• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3832 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ خرداد

خبر كوتاه

١٧ مورد مرگ در ساخت‌و ساز استاديوم‌هاي جام‌جهاني روسيه

گزارش انجمن‌هاي حقوق بشر نشان داده است كه تاكنون ١٧ مورد مرگ و موارد زيادي تجاوز به حقوق كارگران در ساخت و ساز استاديوم‌هاي جام جهاني ٢٠١٨ روسيه اتفاق افتاده است. در گزارش‌هاي جديد فعالان حقوق بشر به فيفا انتقاد و اعلام شده است كه اين فدراسيون شفاف عمل نمي‌كند و تلاشي براي بهتر شدن وضعيت كارگران استاديوم‌ها انجام نداده است. اين گزارش ٣٤ صفحه‌اي براي مشاهده عموم روز گذشته منتشر شده و به آناليز شرايط كار در ١٢ استاديوم جام جهاني روسيه پرداخته است. در آمار‌هاي اين گزارش به ١٧ مورد مرگ در ساخت و ساز استاديوم‌هاي جام جهاني روسيه اشاره شده است. پيش از اين در ساخت و ساز‌هاي المپيك زمستاني سوچي ٧٠ كارگر، در عمليات‌هاي المپيك ريو ١٣ كارگر و در ساخت وساز‌هاي المپيك پكن ٦ كارگر جان خود را از دست داده‌اند. در ساخت و سازهاي المپيك لندن مورد مرگ وجود نداشته است. متخصصان معتقدند كه با نزديك شدن زمان برگزاري جام جهاني ٢٠١٨ و تسريع كارها احتمال دارد كه آمار مرگ و مير افزايش يابد. مسوولان برگزاري جام جهاني ٢٠١٨ هنوز واكنشي به گزارش فعالان حقوق بشر نشان نداده‌اند اما فيفا اعلام كرده است كه اين گزارش را مورد بررسي قرار مي‌دهد اما با پيام كلي اين گزارش كه نشان مي‌دهد در
ساخت و ساز‌ها از كارگران سوءاستفاده مي‌شود، مخالف است. درگزارش آمده است كه حقوق بسياري از كارگران به درستي پرداخت نشده است. اين افراد تهديد شده‌اند كه درباره شرايط خود چيزي نگويند. تعدادي از كارگران در دماي منفي ١٣ درجه مجبور به كار كردن بوده‌اند.

حادثه تورين پس از ۱۳ روز يك كشته داد
در جريان فينال ليگ قهرمانان اروپا كه بين دو تيم رئال مادريد و يوونتوس برگزار شد در تورين اتفاق تلخي رخ داد. هواداران يوونتوس در ميدان سن كارلو اين شهر براي تماشاي ديدار نهايي جمع شده بودند كه ناگهان يك فرد با اعلام وجود بمب در ميدان موجب به وجود آمدن هرج و مرج شد و افراد زيادي در اين حادثه آسيب ديدند. ۱۳ روز پس از اين حادثه يك خانم ۳۸ ساله كه در اين اتفاق به‌شدت آسيب ديده بود جان خود را از دست داد. اريكا پيولتي به علت آسيب‌ديدگي‌ شديد مغزي پنجشنبه شب درگذشت. خانواده‌ او قصد دارند اعضاي او را هديه كنند. در حادثه تورين هزار و ۵۲۷ نفر مجروح شدند. دو خانم ۶۳ و ۲۶ ساله نيز هنوز در بيمارستان بستري هستند. همچنين يك كودك هفت ساله كه به علت آسيب‌ديدگي‌ شديد دو روز در كما به سر مي‌برد اكنون در شرايط بهتري قرار دارد و چهارشنبه گذشته‌ از بيمارستان مرخص شد. هنوز عاملان اين حادثه مشخص نشده‌اند و پليس ايتاليا به دنبال اين افراد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون