• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

متهم نتوانسته بود طلب 70 ميليوني شاكي را بدهد

آدم‌ربايي800 ميليوني در تهران

اعتماد|چندي پيش مردي به اداره پليس همدان رفت و به ماموران اعلام كرد كه دختر و دامادش مفقود شده‌اند. او گفت: «دامادم به همراه همسرش مدتي قبل به تهران آمدند. چند روز بعد هرچه با آنها تماس گرفتم جوابم را ندادند و در نتيجه من اقدام كردم تا بتوانم ردي از آنها بيابم. از شما تقاضا دارم آنها را پيدا كنيد.»
تحقيقات ماموران پليس براي پيدا شدن ردي از مفقودي‌ها در حال انجام بود كه پدر داماد مفقود شده به نام كيارش به اداره پليس تهران رفت و به ماموران اعلام كرد كه گروگانگيران پسر و عروسش را گرفته‌اند و در مقابل طلب 800 ميليون تومان پول كرده‌اند. درتحقيقات بيشتر معلوم شد كه كيارش با چندنفر از آشنايان و فاميل‌هايش مشكل مالي پيدا كرده و با انگيزه اخاذي از خانواده عروسش اين نقشه را ترتيب داده است.
مدتي بعد پليس مخفيگاه گروگان‌ها كه ويلايي در كرج بود را پيدا كرد و غزاله دختر مفقود شده را در آنجا يافت. او كه به عنوان گروگان در آنجا نگهداري مي‌شد بعد از حضور در اداره پليس به ماموران گفت: «من هيچ شكايتي از گروگانگيران ندارم و در آنجا مهمان بوده‌ام.»
در نهايت معلوم شد غزاله به خاطر ترس از جان شوهرش شكايتي ندارد و علت اين ماجرا اختلاف حساب ميان همسرش كيارش و عده‌اي از طلبكاران او بوده است. متهمان بعد از شناسايي دستگير و با هماهنگي قضايي با دادسراي جنايي پايتخت روانه بازداشتگاه شدند. يكي از متهمان به بازپرس گفت: «متهم اصلي اين پرونده زني به نام لاله است كه به كيارش (داماد خانواده) يك ماشين 170 ميليوني فروخته.
 كيارش 100 ميليون از اين پول را پرداخت كرده و بقيه‌اش را قرار بوده در چند نوبت بپردازد اما بعد از مدتي نه تنها پول را پرداخت نكرده بلكه تلفنش را هم جواب نداده است. تا اينكه لاله و همدستانش به اين نتيجه مي‌رسند كه همسر كيارش را به گروگان بگيرند و در ازاي 800 ميليون تومان پول نقد او را رها كنند. تا اينكه يك روز كيارش بعد از مدت‌ها گوشي‌اش را جواب مي‌دهد و لاله با او در ويلايي قرار مي‌گذارد. كيارش و همسرش در ديدار با لاله متوجه مي‌شوند كه در دام لاله گرفتار شده‌اند. افرادي كه لاله آنها را اجير كرده بود غزاله را به گروگان مي‌گيرند و كيارش را رها مي‌كنند.
غزاله سرانجام در اداره پليس گفت: «من در اين ميان بي‌گناه دستگير شده‌ام و در واقع قرباني يك سري اختلافات خانوادگي شدم...لاله به شوهرم ماشين 170 ميليوني‌اش  را فروخته بود و 100 ميليون تومان از آن را پرداخت كرده بود. 70 ميليون باقي مانده بود كه شوهرم؛ كيارش به هيچ‌وجه نمي‌توانست آن را پرداخت كند. بارها قرار بود از آشنايان قرض بگيرد و طلب لاله را بدهد اما نمي‌توانست.  قرار بود اين پول را از پدرش بگيرد و به اين خانم بدهد اما نشد تا اينكه ناگهان لاله اين نقشه را اجرا كرد.»
در انتها متهمان در اختيار ماموران قرار گرفتند و تحقيقات در اين زمينه به دادسراي شهرستان منتقل شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون