• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3830 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

ويژه

ايجاد ٩٤٠ شغل در سمنان
با استفاده از تسهيلات بانك صنعت و معدن، از سال ١٣٩٢ تاكنون ١٠ طرح صنعتي در استان سمنان به بهره‌برداري رسيده و در نتيجه ٩٤٠ شغل جديد ايجاد شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، اين بانك مبلغ ٣٣ ميليون يورو تسهيلات ارزي و ٦٠ ميليارد تومان تسهيلات ريالي براي طرح‌هاي ياد شده، شامل شركت‌هاي باورس، تعاوني معدني سنگينه، پاكتاب مرواريد، تجارت جاويد پارسيان، كومش فرم صنعت، ديبا انرژي سينا، پارس سيمين پوشش، شايان سنگ سمند، صنايع لاستيكي پارميدا و داروسازي ثنامد پرداخته است. گفتني است صنايع كوچك و متوسط استان سمنان از ابتداي اجراي طرح رونق توليد بيش از ١١٣ميليارد تومان تسهيلات در قالب اين طرح از بانك صنعت و معدن دريافت كرده‌اند.

بهره‌برداري از فاز نخست پروژه ABS-Rubberپتروشيمي جم
مديرعامل پتروشيمي جم اظهار كرد: فاز نخست پروژه ABS-Rubber پتروشيمي جم با ظرفيت ۲۰۰ هزارتن ABS و ۶۰ هزارتن Rubber تا پايان امسال توسط شركت توسعه پليمر پادجم به بهره‌برداري مي‌رسد. سيد حسين مير افضلي، با اعلام اين خبر گفت: از برنامه‌ريزي‌هاي مهم اين شركت كه در اولويت كاري قرار دارد، راه‌اندازي يكي از واحدهاي ‌     اي‌بي‌اس است كه اميدواريم تا پايان امسال آن را نهايي كنيم. وي خاطرنشان كرد: افزون بر آن شركت پتروشيمي جم افزايش ظرفيت واحدهاي موجود را هم در برنامه‌ريزي‌هاي خود قرار داده است كه با جديت آنها را دنبال مي‌كند. به گفته مير افضلي اين شركت همچنين درصدد تعريف و ايجاد پروژه‌هاي توسعه‌اي جديد است كه هم‌اكنون در حال مطالعات اين پروژه‌ها هستيم.

دورخيز براي صرفه جويي در هزينه‌هاي گازرساني
رييس امور گازرساني به صنايع شركت گاز خراسان رضوي از آغاز اجراي طرح پايلوت جوشكاري لوله‌هاي پلي اتيلن به شيوه بات فيوژن با هدف صرفه جويي 10 ميليارد ريالي در هزينه‌هاي گازرساني اين استان خبر داد. محسن مربايان در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد در مشهد با تشريح شيوه جوشكاري به روش بات فيوژن اظهارداشت: اتصال لوله‌هاي پلي اتيلن از طريق شيوه الكتروفيوژن هزينه‌هاي زيادي ازجمله استفاده از سه‌راهي، اتصالات و كوبلر به همراه دارد. اين درحالي است كه بر طبق استانداردهاي جهاني روش بات فيوژن بسيار آسان و كم‌هزينه‌تر عمليات جوشكاري لوله‌ها را ممكن مي‌كرد. وي تصريح كرد: از جمله مزاياي به‌كارگيري روش بات فيوژن كاهش هزينه‌هاي ناشي از حذف اتصالات خصوصا كوبلرها است كه طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده در صورت اجراي گسترده اين روش در سطح استان ضريب 10 ميليارد ريال صرفه جويي در هزينه‌هاي گازرساني بند ق دو حوزه روستايي و صنايع استان به همراه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون