• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3824 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ خرداد

عددنوشت

افزايش ضمانتنامه صنايع كوچك
 از ابتداي فروردين تا پايان ارديبهشت ماه امسال، 35 ضمانتنامه براي صنايع كوچك صادر شد كه نسبت به زمان مشابه سال قبل 40 درصد افزايش يافته است. ارزش اين تعداد ضمانتنامه 250 ميليارد ريال بوده كه نسبت به ارزش ضمانتنامه صادر شده در دوماه نخست سال قبل، بيش از 140 درصد رشد داشته است. در اين مدت 18 ضمانتنامه براي صنايع كوچك به ارزش 96ميليارد ريال تمديد شد كه از لحاظ تعداد 6 درصد و از لحاظ ارزش ريالي 30 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را، دارا بوده است. 45 درصد ضمانتنامه‌هاي صادر شده براي صنايع كوچك در دوماه نخست سال 96 مربوط به سرمايه در گردش، 34 درصد براي طرح‌هاي ايجادي و 16 درصد براي طرح‌هاي توسعه بوده است. استان مازندران با 41 ميليارد ريال، كرمانشاه با 35 ميليارد ريال، تهران با 21ميليارد ريال و گيلان با 20 ميليارد ريال، بيشترين ارزش ضمانتنامه براي صنايع كوچك را به خود اختصاص داده‌اند. از ابتداي سال 96 فرآيند صدور ضمانتنامه براي صنايع كوچك به صورت الكترونيكي بوده و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك از اين خدمات استفاده كنند. اين صندوق با 18 بانك دولتي و خصوصي و موسسه مالي و اعتباري تفاهم نامه همكاري امضا كرده و شرايط استفاده از ضمانتنامه براي فعالان صنايع كوچك با سهولت بيشتري انجام مي‌شود.

رتبه ايران در صادرات لوازم خانگي
بر اساس آمارهاي جهاني رتبه صادرات و واردات ايران در سال 2014 در حوزه صادرات و واردات برخي كالاها اعلام شده است كه براساس آن در زمينه ماشين‌هاي لباسشويي در سال 2014 ميلادي رتبه صادراتي ايران 82 و رتبه وارداتي ايران 17 بوده است. در خصوص يخچال و فريزر هم در اين سال در حالي ايران هشتاد و هفتمين كشور صادركننده بوده كه رتبه آن در واردات 23 اعلام شده است. رتبه صادرات تلويزيون ايران در اين مدت 68 بوده و در ميان كشورهاي واردكننده اين رتبه 28 بوده است. بيشترين بازار صادراتي ايران در زمينه كولرهاي آبي مربوط به كشور عراق بوده و پس از آن افغانستان، سودان، تركيه، اردن، پاكستان، امارات، كويت، تركمنستان ديگر بازارهاي اين بخش را تشكيل داده‌اند. واردات كولرهاي آبي نيز در سال ۱۳۹۴ به طور كامل در اختيار چين قرار داشته است. در ارتباط با ماشين لباسشويي كشورهاي عراق، افغانستان، عمان و سودان عمده بازارهاي صادراتي ايران به شمار مي‌روند و در بخش واردات اين كالا به ترتيب امارات، چين، تركيه، كره جنوبي، مالزي، ايتاليا، تايلند، گرجستان، عراق و آلمان بيشترين سهم را داشته‌اند. در حوزه يخچال و فريزر نيز كشورهاي عراق، افغانستان، تركمنستان، آذربايجان، امارات، پاكستان، ازبكستان، كره جنوبي، تاجيكستان و استراليا جزو بازارهاي هدف محصولات ايراني بوده‌اند. از سوي ديگر كشورهاي كره جنوبي، تركيه، چين، امارات، لهستان، عراق، آلمان، ايتاليا، تايلند و فرانسه جزو صادركنندگان اين كالا به ايران به شمار مي‌روند كه در مجموع تنها در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۳۲ هزار ميليون دلار ارز كشور براي واردات اين كالا مصرف شده است.

خريد گندم توليدي كشاورزان
جان‌محمد ‌الله‌ياري، مدير تعاون روستايي چهارمحال و بختياري گفت: حدود 70 درصد از گندم توليدي كشاورزان چهارمحال و بختياري خريداري خواهد شد. در سال جاري 43 مركز خريد گندم در سطح استان، گندم مازاد بر نياز كشاورزان را خريداري مي‌كنند. وي با اشاره به اينكه در سال گذشته 60 درصد از گندم توليدي استان توسط اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي روستايي و كشاورزي تحت پوشش سازمان تعاون روستايي استان خريداري شد، افزود: امسال طبق پيش بيني‌هاي انجام شده و به منظور حمايت از توليد‌كننده و مصرف‌كننده، حدود 70 درصد از گندم توليدي كشاورزان خريداري خواهد شد.‌الله‌ياري با اشاره به اينكه سال گذشته 69 هزار تن گندم در استان خريداري شد، تصريح كرد: امسال پيش‌بيني مي‌شود 70 هزار تن گندم خريداري شود كه با توجه به گستردگي شبكه‌هاي تعاون روستايي، مسوولان خريد مي‌توانند در نزديك‌ترين مكان در سطح روستاها گندم مازاد بر نياز كشاورزان را خريداري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون