• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3843 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۱ تير

گفت‌وگوي «اعتماد» با صادق ورمزيار

جباري بازي‌ساز درجه يك فوتبال ايران

مهدي روزخوش

تيم فوتبال استقلال كه اين روزها بسيار فعال در نقل و انتقالات ظاهر شده است، با جذب مجتبي جباري قدم مهمي در كامل كردن تيم خود برداشت. اگرچه برخي پيشكسوتان اين تيم نسبت به بالا بودن ميانگين سني اين تيم اعتراض كردند اما بازگشت بازي‌ساز سابق به جمع آبي‌پوشان باعث خوشحالي هواداران اين تيم شده است. مجتبي جباري سرانجام به استقلال بازگشت. بازي‌هاي او يادآور روزهاي خوب براي آبي‌پوشان تهراني است و شايد به همين خاطر تعداد زيادي از هواداران با شنيدن خبر بازگشت جباري خود را به محل تمرين اين تيم رساندند تا او را دوباره از نزديك ببينند. البته به نظر مي‌رسد با جذب جباري پروژه حضور رامين رضاييان در استقلال منتفي شده باشد. براي بررسي شرايط اين روزهاي استقلال با صادق ورمزيار هم كلام شديم تا از زبان پيشكسوت اين باشگاه وضعيت نقل‌و‌انتقالات آبي‌پوشان تهراني را بررسي كنيم.

ابتدا مي‌خواهم درباره نقل و انتقالات استقلال در پيش فصل صحبت كنيد. به نظر شما استقلال موفق عمل كرده است؟

وقتي تغييرات در اول فصل در يك تيم بيش از حد معمول باشد بايد منتظر نتايج خوب هم باشيم. استقلال در اين فصل حدود 60 درصد تيمش را تغيير داد و زمان مي‌برد تا اين بازيكنان با يكديگر هماهنگ شوند و بتوانند بازي خوبي را به نمايش بگذارند. منصوريان به خاطر بازيكنان فعلي استقلال زحمات زيادي كشيد و مجبور شد چند بازيكن قديمي اين تيم را كنار بگذارد، الان هم نوبت بازيكنان است تا از زحمات منصوريان قدرداني كنند و با يك بازي خوب در طول فصل سرمربي تيم و هواداران را شاد كنند.

مجتبي جباري هم به جمع آبي‌پوشان اضافه شد. حضور اين بازيكن را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

جباري بازيكن بسيار خوب و تاثيرگذاري است. او زماني كه براي استقلال بازي مي‌كرد، عملكرد بسيار خوبي در تيم داشت و بارها و بارها براي تيم پاس‌هاي با ارزشي را ارسال كرد. او يك بازي‌ساز درجه يك است كه هر تيمي آرزوي داشتنش را دارد. احتمالا منصوريان امسال تغيير تاكتيك خواهد داد و با روشي جديد بازي مي‌كند تا بتواند از داشته‌هاي تيمش به خصوص مجتبي جباري بهتر استفاده كند. شما مطمئن باشيد هر زماني كه جباري براي استقلال بازي كند، اين تيم يك بازي تهاجي ارايه خواهد كرد بنابراين هواداران هم شاهد بازي‌هاي جذاب و زيبايي خواهند بود.

بعضي‌ها مي‌گويند با جذب جباري و البته حضور چند بازيكن ديگر ميانگين سني تيم بالا رفته است و اين موضوع مي‌تواند در طول فصل مشكلاتي را براي استقلال ايجاد كند.

فراموش نكنيد يك تيم خوب تلفيقي از بازيكنان جوان و با تجربه است. شما اگر مي‌خواهيد تيمي قدرتمند داشته باشيد، بايد بازيكنان جوان در اختيار داشته باشيد كه انگيزه و قواي جواني دارند اما در مقابل براي اينكه زياد بي‌تجربه نباشيد، بايد بازيكنان با تجربه در تيم حضور داشته باشند كه يك بالانس در تيم ايجاد كنند. اينگونه هم تيم شما بي‌تجربه نخواهد بود و هم مي‌تواند از قواي جواني استفاده كند. من معتقدم منصوريان در فصل نقل و انتقالات امسال با هوشمندي خاصي اين موضوع را در نظر داشت و تا الان هم بالانس خوبي در تيم ايجاد كرده است.

حضور پژمان منتظري را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

جباري بازيكن تيم ملي است. او در قطر عملكرد خوبي داشت كه كي روش او را به تيم ملي دعوت مي‌كرد. همين مساله كيفيت بالاي پژمان منتظري را نشان مي‌دهد بنابراين حضورش در استقلال هم به تيم كمك خواهد كرد. مطمئنا حضور منتظري در تركيب استقلال باعث استحكام خط دفاعي تيم خواهد شد.

طي چند روز اخير رقابت شديدي در نقل‌و‌انتقالات ميان استقلال و پرسپوليس شكل گرفت به طوري كه عده‌اي اين رقابت را به داربي تشبيه كردند. فكر مي‌كنيد در اين داربي استقلال پيروز شد؟

به اعتقاد من درست نيست نقل و انتقالات تيم را با تيمي ديگر مقايسه كنيم. هر تيمي بر اساس نيازهاي خود و همين طور تشخيص كادر فني‌اش بازيكن جذب مي‌كند. يك تيم نمي‌تواند 10 مهاجم خوب جذب كند و از طرفي ديگر مدافع و هافبك جذب نكند. بنابراين بايد ببينيم منصوريان چه بازيكناني را نياز داشته و در ليستي كه به باشگاه داده نام چه نفراتي بوده است. اگر باشگاه توانسته نفرات مد نظر منصوريان را جذب كند پس موفق بوده است. اما اگر نتوانسته نفرات مد نظر منصوريان را جذب كند پس موفق عمل نكرده است. البته با توجه به روندي كه شاهد هستيم فكر مي‌كنم استقلال كاملا موفق عمل كرده و توانسته نقاط ضعف خود را برطرف كند.

داريوش شجاعيان را هم جذب كرديد.

بله، اين بازيكن هم ملي‌پوش است و از بازيكنان خوب ليگ محسوب مي‌شود. در همين فصل خيلي از باشگاه‌ها خواهان جذب او بودند و در نهايت خودش خواست و به استقلال آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون