينكه «جمهوري اسلامي ايران خود را متعهد به بخش‌هايي از «چارچوب اقدام آموزش 2030» كه به هر شكلي در تعارض با مقررات و اولويت‌هاي ملي، باورهاي ديني و ارزش‌هاي فرهنگي و اعتقادات جامعه ايراني تفسير و تعبير شوند، نمي‌داند» در اسناد يونسكو ثبت شده است. بنابر اين طرح شايعات مخرب نادرست و متهم ساختن دولت در اين باره جز با اهداف سياسي و تخريب دولت قابل توجيه نيست.»
توهين به معلمان، تشويش اذهان عمومي است
در ادامه اين بيانيه آمده است: «همچنين لازم به ذكر است كه تاكنون هيچ كتاب، جزوه يا مطلب آموزشي در زمينه‌هايي كه كمترين تعارضي با آموزه‌هاي اسلامي يا ديدگاه‌ها و مقررات جمهوري اسلامي ايران داشته باشد در نظام آموزشي كشور وارد نشده است و هرگز نخواهد شد. مطالب هنجارشكنانه‌اي كه متاسفانه در فضاي مجازي و در برخي تبليغات توزيع گرديده نه تنها وارد نظام آموزشي كشور نشده بلكه حتي هيچگاه در كشور اجازه نشر نيز نيافته‌اند و استفاده از آنها براي جريحه‌دار كردن احساسات مذهبي مردم شريف و متدين ايران، مصداق بارز اشاعه فحشا و بهتان به كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، توهين به معلمان متعهد و آموزش و پرورش كشور‍‍‍‍‍‍‍ و تشويش اذهان عمومي است. بي‌شك مردم آگاه و هوشيار ايران اسلامي، با درايت و آگاهي خود اينگونه اقدامات را بلا اثر نموده و اجازه نخواهند داد گروهي اقليت براي منافع خاص خود، دستاوردهاي اين ملت بزرگ را خدشه‌دار نمايند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون