• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3824 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ خرداد

به عقب برنمي گرديم

مهدي قربانپور بازرس انجمن مستندسازان

اين انجمني كه امروز در مورد آن صحبت مي‌شود از ماموريت‌هاي انجمن مستندسازان بوده است. اما در هر صورت ما حق انجمن صنفي كارگري مستندسازان را به رسميت مي‌شناسيم، چون اين انجمن از دل خود ما به وجود آمده است. در هر حال خانه سينما ادعا كرد كه انجمن صنفي را به رسميت مي‌شناسد در صورتي كه هنوز بخشي از اعضاي خانه سينما از انجمن‌هاي صنفي بودند و بخشي از آنها از انجمن‌هاي فرهنگي. ما بارها گفته‌ايم كه مشكلي با انجمن صنفي‌مان نداريم و اجازه بدهيد خودمان اين مسائل را با هم حل‌وفصل كنيم، چون دو صنف مكمل هستيم و با هم فعاليت مي‌كنيم. سينماي مستند هميشه در تمام اتفاقات پيشرو بوده است. در تجمع قبلي خانه سينما كه باعث بسته شدن در خانه سينما شد اين مستندسازان بودند كه در تجمع شركت كردند و در اين موضوع پيشروتر از بقيه بودند. ما همان مستندسازاني هستيم كه جلوي در خانه سينما براي باز شدن در اين خانه تجمع كرديم. چطور امروز بعد از گذشت چند سال حق ما به رسميت شناخته نمي‌شود؟ شما چطور اين اكثريت اعضاي انجمن مستندسازان را نمي‌بينيد. اكثريت اين اعضا در تجمع بودند اما خانه سينما حق اقليت را به رسميت مي‌شناسد. اين مساله ما است.
ما در دوران مديريت آقاي عسگرپور و ميركريمي چنين مشكلاتي نداشتيم. آقاي عسگرپور به نظر من مدير مقتدري بود در همين اقتدار را به خانه سينما آورد. خانه سينما دوره ثباتش را با شكل مديريتي كه آقاي ميركريمي داشت پشت سر گذاشت. متاسفانه اين رفتار تعاملي در آقاي شاهسواري به عنوان مديرعامل خانه سينما با اعضا وجود ندارد. اينكه ما ويژه‌نگري كنيم در صنوف خانه سينما به نظر من به‌شدت كار غلطي است. در دوران فعلي صنوف خانه سينما با هم برابر و هم‌عرض نيستند. برخي صنوف در همه اتفاقات خانه سينما حضور دارند اما مستندسازان هيچ‌وقت در اتفاقات بزرگ خانه سينما ديده نمي‌شوند. خانه سينما هر سال معادل چهار يا پنج ميليارد تومان منابع دارد كه اين منابع هيچ‌وقت در اختيار مستندسازان به عنوان يكي از صنوف فعال اين خانه قرار نمي‌گيرد. در واقع مي‌توان گفت كه شفافيتي در رفتار خانه سينما با صنوف وجود ندارد. آقاي اسعديان ديروز ما را به آقاي شمقدري وصل كردند. ما واقعا چه ربطي به آقاي شمقدري داريم؟ ما همان آدم‌هايي هستيم كه در تجمع براي بسته شدن در خانه سينمايي كه آقاي شمقدري آن را بسته بود شركت كرديم. آقاي اسعديان به ما جواب بدهند كه آيا مستندسازان ما هيچ ربطي به آن تفكر دارند؟ آن هم مستندسازاني كه اين همه براي حقانيت خودشان در طول اين سال‌ها تلاش كردند و نشان دادند كه جماعت مطالبه‌گري هستند.
من در اين تجمع از آقاي شاهسواري خواستم كه بيايند و صحبت كنند تا ما حرف‌هاي‌شان را بشنويم. اين حرف هم به اين خاطر بود كه در هيات‌مديره گفته مي‌شود كه آقاي شاهسواري مسوول ارتباط با اعضاست. اما همين هيات‌مديره در بعضي از موارد كه به مصلحت‌شان نيست، مي‌گويند كه آقاي شاهسواري مسوول نيست و رييس هيات‌مديره خانه سينما مسووليت اتفاقات به وجود آمده را بر عهده دارد. آقاي شاهسواري متاسفانه پاسخگوي ما نبود. آقاي شاهسواري به شخص من گفتند كه از نظر ما شما بازرس انجمن مستندسازان نيستيد و ما اين بازرس را به رسميت نمي‌شناسيم. در حال حاضر هيات‌مديره ما استعفا داده و مسووليت برگزاري مجمع عمومي انجمن بر عهده من به عنوان بازرس است. ما 22 خرداد مجمع عمومي‌مان را در گالري دنا و خارج از خانه سينما برگزار مي‌كنيم، آن هم به اين دليل كه برگزار كردن مجمع تنها حقي است كه ما داريم و آن هم به ما داده نمي‌شود. انجمن مستندسازان يك انجمن فرهنگي است. آقاي حيدريان، رييس‌ سازمان سينمايي همواره تاكيد كرده كه ما انجمن‌هاي فرهنگي را ما به رسميت مي‌شناسيم. انجمن‌هاي صنفي كارگري قرار بود انجمن‌هاي مكمل خانه سينما باشند نه اينكه بيايند جاي ما را بگيرند. ما يك انجمن بيست ساله هستيم. نمي‌شود كه براي انجمن يك ساختار جديد تعريف كرد. ما مسيري را كه در طول اين بيست سال رفته‌ايم بايد ادامه بدهيم. در واقع به قول آقاي روحاني ما به عقب برنمي‌گرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون