• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

حميد رسايي:

جاي نقد از رييس‌جمهور خيابان نيست

چه ديدگاهي درباره شعارهاي عده‌اي در روز قدس عليه رييس‌جمهور داريد؟
اگر شعارهاي داده شده در روز قدس را با شعارهاي همان كساني كه الان به شعارهاي آن روز معترض هستند مقايسه كنيم مي‌بينيم اين شعارها كه اصلا چيزي نبود. يك سري شعارهاي كلي بود.
به نظر شما شعار عليه رييس‌جمهور قانوني كشور و تشبيه او به بني‌صدر كلي بود و مشكلي نداشت؟
نه. ما هر دوي آنها را نامناسب مي‌دانيم. يعني هم شعار عليه اين رييس‌جمهور و هم شعار عليه رييس‌جمهور در دوره قبل را نامناسب مي‌دانيم. سوال از كساني است كه در طول دولت قبل وقتي بدترين و ركيك‌ترين حرف‌ها هم عليه رييس‌جمهور وقت و هم عليه آراي مردم زده شد از اين رفتار دفاع مي‌كردند. چرا الان به چيزي كه خودشان از آن دفاع مي‌كردند انتقاد مي‌كنند.
علاوه بر اين شعارهاي آن روز واكنش بخشي از مردم به صحبت‌هاي آقاي روحاني بود. اگر آقاي روحاني در سخنانش بيشتر تامل كند و همان‌طور كه ديروز در حضور دستگاه قضا صحبت كرد در چارچوب‌هاي قانوني صحبت كند طبيعي است كه رفتارهاي ديگر هم از طرف بخشي از مردم ديده نمي‌شود.
به صورت صريح موضع‌تان در اين باره چيست؟
بنده شخصا معتقدم صحبت‌هاي آقاي روحاني بايد نقد شود و در برابر مواضع غلط ايشان بايد موضع گرفته شود اما جاي اين كار در خيابان نيست. شعار دادن در خيابان عليه مقام رسمي كشور هرچند حرف‌هايش اشتباه و غلط باشد اتفاق خوبي نيست.
در مورد مداحي‌هاي روز عيد فطر چطور؟
من چند بار آن را گوش دادم و خواندم و مشكلي در آن نديدم. صريح و روشن و شفاف بود اما مشكلي در آن نبود. اتفاقا سال گذشته در همين مراسم روز عيد فطر كه حرف‌هاي تندتر زده شد. چرا آن موقع كسي معترض نشد. در اين اشعار من هيچ بي‌ادبي در مواردي كه مربوط به آقاي روحاني مي‌شد نديدم. چرا برخي بهشان فشار آمده؟
ارزيابي شما درباره اعلام آتش‌بس از سوي آقاي زاكاني چيست و خودتان چقدر به آن پايبند خواهيد بود؟
من همان مواضع قبلي خودم را نسبت به دولت محترم فعلي دارم و مواضع من انتقادي است. آن هم در بخش‌هايي كه دولت به عقيده ما از چارچوب‌هاي اصول و ارزش‌هايي كه مربوط به آرمان‌هاي انقلاب و مواضع صريح و روشن و شفاف امام و رهبري مي‌شود تخطي مي‌كند و ما هم نسبت به آن واكنش نشان مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون