• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3826 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

خبركوتاه

تهيه گزارش جامع از مديريت شهري در دستور كار قرار گرفت

اعتماد|به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، در جلسه‌اي كه با حضور اعضاي منتخب پنجمين شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش و هيات رييسه سني اين شورا تشكيل شد، يكي از اولويت‌هاي كاري اعضاي شورا، تا زمان آغاز رسمي كارشان در مرداد ماه ۱۳۹۶، ارايه گزارشي جامع از وضعيت شهر و مديريت شهري تعيين شد. هدف از اين تلاش، ارايه گزارش وضع موجود مديريت شهري در زمان آغاز به كار شوراي پنجم، به شهروندان محترم عنوان شد. در ادامه اين نشست، اعضاي منتخب با هدف تقسيم كار براي ارايه گزارش مذكور در گروه‌هاي كاري، اقدام به تشكيل كميسيون‌هاي شش‌گانه موجود در شوراي شهر تهران كردند. اين تقسيم‌بندي صرفا بر اساس علاقه‌مندي اعضا در حوزه مربوطه صورت گرفته است. همچنين اين عضويت‌ها موقتي بوده و با اتمام كار ويژه ارايه گزارش پايان خواهد يافت. بر اين اساس، عضويت موقتي اعضا در گروه‌هاي كاري منطبق با كميسيون‌هاي شش گانه شوراي اسلامي شهر تهران به شرح زير است:
كميسيون برنامه و بودجه: خانم آروين و آقايان الويري، رسولي، فراهاني و ميرلوحي
كميسيون عمران و حمل و نقل و ترافيك: خانم اماني و آقايان حبيب‌زاده، عليخاني، هاشمي
كميسيون فرهنگي – اجتماعي: خانم فخاري و آقايان خليل آبادي، حق‌شناس، مسجد جامعي
كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري: خانم‌ها خداكرمي و صدراعظم نوري و آقاي ميلاني
كميسيون معماري و شهرسازي: خانم نژادبهرام و آقايان اعطا و سالاري
كميسيون نظارت و حقوقي: آقايان اميني و نظري به همراه ۵ عضو ديگر كه هريك، نماينده يكي از كميسيون‌ها در كميسيون حقوقي و نظارت خواهند بود و متعاقبا از سوي كارگروه‌هاي مربوطه به كميسيون حقوقي و نظارت معرفي خواهند شد.

 

اعزام پزشكان ايراني به عتبات

ايلنا| علي حيدري، معاون عتبات عاليات مركز پزشكي هلال‌احمر از اعزام نخستين گروه پزشكي به عتبات خبر داد و گفت: «مراكز درماني هلال احمر ايران به صورت ۲۴ ساعته آماده پذيرايي و خدمت‌رساني به زايران عتبات هستند. در راستاي برنامه‌هاي ماهانه اعزام گروه‌هاي پزشكي به عتبات عاليات، يك گروه ۳۷ نفره عازم عراق شدند. تيم بهداشتي اعزامي را مكلف كرديم كه با دقت و وسواس خاصي تمامي مراكز اقامتي زايرين را پايش كرده و نظارت دقيق و مستمري بر نحوه طبخ و توزيع غذا و نيز رعايت مسائل بهداشتي در هتل‌هاي عراق داشته باشند.»

افتتاح متروي خط ۷

ايسنا| معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران جزييات بهره‌برداري از ۲۲ كيلومتر خط ۷ مترو طي را تشريح كرد. مازيار حسيني اظهاركرد: خط هفت مترو طولاني‌ترين تونل از نظر روش اجراي مكانيزه را دارد همچنين عميق‌ترين خط متروي تهران است.
وي با بيان اينكه خط ۷ مترو بيشترين ايستگاه‌هاي تبادلي با شبكه متروي تهران را دارد، گفت: اين خط از زير همه خطوط متروي شهر عبور مي‌كند و با استفاده از دو دستگاه TBM براي اولين بار در شبكه مترو ساخته شده است. حسيني با بيان اينكه مبدا اين خط شهرك اميرالمومنين جنب ورزشگاه تختي است، اظهاركرد: مسير عبور اين خط از شرق به غرب از ميدان شهيد محلاتي، ميدان محمديه و خيابان مولوي است سپس با تغيير مسير به سمت شمال از تقاطع بزرگراه نواب، خيابان قزوين، تونل توحيد، بيمارستان ميلاد و ميدان صنعت عبور مي‌كند و در نهايت در انتهاي خط به سعادت‌آباد و ميدان بوستان مي‌رسد.


سمپاشي غيراصولي درختان پايتخت سبب پيدايش «مگس سفيد»

ايسنا| محمد حقاني، رييس كميته محيط زيست شوراي شهردر مورد وضعيت مگس‌هاي سفيد در پايتخت با بيان اينكه استفاده بي رويه و دوز بالا از سموم غير ارگانيك سبب برهم خوردن چرخه شده است، گفت: هر حشره‌اي يك ميزبان يا شكارگر طبيعي دارد كه متاسفانه سمپاشي‌هاي بي رويه در سال‌هاي گذشته آن هم با دوز بالا اين حشرات را از ميان برده است. وي  گفت: بارها به مسوولان خدمات شهري نسبت به سمپاشي به موقع و اصولي درختان هشدار داده‌ايم اما متاسفانه به دليل بي‌برنامگي، بي‌تدبيري و بي‌توجهي اين مهم همواره مورد غفلت واقع شده است و اميدواريم سمپاشي ديرهنگام درختان مستعد، آن هم در روزهاي پاياني فصل بهار سبب شود كه شاهد هجوم دوباره مگس‌هاي سفيد با گرم‌تر شدن هوا نباشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون