• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3843 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۱ تير

اوج تنش در كشورهاي عربي

خودداري تيم اسنوكر امارات از رويارويي با قطري‌ها

به‌نظر مي‌رسد تنش در كشورهاي حوزه خليج‌فارس به بالاترين سطح خودش رسيده چراكه تيم ملي امارات در رقابت‌هاي اسنوكر آسيا حاضر نشد برابر تيم قطر به ميدان برود؛ موضوعي كه باعث خشم و عصبانيت قطري‌ها شده است. الراي در خبري نوشته رقابت‌هاي اسنوكر آسيا در قرقيزستان در حال برگزاري است و تيم‌هايي مانند امارات، قطر و ايران هم در اين رقابت‌ها حضور دارند.
 قرار بود كه دو تيم ملي قطر و امارات كه اخيرا روابط سياسي آنها دچار تنش شده در اين رقابت‌ها به مصاف هم بروند، همه‌چيز آماده برگزاري اين رقابت بود و بازيكنان دو تيم خود را آماده حضور در ميدان مي‌كردند كه به يك‌باره امارات تصميم گرفت كه به خاطر قطع رابطه سياسي با قطر، با اين تيم مسابقه ندهد و بازيكنان محل برگزاري بازي را ترك كردند. اين اقدام اماراتي‌ها باعث خشم قطري‌ها شده و از آن به عنوان يك رسوايي بزرگ براي كشور امارات ياد كردند و به احتمال خيلي زياد باعث محروميت طولاني مدت اين كشور عربي خواهد شد.
نكته جالب اينكه بعد از لغو اين ديدار، بازيكنان تيم ملي امارات با بازيكنان قطر ديدار كردند و از آنها براي اتخاذ چنين تصميمي عذرخواهي و تاكيد كردند كه آنها دوست داشتند كه اين ديدار برگزار شود اما يك تماس تلفني باعث لغو آن شد.
امارات و عربستان بعد از تنش سياسي اخير با قطر كليه روابط خود با اين كشور را به حالت تعليق درآورده‌اند و حتي اين قطع رابطه به ورزش هم كشيده شده است. بايد منتظر ماند و ديد فدراسيون جهاني چه محروميت‌هايي براي امارات در نظر خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون